trambestuurder schreef:Is het dan echt zo groot probleem om op station delft over te stappen als je naar denhaag Scheveningen wilt.
willem schreef:Het aandeel reizigers dat bij het station blijft zitten is tussen Tanthof en Den Haag aanzienlijk groter dan tussen de TU en Den Haag.
willem schreef:Op het station is uiteraard sprake van een vervoerbreuk. Maar, en daar draait het in dit verband om, die is op lijn 1 minder absoluut dan wat er op lijn 19 te verwachten valt.
Een GTL heeft 77 zitplaatsen (?). Van een gemiddelde lijn 1 op het station blijft ongeveer een kwart van de tram zitten (als je het te hoog ingeschat vind roep je maar). Maakt 19 reizigers per rit. En dat bij (overdag) zesmaal per uur maakt alles bij elkaar nog behoorlijk aantal reizigers dat doorgaand is.
Het flauwe in dit geheel is dat lijn 19 nog niet naar de TU rijdt en dat het aantal doorgaande reizigers dus alleen geschat kan worden. Dan denk ik, zonder dat het te onderbouwen is, dat er op die lijn maar 5 a 10 reizigers per tram door zullen reizen. In combinatie met de lagere frequentie blijft er een veel lager aantal doorgaande reizigers over dan lijn 1 vervoert.
OVinDelft schreef:Leuk toch! Kan je met de vierasser lekker doorscheuren? (hoe hard kan zo'n ding? )
Maar het is en blijft toch een beetje fantasie, hoewel de tramnetten van Den Haag en Rotterdam zo dichtbij elkaar liggen zal het totdat het gebied tussen Delft en Rotterdam is volgebouwd (en willen we dat wel?) het er denk ik niet van komen.
willem schreef:Midden-Delfland moet groen blijven als buffer tussen Rotterdam en Den Haag. Dat is daarom inderdaad een beschermd gebied.
Het vreemde is dat het Haagse tramnet wel verbonden is met het Rotterdamse metronet (via Randstadrail), maar niet met het tramnet van die stad.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten