Eigen toekomstige ideeën

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Eigen toekomstige ideeën

Berichtdoor trambestuurder » 27 sep 2013 12:06

Slagathor schreef:Ik was een frequent passagier van de 10 en die liep op HS steevast leeg. Daarna pikte die nog wel wat mensen op die van ergens in het Laakkwartier naar het oude centrum van Rijswijk wilden, maar dat was het wel zo'n beetje. Ik ben bang dat het gewoon niet rendabel is. Ik snap de behoefte wel om elk treinstation in de regio van een tram te voorzien, maar voor Voorburg is dat niet haalbaar.


De route die lijn 10 naar Voorburg reedt is inderdaad naar de klote geholpen, dus daar komt hij niet meer terug.
Echter wordt Station Voorburg wel weer een eindpunt, na het opwaarderen van de Binckhortlaan komen daar dus tramsporen te liggen
zodat er een verbinding ontstaat tussen de Rijnstraat via de Lekstraat-Binckhortlaan-Maanweg naar het nieuwe Station Voorburg.
( Station Voorburg wordt ook een stukje verlegd (langer gemaakt) in de richting van de Binckhort namelijk.

@ MennoOV

Daarbij zeg ik wel dat een idee leuk is en wellicht ook wel uitvoerbaar is maar dat je ook naar de realiteit moet kijken, het lijnennet zoals die er nu is voldoet voldoende aan de vraag en aanbod daar moet je gewoon niet in willen wijzigen, je kan wel de bestaande lijnen verlengen naar andere gebieden zoals je al aangaf Nootdorp Metro.
Maar Kijkduinpark, Voorschoten, Rotterdam the Heaghe Airport kunnen ook een toegevoegde waarde hebben.

Ik zou zeggen lever je idee eens in bij Haaglanden, wellicht behaal je een succes ;)
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Eigen toekomstige ideeën

Berichtdoor MennoOV » 27 sep 2013 12:26

Zoals ik al had gezegd is, dat ik ''dichte'' contacten met de HTM had, en dit dus voor me kaar heb kunnen krijgen :mrgreen: .
MennoOV
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 22 sep 2013 16:15

Re: Eigen toekomstige ideeën

Berichtdoor Ype » 27 sep 2013 13:46

Nog even over Nootdorp. Alles laten zoals het nu is, lijkt me. Een route door het dorp en over het Oosteinde (!!) is niet realistisch. Het huidige eindpunt inruilen voor een route langs de uiterste rand van woonwijken en bedrijfsterreinen ook niet (zeker niet nu de reconstructie van de Ypenburgse Stationsweg na eindeloos gepruts bijna klaar is; de gemeente en het autovolk zullen de duur betaalde nieuwe asfaltvlakten - fijne racebaan naar de A12 - vast niet willen opgeven voor een tramlijn waar bijna niemand gebruik van maakt).
Ype
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 22 jan 2010 21:52

Re: Eigen toekomstige ideeën

Berichtdoor MennoOV » 27 sep 2013 14:36

Dat van een reconstructie wist ik niks van af, omdat ik het alleen via streetview heb zitten bekijken.

Maar waarom hoeft er geen tramverbinding tussen Rijswijk/Delft(-Noord)/Ypenburg/Nootdorp (zelf.....) & Metrolijn E ??
MennoOV
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 22 sep 2013 16:15

Re: Eigen toekomstige ideeën

Berichtdoor OVinDelft » 27 sep 2013 15:29

Gewoon iets waar ik ineens aan denk: wat als je de lijn vanaf Voorburg doortrekt onder het station over de Parkweg - overstap lijn 3/4 - Oosteinde - overstap lijn 19 - Oude Trambaan (de straatnaam zegt het al, moet dus worden hernoemd in Nieuwe Trambaan!) - Veurse(straat)weg - Wijngaardenlaan - station Voorschoten.
Eventueel als men moeilijk zou doen in Voorschoten of over de relatief smalle Veurseweg: na de Veursestraatweg naar links, via eindpunt Dillenburgsingel van lijn 6 en dan langs het treinspoor naar station Voorschoten.
Als je dat koppelt aan lijn 11 vanaf HS, dus na stoppen op de stationsweg rechtsaf de Rijswijkseweg op, dan heb je een hele mooie sneltramverbinding. Dan hou je ook nog de optie open om vanaf Voorschoten door te trekken naar Leiden: via Leidseweg - Haagweg en eventueel een slinger naar station de Vink.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Eigen toekomstige ideeën

Berichtdoor MennoOV » 27 sep 2013 15:32

Ik heb inmiddels vaker gehoord op een verlenging naar Voorschoten, maar ik snap het preciesse nut van deze verlenging niet. De treinverbinding is toch tig keer sneller....
MennoOV
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 22 sep 2013 16:15

Re: Eigen toekomstige ideeën

Berichtdoor OVinDelft » 27 sep 2013 16:39

Het gaat ook niet om de reiziger HS - Voorschoten maar om bv. de reiziger Voorschoten - Den Haag Zuid/Ypenburg/Voorburg/Nootdorp/Leidschendam. Mensen in Leidschendam en Voorburg zouden ook kunnen overstappen op RR in Laan v NOI maar dan moet je nóg een keer overstappen als je ergens woont dat net niet in de buurt licht van die lijn ligt; als je dus met de tram een snelle verbinding hebt met overstappen op heel veel tramlijnen/metro/trein dan moet het toch niet stuk kunnen?
En dat doortrekken naar Voorschoten hoeft niet per sé, maar onder station Voorburg door en dan naar de lus bij de Dillenburgsingel is uiteraard ook mogelijk.
Zijn er overigens plannen om het stuk tussen Leidschendam en Voorschoten vol te bouwen? Liever niet, maar er worden maar nieuwe wijken uit de grond gestampt en als er een plek die nog over is in de buurt van Den Haag dan is het die plek wel.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Eigen toekomstige ideeën

Berichtdoor willem » 27 sep 2013 19:55

Het gedeelte tussen Leidschendam en Voorschoten zal groen blijven als buffer tussen Den Haag (incl. voorsteden) en Leiden.

Een tram naar Voorschoten kan nut hebben, maar dan wel met een verlenging naar Leiden erbij. Dan heb je een tram voor reizigers tussen Voorburg en Leidschendam enerzijds en Leiden anderzijds. Tegelijk kan zo'n tram reizigers meenemen op de verbinding tussen Voorschoten en Leiden. Het station van Voorschoten ligt immers wat afzijdig.
Er rijden nu 6 bussen per uur tussen Leidschendam en Voorschoten (lijn 45 en 46). Daarmee is het een van de meest frequente interlokale busverbindingen van het land (samen met Spijkenisse-Hellevoetsluis en Utrecht-Zeist).
Zonder doortrekking naar Leiden is een tram tot Voorschoten niet zinvol. Je ziet het nu al aan de bussen van lijn 46. Sinds de oude lijn 39 is omgezet in de huidige 46 tot Voorschoten is het gebruik zacht gezegd niet toegenomen.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 981
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Eigen toekomstige ideeën

Berichtdoor Edwin » 29 sep 2013 21:20

Ype schreef:Nog even over Nootdorp. Alles laten zoals het nu is, lijkt me. Een route door het dorp en over het Oosteinde (!!) is niet realistisch. Het huidige eindpunt inruilen voor een route langs de uiterste rand van woonwijken en bedrijfsterreinen ook niet (zeker niet nu de reconstructie van de Ypenburgse Stationsweg na eindeloos gepruts bijna klaar is; de gemeente en het autovolk zullen de duur betaalde nieuwe asfaltvlakten - fijne racebaan naar de A12 - vast niet willen opgeven voor een tramlijn waar bijna niemand gebruik van maakt).


Er is op bijna de hele route ruimte genoeg voor een tram. Ik denk, dat de vele fietsers (voornamelijk vanuit Ypenburg) op dit traject wel bij zouden zijn met een tram, die doorgetrokken wordt naar dit metrostation. De route met lijn 19 naar RR is behoorlijk om. Daarnaast geef je de inwoners van Nootdorp een alternatief voor de auto.
Edwin
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 02 sep 2013 16:00

Vorige

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: wattman en 11 gasten