brand in tram 3038 zwarte pad

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

brand in tram 3038 zwarte pad

Berichtdoor koploper46 » 23 nov 2013 23:10

Vanavond heeft zich een kleine brand voorgedaan in een tram bij zwarte pad.
De brand is begonnen bij de bestuurdersgedeelte.
Is het bekend of ook deze tram nu door veel schade word afgevoerd, of is deze nog wel geschikt voor reperatie?
koploper46
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 01 maart 2010 22:32
Woonplaats: Delft

Re: brand in tram 3038 zwarte pad

Berichtdoor grizzler » 24 nov 2013 07:49

Als je de foto's op regio15.nl ziet, denk je dat die niet meer terugkomt. Aan de andere kant, de afgelopen week heb ik minstens één keer een melding gezien dat wegens materieeltekort diensten moesten uitvallen. Zó ruim zit men dus blijkbaar ook weer niet in de GTL's...
Avatar gebruiker
grizzler
 
Berichten: 149
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:20
Woonplaats: Scheveningen (Noord)

Re: brand in tram 3038 zwarte pad

Berichtdoor dAb » 24 nov 2013 16:08

koploper46 schreef:Vanavond heeft zich een kleine brand voorgedaan in een tram bij zwarte pad.
De brand is begonnen bij de bestuurdersgedeelte.
Is het bekend of ook deze tram nu door veel schade word afgevoerd, of is deze nog wel geschikt voor reperatie?

Er heeft zich, in die 32 Jaar dat ze al rijden, nog nooit zo'n (cabine?) brand voorgedaan, dat kan ook bijna niet want alle elektrische schakelingen zijn er met vele automaatjes afgezekerd. Het lijkt me nieuwe (illegaal? bij-) geplaatste apparatuur in de voormalige vetagkast bv. of verkeerd gemonteerde aansluitingen van de nieuwe airconditioning en/of de oude [2] kachels.!. Natuurlijk kan deze GTL8 gerepareerd worden, koploper46, waarom niet .??., want er zijn er al veel teveel weggegooid -» als eertijds ook bij de PCC-cars het geval was :cry: D.André Borgdorff - e.i. 8-)
Ik las zojuist op FotoNet, dat de EBS oververhit is geraakt.!. 1e] Wat is de EBS ?, 2e] wie heeft die zo ingebouwd ??
Laatst bijgewerkt door dAb op 25 nov 2013 09:56, in totaal 1 keer bewerkt
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Re: brand in tram 3038 zwarte pad

Berichtdoor koploper46 » 24 nov 2013 18:54

Indd dit verbaasde me ook dat er brand in een gtl tram heeft plaats gevonden.
Kon mij niet herinneren dat er een brand in een tram van htm heeft voorgedaan.
Ik hoop dat deze wel te repareren is, zijn al aardig wat gtl trams minder.
Zag de foto's al op regio15 en district8.net
Ik weet helaas niet veel van techniek van trams, maar neem aan de foto's te zien dat de schade niet total los is.
Het is alleen aan de voorkant.
koploper46
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 01 maart 2010 22:32
Woonplaats: Delft

Re: brand in tram 3038 zwarte pad

Berichtdoor trambestuurder » 25 nov 2013 06:24

koploper46 schreef:Indd dit verbaasde me ook dat er brand in een gtl tram heeft plaats gevonden.
.


Mij verbaast het dus helemaal niet omdat deze tram meerdere keren met het zelfde probleem in ingerukt of gewisseld
Het probleem is namelijk de kachel, deze maakte de laatste maanden een irritant ratelend geluid (of er iets aan liep) en
gaf geregeld een geur dat er iets smeulde.
Hij is zelfs de dag ervoor nog voor gewisseld dus dat zegt naar mijn bescheiden mening iets over de kwaliteit van het onderhoud en
wat ik nog erger vind van de monteurs omdat die er gewoon niets mee doen.
Klinkt hard maar had er niet aan moeten denken dat deze brand tijdens het rijden had ontstaan want dan hadden er zeker wel gewonden
gevallen.
Mag hopen dat ze hier een lesje uit leren en dat ze de storingsmeldingen die wij geven nu eens echt serieus behandelen
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: brand in tram 3038 zwarte pad

Berichtdoor dAb » 25 nov 2013 10:09

trambestuurder schreef:
koploper46 schreef:Indd dit verbaasde me ook dat er brand in een gtl tram heeft plaats gevonden.
.


Mij verbaast het dus helemaal niet omdat deze tram meerdere keren met het zelfde probleem in ingerukt of gewisseld
Het probleem is namelijk de kachel, deze maakte de laatste maanden een irritant ratelend geluid (of er iets aan liep) en
gaf geregeld een geur dat er iets smeulde.
Hij is zelfs de dag ervoor nog voor gewisseld dus dat zegt naar mijn bescheiden mening iets over de kwaliteit van het onderhoud en
wat ik nog erger vind van de monteurs omdat die er gewoon niets mee doen.
Klinkt hard maar had er niet aan moeten denken dat deze brand tijdens het rijden had ontstaan want dan hadden er zeker wel gewonden
gevallen.
Mag hopen dat ze hier een lesje uit leren en dat ze de storingsmeldingen die wij geven nu eens echt serieus behandelen

Dat is, toen ik nog baas en hoofdontwikkelaar was, nog nooit gebeurd, dat monteurs hun werk niet (goed) deden: dán konden ze gelijk op ontslag of minstens een ernstige berisping rekenen ... wie is het tegenwoordige Hoofd van Trammaterieel, wie de Chef Storingen, welke manager runt nu het Bedrijfsbureau na Herman Nijhoff :?: Als dit waar is, blijkt het nog erger dan ik al verwachtte in de TV-uitzending :idea: :
http://www.youtube.com/watch?v=0wTeU_v7YVo >>> 8-) D.André Borgdorff - e.i. :shock:
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Re: brand in tram 3038 zwarte pad

Berichtdoor trambestuurder » 25 nov 2013 14:10

dAb schreef:Dat is, toen ik nog baas en hoofdontwikkelaar was, nog nooit gebeurd, dat monteurs hun werk niet (goed) deden: dán konden ze gelijk op ontslag of minstens een ernstige berisping rekenen ... wie is het tegenwoordige Hoofd van Trammaterieel, wie de Chef Storingen, welke manager runt nu het Bedrijfsbureau na Herman Nijhoff :?: Als dit waar is, blijkt het nog erger dan ik al verwachtte in de TV-uitzending :idea: :
http://www.youtube.com/watch?v=0wTeU_v7YVo >>> 8-) D.André Borgdorff - e.i. :shock:


Of ze hun werk niet goed doen vind ik moeilijk om te zeggen, maar durf wel te zeggen dat ze de storingsmeldingen die wij door geven niet serieus nemen, kan diversen oorzaken hebben zoals te kort aan wagens waardoor ze de storing niet goed kunnen of mogen oplossen maar ook bij de regie blijft er een communicatie probleem omdat zij de melding niet juist ranken en door geven.
Al met al vind ik het te triest voor worden en schaam ik me soms ook voor het bedrijf
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21


Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten