Werkzaamheden tramlijn 15

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor xCookiesolax » 12 okt 2014 19:23

iljitsch schreef:Typisch dat van 't centrum richting CS de tram eerst een kort stukje vrije baan heeft en dan alsnog de straat op gaat. Is het niet handiger om invoegen tussen autoverkeer gelijk bij het afslaan te doen?.

Dit was oorspronkelijk ook het idee, echter was dit afgewezen door de hulpdiensten die anders geen mogelijkheid zouden hebben om een halterende tram te passeren richting Malieveld.

iljitsch schreef:Een echte vrije baan was waarschijnlijk ook wel mogelijk geweest maar dan zouden er flink wat bomen moeten sneuvelen.

De bewoners van de Lange Vijverberg vonden dat de tram dan te dicht langs de huizen kwam te rijden, vandaar dat dit niet mogelijk is.
xCookiesolax
 
Berichten: 445
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor iljitsch » 12 okt 2014 20:07

Richting het water is ook zat ruimte.

Blijven de bestaande bomen nu staan?

Het valt me op dat er de laatste tijd veel gekapt wordt, bijvoorbeeld de Groot Hertoginnelaan, waar ook vooralsnog geen bomen teruggeplant zijn.
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor Slagathor » 13 okt 2014 12:57

De kastanjes op het Tournooiveld gaan er sowieso wel aan, want daar moet een parkeergarage komen.

Dat wordt nog een chaos op het traject Korte Voorhout - Vijverberg!
Avatar gebruiker
Slagathor
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 20 jul 2011 10:17
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor WKZH5A » 13 okt 2014 16:26

iljitsch schreef:Het valt me op dat er de laatste tijd veel gekapt wordt, bijvoorbeeld de Groot Hertoginnelaan, waar ook vooralsnog geen bomen teruggeplant zijn.


Dat er geen bomen teruggeplant zijn komt door het jaargetijde, het huidige seizoen is zo dat nu niet het geschikte moment is om bomen te planten. Dat mag alleen tussen november en maart.
WKZH5A
 
Berichten: 188
Geregistreerd: 21 jan 2013 19:19

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor xCookiesolax » 21 dec 2014 14:55

Reconstructie Haagweg in maart van start

RIJSWIJK - Op dit moment loopt een nieuwe aanbesteding voor de Haagweg en Tram 15. In juni 2014 is besloten de aanbesteding voor de Haagweg, Tram 15 en de Hoornbrug in te trekken. Het ontwerp dat de gemeente in samenwerking met het Omgevingsteam gemaakt heeft voor de herinrichting voor de Haagweg heeft niet ter discussie gestaan.

Na het intrekken is opnieuw een aanbestedingsprocedure voor de Haagweg en Tram 15 opgestart (dus zonder verhoging van de Hoornbrug). De aannemer die de beste aanbieding doet moet in de praktijk aantonen dat hij geschikt is om veilig aan het spoor te werken. De aannemer moet hiervoor voorbereidende werkzaamheden op de trambaan uitvoeren, zoals het zagen van de betonverharding. Dit noemen we een ‘beproeving’. De proef vindt plaats over een lengte van circa 15 meter. Als de aannemer de proef met succes afrondt wordt vervolgens de voorlopige gunning omgezet in een definitieve gunning.

De locatie van de beproeving is direct na de halte Broeksloot (komend vanuit Den Haag). De proef vindt plaats in de week van 5 tot 9 januari 2015. Het breekwerk vindt plaats op maandag 5 januari 2015 en op donderdag 8 januari 2015 wordt het weer dicht gemaakt. Om het werk veilig uit te kunnen voeren zal de aannemer tijdens het werk de linker rijstrook nabij het werkvak afzetten voor autoverkeer. Dit gebeurt uiteraard alleen buiten de spitstijden. Op 6 en 7 januari is de rijstrook gewoon berijdbaar.

Planning 2015
De reconstructie van de Haagweg vindt plaats van maart t/m november 2015. Het werk wordt gefaseerd uitgevoerd. In principe is bijna altijd verkeer over de Haagweg mogelijk. Maar ondanks dat zal het verkeer gedurende deze maanden wel hinder ondervinden van de werkzaamheden. De woningen langs de Haagweg en het winkelcentrum Oud Rijswijk zullen te allen tijde bereikbaar blijven. En ook de trams van lijn 1 en lijn 15 zullen normaal blijven rijden, met uitzondering van één of twee buitendienststellingen in een weekend.

Bron: http://honderdprocenthaags.nl/nieuws/tonen.php?datum=20141221&item=260
xCookiesolax
 
Berichten: 445
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor Roland » 18 maart 2015 16:41

Momenteel is er een verstoring op lijn 1 en 15, vermoedelijk als gevolg van de werkzaamheden aan de Haagweg. Er is vrij dicht langs het spoor gegraven zag ik net, dus het zou zomaar eens verzakt kunnen zijn. Lijn 15 keert op Voorburg momenteel. Ik zag op CS hoog, richting tunnel, ook een verdwaalde lijn 15 met de 3046! wat naar mijn weten een niet-ARI wagen is.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor willem » 18 maart 2015 18:08

Die verstoring kwam door een gaslek, wat inderdaad vast door de werkzaamheden veroorzaakt zal zijn, aan de Haagweg (ik was vanmiddag net onderweg naar Den Haag). Dankzij die verstoring weer eens met de tram naar Voorburg gereden. Wat opviel was dat er nogal wat fotografen langs de lijn naar Voorburg stonden.
Laatst bijgewerkt door willem op 18 maart 2015 18:16, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor iljitsch » 18 maart 2015 18:13

Jammer! Ik was daar net redelijk in de buurt, had één van die fotografen kunnen zijn.

Admin(s): loopt de klok wel goed? Ik post dit om 18.13 uur.
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor Roland » 18 maart 2015 19:19

Het is bijna weer zomertijd :P
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor Admin » 18 maart 2015 19:26

De tijd waarop het forum je post registreert is 18:13h, dus de tijd is goed. Maar voor de juiste tijdsinstelling is er in je eigen profiel ook een instelling. Die heb je waarschijnlijk nog niet teruggezet. Zie ook viewtopic.php?f=12&t=59 :)
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor OVinDelft » 18 maart 2015 20:39

Kan de software dat niet automatisch aanpassen?
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor Admin » 19 maart 2015 06:19

Nee, die optie is er niet. Ik moet ook het forum zelf handmatig aanpassen.
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor joostvansurksum » 31 jan 2017 08:20

FF een kickje. Een paar maanden voor afronding wordt er, na bijna een jaar tijdelijke instaphalte Nootdorp, een abri geplaatst op een merkwaardige plek, namelijk bij de keerlus die gaat verdwijnen. Netjes aangelegd, strak tussen de stoeptegels. Alleen een van de glazen dakplaten ontbreekt.

De Avenio heeft al op de Hoornbrug gestaan. Het zal toch niet zo zijn dat er nog meer vertraging aan zit te komen?
joostvansurksum
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor Edwin » 31 jan 2017 11:04

De Avenio heeft al gekeerd bij de Weidevogellaan.....

Zie: http://www.digitaletram.nl/actueel/actueel.htm#2017031
Edwin
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 02 sep 2013 16:00

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor joostvansurksum » 31 jan 2017 12:10

Da's dan weer goed nieuws. Mooi. ;)

Dan vraag ik me nu af wanneer ze het eindpunt in Nootdorp gaan afmaken.
joostvansurksum
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor Edwin » 31 jan 2017 14:59

joostvansurksum schreef:Dan vraag ik me nu af wanneer ze het eindpunt in Nootdorp gaan afmaken.


Waarschijnlijk snel na 3 april, als de Avenio dan inderdaad op lijn 15 gaat rijden.
Edwin
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 02 sep 2013 16:00

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor joostvansurksum » 31 jan 2017 18:46

Dan denk ik eigenlijk eerder dat ze de week voorafgaand gebruiken om de laatste stukjes rails op te breken en nieuw aan te leggen op het defintieve tracé.

(Ik neem maar even aan dat de Avenio niet over de keerlus kan rijden.)
joostvansurksum
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor WeKra » 31 jan 2017 19:09

Joost, welke halte bedoel je? Die bestaande uit een aantal losse betonplaten, nadat de tram al de cirkel bijna rond is, of de 'uitstaphalte'?

Want bij de laatste lijkt het me logisch dat er een abri komt. Het is immers de definitieve uitstaphalte. (Daarna rijdt de tram naar een van de twee tailtracks)

Maar goed, wat een abri voor uitstappende passagiers moet doen, weet ik ook niet.
WeKra
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 26 okt 2014 22:01
Woonplaats: Rijswijk

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor joostvansurksum » 31 jan 2017 19:15

Ik bedoel de tijdelijke instaphalte, de betonplaten aan het eind van de keerlus dus. Poging tot plaatje delen:

https://drive.google.com/file/d/0B0amaf ... p=drivesdk

Wat ik niet begrijp is de plek / positionering en de bedoeling van de abri.
joostvansurksum
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor Edwin » 01 feb 2017 08:41

joostvansurksum schreef:Dan denk ik eigenlijk eerder dat ze de week voorafgaand gebruiken om de laatste stukjes rails op te breken en nieuw aan te leggen op het defintieve tracé.

(Ik neem maar even aan dat de Avenio niet over de keerlus kan rijden.)


Dat lijkt me een kwestie van die paar meter in de nacht even leggen. (de rest ligt er al)

Ik denk, dat de Avenio trouwens prima door de keerlus kan.

Die abri staat inderdaad op een erg vreemde plaats.
Edwin
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 02 sep 2013 16:00

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten

cron