Werkzaamheden tramlijn 15

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor joostvansurksum » 01 feb 2017 09:04

Edwin schreef:Dat lijkt me een kwestie van die paar meter in de nacht even leggen. (de rest ligt er al)
Ik denk, dat de Avenio trouwens prima door de keerlus kan.
Die abri staat inderdaad op een erg vreemde plaats.

Ik denk dat het wat langer dan een nacht duurt. Naast de rails moeten er ook nog een paar stukken betonbed gestort worden en ik weet niet of de Avenio over rails op losse blokken mag rijden vanwege zijn gewicht. Tevens moet het gehele instapperron nog gemaakt worden, er ligt maar een enkel strookje perronrand momenteel.

Idee m.b.t. die abri: Men is momenteel ook druk bezig aan het Tournooiveld e.o. voor tram 17, die begin april weer moet rijden. Als de Avenio door de keerlus kan en het afmaken van de eindsporen en perron in Nootdorp vertraagd is, dan zouden ze wel aan de linkerkant van de rails een nieuw tijdelijk instapperron voor de Avenio aan kunnen leggen en daar staat de abri best op zijn plaats.
joostvansurksum
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor WeKra » 01 feb 2017 22:12

Avenio kan níet door de keerlus. In de tweede bocht staan de bovenleidingsmasten binnen PVR. Met de GTL ga je er rakelings langs.
WeKra
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 26 okt 2014 22:01
Woonplaats: Rijswijk

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor trambestuurder » 09 feb 2017 11:08

joostvansurksum schreef:Ik denk dat het wat langer dan een nacht duurt. Naast de rails moeten er ook nog een paar stukken betonbed gestort worden en ik weet niet of de Avenio over rails op losse blokken mag rijden vanwege zijn gewicht. Tevens moet het gehele instapperron nog gemaakt worden, er ligt maar een enkel strookje perronrand momenteel.

Idee m.b.t. die abri: Men is momenteel ook druk bezig aan het Tournooiveld e.o. voor tram 17, die begin april weer moet rijden. Als de Avenio door de keerlus kan en het afmaken van de eindsporen en perron in Nootdorp vertraagd is, dan zouden ze wel aan de linkerkant van de rails een nieuw tijdelijk instapperron voor de Avenio aan kunnen leggen en daar staat de abri best op zijn plaats.


De bedoeling is dat deze werkzaamheden in het weekend van 1+2 April gedaan worden zodat de Avenio op 3 april gewoon op lijn 15 kan rijden.
Het hele traject is al getest dus dat moet geen probleem zijn.

In dat weekend zal lijn 15 dus driehoeken bij de weidenvogellaan
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 544
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor joostvansurksum » 15 maart 2017 22:03

Vandaag een e-mail ontvangen van de HTM.

De werkzaamheden op het eindpunt Nootdorp starten op maandag 20 maart en duren tot 28 maart. Hierna wordt getest met de nieuwe trams, dit duurt tot 3 april. Gedurende deze tijd gaan de trams driehoeken bij de Weidevogellaan en rijdt er een pendelbusje heen en weer naar het eindpunt Nootdorp.

Als de tests geslaagd zijn gaan op 3 april de Avenio's rijden. :D
joostvansurksum
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor Slagathor » 16 maart 2017 09:47

Rijdt tramlijn 15 dan ook vanaf die datum weer een rondje Centrum over het Tournooiveld? Daar kan men vanaf 3 april ook weer terecht met de tram.

Ik ben met al die werkzaamheden de afgelopen jaren de routes een beetje uit het oog verloren, moet ik bekennen...
Avatar gebruiker
Slagathor
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 20 jul 2011 10:17
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor joostvansurksum » 16 maart 2017 11:43

Ik meen dat tram15 en 17 aan elkaar geknoopt gaan worden en inderdaad weer langs het Toernooiveld gaan rijden. De exacte route van de 'lus' door het centrum weet ik niet precies meer.
joostvansurksum
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor Slagathor » 16 maart 2017 22:49

Ik moest even héééél diep graven in m'n geheugen (en dat wordt niet makkelijker gemaakt doordat de 16 en de 17 verwisseld zijn), maar als ik het me goed herinner gaan we dan terug naar:

Lijn 15: Rijswijkseplein/Station HS - Weteringplein - Centraal Station - [verder als lijn 17] - Korte Voorhout - Lange Vijverberg - Centrum - Bierkade - Station HS.

Lijn 17: Station HS - Bierkade - Centrum - Lange Vijverberg - Korte Voorhout - Centraal Station - [verder als lijn 15] - Weteringplein - Rijswijkseplein/Station HS.
Avatar gebruiker
Slagathor
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 20 jul 2011 10:17
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor willem » 17 maart 2017 08:12

Net zoals jij ben ik door alle al dan niet tijdelijke wijzigingen ook het overzicht een beetje kwijt, maar er was toch ook een voorstel waarbij beide lijnen niet aan elkaar gekoppeld worden, maar elke lijn een lusje door het centrum rijdt, waarbij lijn 15 de ronde andersom rijdt dan lijn 17. Of was dat een tijdelijke routevariant?
Laatst bijgewerkt door willem op 17 maart 2017 17:18, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor Slagathor » 17 maart 2017 10:13

Daar zeg je wat... Daar staat me inderdaad iets van bij...
Avatar gebruiker
Slagathor
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 20 jul 2011 10:17
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor pduvekot » 17 maart 2017 21:55

@ Slagathor
Ik denk dat het net andersom is:
lijn 19 rijdt van HS, Rijswijkseplein v Weteringplein naar CS en wordt dan lijn 15 Korte Voorhout Buitenhof Centrum Bierkade Rijswijkseplein/HS
lijn 15 Rijswijkseplein/HS Bierkade Centrum Buitenhof Korte Voorhout en wordt dan lijn 17 CS v Weteringplein Rijswijkseplein HS
Ik denk dat de lijnen 15 en 17 bij CS op het middenperron gaan halteren ook omdat ze daar soms moeten wachten om weer op tijd te rijden
Lijn 16 gaat weer rijden: HS Rijwijkseplein v Weteringplein naar CS en vervolgens Korte Voorhout Buitenhof Gravenstraat
De Halte CS/Rijnstraat komt voor deze lijnen te vervallen en wordt alleen nog bediend door lijn 9
Corrigeer me maar als het niet klopt..
pduvekot
 
Berichten: 38
Geregistreerd: 05 okt 2011 21:42

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor Chris » 17 maart 2017 23:24

Zo ver ik weet worden 15 en 17 niet gekoppeld per 3/4. Dus beiden doen een rondje via de Lange Vijverberg en CS/Centrum waarbij de ene tegen de klok in gaat rijden en de andere dus de andere kant op.
Eén en ander heeft mede te maken met verbouwing bij HS die komende zomer start en duurt tot de nieuwe jaardienst en voor veel tramomleiding gaat zorgen.
Chris
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor joostvansurksum » 17 maart 2017 23:38

Kan de Avenio per april eigenlijk gewoon langs halte Rijswijkseplein rijden, of doet 'ie een d-tour langs Laakkade, Leeghwaterplein en HS?
joostvansurksum
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor lcyerbanga3 » 18 maart 2017 08:56

Vroeger ging toch
15 HS - Bierkade - Kalvermarkt - CS
16(nu 17) HS - Bierkade - Buitenhof - CS?
lcyerbanga3
 
Berichten: 94
Geregistreerd: 08 mei 2016 14:47

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor richard1074 » 18 maart 2017 12:28

Klopt. 17 was, HS, Weteringplein, CS, Buitenhof en naar Statenkwartier.
15 was Rijswijkseweg, Bierkade, Kalvermarkt stadhuis, CS, naar lange Vijverberg en daar werd het
Lijn 16. Die weer langs halte centrum, bierkade, HS etc .... en weer terug.
Volgens mij was het zo...
richard1074
 
Berichten: 109
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:24

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor Slagathor » 18 maart 2017 17:03

Juist, zo was het! We komen er wel. :D

Dus, aangezien de 15 en de 17 niet gekoppeld gaan worden, mogen we denk ik uitgaan van:

15 : Rijswijkseplein/HS - Bierkade - Kalvermarkt/Stadhuis - CS - Korte Voorhout - Buitenhof - Centrum - Bierkade - Rijswijkseplein/HS.

16: Station HS - Rijswijkseplein - Weteringplein - CS - Korte Voorhout - Buitenhof - Gravestraat -> Statenkwartier.

17: Station HS - Bierkade - Centrum - Buitenhof - Korte Voorhout - CS - Kalvermarkt/Stadhuis - Bierkade - Station HS.

En dan blijft de 15 voorlopig even ongewijzigd, denk ik, want de werkzaamheden op het Stationsplein (vanaf de zomer) deren die lijn niet.
Avatar gebruiker
Slagathor
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 20 jul 2011 10:17
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor pduvekot » 18 maart 2017 19:51

Als je aan 9292 vraagt hoe je met lijn 15 op 3 april op het Korte Voorhout komt, dan zeggen ze dat je maar vanaf CS het laatste stuk moet gaan lopen...
pduvekot
 
Berichten: 38
Geregistreerd: 05 okt 2011 21:42

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor willem » 18 maart 2017 21:41

Dat komt omdat de nieuwe dienstregeling van april nog niet in de systemen geladen is. Als je op de website van de HTM zelf de tijden van lijn 15 van na april opzoekt krijg je een melding dat de dienstregeling nog niet bekend is.
De website van 9292 gaat daarom nog uit van de huidige situatie. En dan moet je dus of overstappen, of lopen om bij de Korte Voorhout uit te komen.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor Chris » 19 maart 2017 14:52

joostvansurksum schreef:Kan de Avenio per april eigenlijk gewoon langs halte Rijswijkseplein rijden, of doet 'ie een d-tour langs Laakkade, Leeghwaterplein en HS?
Avenio kan gewoon over de Rijswijkseweg. Dat heeft er al 'ns met omleidingen ook gereden.
Chris
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor Chris » 19 maart 2017 15:16

Slagathor schreef:Juist, zo was het! We komen er wel. :D
Dus, aangezien de 15 en de 17 niet gekoppeld gaan worden, mogen we denk ik uitgaan van:
15 : Rijswijkseplein/HS - Bierkade - Kalvermarkt/Stadhuis - CS - Korte Voorhout - Buitenhof - Centrum - Bierkade - Rijswijkseplein/HS.
16: Station HS - Rijswijkseplein - Weteringplein - CS - Korte Voorhout - Buitenhof - Gravestraat -> Statenkwartier.
17: Station HS - Bierkade - Centrum - Buitenhof - Korte Voorhout - CS - Kalvermarkt/Stadhuis - Bierkade - Station HS.
En dan blijft de 15 voorlopig even ongewijzigd, denk ik, want de werkzaamheden op het Stationsplein (vanaf de zomer) deren die lijn niet.

Zo ver ik weet wordt het:
15: Bierkade - Buitenhof - Lange Vijverberg - CS - Schedeldoekshaven - Kalvermarkt - Bierkade.
16: Zoals hierboven beschreven.
17: Weteringplein - CS - Lange Vijverberg - Buitenhof - Kalvermarkt - Schedeldoekshaven - Weteringplein.
Overigens wordt het middenperron CS nog niet in gebruik genomen per 3/4. Komt later. Natuurlijk gaat ook de Tourist Tram per 8/4 van de Lange Vijverberg gebruik maken. Het rondje centrum wordt dan via CS gereden.
Chris
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Re: Werkzaamheden tramlijn 15

Berichtdoor WKZH5A » 20 maart 2017 11:21

Inmiddels zijn de nieuwe routes van lijn 15, 16 en 17 in het centrum bekendgemaakt op htm.nl.

Lijn 15: Rijswijkseplein/Station HS, Bierkade, Centrum, Buitenhof, Korte Voorhout, CS, Kalvermarkt-Stadhuis, Bierkade, Rijswijkseplein/Station HS.
Lijn 16: Gravenstraat, Buitenhof, Korte Voorhout, CS, Kalvermarkt-Stadhuis, Bierkade, HS (in beide richtingen).
Lijn 17: HS, Rijswijkseplein, Weteringplein, CS, Korte Voorhout, Buitenhof, Centrum, Kalvermarkt-Stadhuis (eindpunt) en dan weer dezelfde route terug naar HS/Wateringen.

CS/Schedeldoekshaven wordt opgeheven voor alle lijnen.
WKZH5A
 
Berichten: 188
Geregistreerd: 21 jan 2013 19:19

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten