de ''2 panto's '' Tram

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: de ''2 panto's '' Tram

Berichtdoor dAb » 02 aug 2010 12:00

Charles schreef:Hedenmorgen deze foto gemaakt van het onderstation aan de Kranestraat.
Foto is geloof ik niet helemaal perfect :? maar dat zal wel aan mijn camera liggen :x
In elk geval stonden er geen auto's ervoor geparkeerd [perfect]

Ja Charles, dat is het verplaatste en (ook in MW-vermogen) *uitgeklede* huidige restant van het eens zo grote gebouw met het Enorme -- 5/6 *velden* -- Onderstation aan de St. Jacobstraat. :cry: Blijkbaar HTM-OS nr. E 003 (ook in de lijst) van de recente Railatlas van Blok & Van der Spek, waarin E 001 = 's-Gravenmade, E 002 = Dibbetstraat, (E 003), E 004 = Harstenhoekweg, E 005 = Doornstraat, ... etc.: zie blz. 81 aldaar, maar waar :( is dan het OS uit 2004 met nr. E 034 = Ammunitiehaven/container te vinden ? via Google streetview nog nergens volgens mijn waarneming (van: nix) en werkt dat station eigenlijk well in zo'n container, in plaats van een keurig en degelijk gebouw ?/ :mrgreen: D.A. Borgdorff :shock:
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Berichtdoor Charles » 03 aug 2010 09:27

...
Laatst bijgewerkt door Charles op 31 okt 2013 16:27, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 899
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: de ''2 panto's '' Tram

Berichtdoor dAb » 03 aug 2010 10:56

Charles schreef:
dAb schreef:maar waar :( is dan het OS uit 2004 met nr. E 034 = Ammunitiehaven/container te vinden ? :mrgreen: D.A. Borgdorff :shock:
Die container staat er wel degelijk, nl onder het Prins Bernhardviaduct nabij de Lekstraat.
Echter, er is op deze container geen HTM-logo o.i.d. te vinden, wel die van Stedin en Eneco...

Roland schreef:Aan de Kranestraat zit inderdaad het huidige onderstation, verder zitten de onderstations Ammunitiehaven en TTGM in de buurt.

De Ammunitie-Haven-Container Ligt toch niet op een schip gemeerd onder het VROM-gebouw aan de Lekstraat/Rijnstraat, waarin nu het HTM-viaduct, waaronder het HTM-Verkeers-Leiding-Centrum was gelegen :roll: ... Ik zal even via Google on streetview deze *bak* proberen te vinden ...:x [loveme]... BedAbkt alvast: 8-) D.André Borgdorff :shock:
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Re: de ''2 panto's '' Tram

Berichtdoor grizzler » 03 aug 2010 11:32

dAb schreef:De Ammunitie-Haven-Container Ligt toch niet op een schip gemeerd onder het VROM-gebouw aan de Lekstraat/Rijnstraat, waarin nu het HTM-viaduct, waaronder het HTM-Verkeers-Leiding-Centrum was gelegen :roll: ... Ik zal even via Google on streetview deze *bak* proberen te vinden

Hier http://maps.google.com/maps?ie=UTF8&ll= ... 26,,0,4.91 staat-ie, net links van het midden, onder het viaduct, zoals Charles schreef.

Edit: fotootje: http://img827.imageshack.us/img827/2923 ... ehaven.jpg

Overigens gaat dit zo langzamerhand wel érg ver van het topic '2 panto's Tram' :lol:
Avatar gebruiker
grizzler
 
Berichten: 149
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:20
Woonplaats: Scheveningen (Noord)

Re: de ''2 panto's '' Tram

Berichtdoor dAb » 03 aug 2010 13:46

grizzler schreef: Overigens gaat dit zo langzamerhand wel érg ver van het topic '2 panto's Tram' :lol:

Ja, maar toch bedankt *insider* & Charles [respect] ... want deze had ik [ 8-) ] (andres) nooit (zo) gevonden :P (-) D.A. Borgdorff :shock:
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Berichtdoor Charles » 03 aug 2010 16:56

...
Laatst bijgewerkt door Charles op 31 okt 2013 16:28, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 899
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: de ''2 panto's '' Tram

Berichtdoor dAb » 05 aug 2010 14:01

Charles schreef:
grizzler schreef:Overigens gaat dit zo langzamerhand wel érg ver van het topic '2 panto's Tram' :lol:
Dat ben ik geheel met je eens, dat we afgedwaald zijn van het oorspronkelijke onderwerp. [...] ;)

Het komt tegenwoordig veelvuldiger ..-(mogelijk wegens de huidige onbekendheid van de 3 veersystemen in de beugelstroomafnemer, nl. de 62 N "hoofd"-vering van de pantograaf, de secundaire dubbele vering van de wip voor de koolstrippen = met 2 schroefdrukveren, en de tertiaire, want elastische van de schuitjes)-.. voor, dat men -- omdat men óók door een starre hardepunts-bevestiging met uithouders van de rijdraden (die nu juist elastisch moeten worden opgehangen: aan bijv. dubbelgeregelde met hangdraden afgespannen bovenleidingen = met draagkabel dus) -- die vierde of beter gezegd de laatste 2 veringen onderschat of over het hoofd ziet, en dus de laatste tijden weer frequent met rijdraad-- en/of bovenleiding-breuken geconfronteerd wordt. Daar komt (dan) nog bij: te weinig attentie voor (te vèr) versleten strippen, die met groeven de rijdraden in een ongewenste resonantie of vibratie dwingen, waardoor het vonken met parelvorming ontstaat, en korte tijd erna (door dit nalatig onderhoud) de bovenleidingrijdraad stukgetrokken kan worden, en eveneens bij de NS.! Zeker sinds de TGV en laatst de HSL-lijnen geconcipieerd werden, is er grondig onderzoek naar de dynamische relatie tussen stroomafnemers en ophanging van de bovenleiding verricht, om stabiel bijv. met 400 km/h te kunnen rijden, zodat het huidige uitvallen door defecten van Onderstations en Bovenledingen door de zgn. beugels een beschamende vertoning is, en zeker het *rijden met 2 panto's* obsoleet, daar dit nu juist -- wegens het genoemde ontstaan van trillingen e.d. in het bovenleidingsysteem -- zeer ongewenst is en blijft. Lees ook eens bij de TGV-proeven uit de tachtiger jaren. 8-) D.A. Borgdorff :shock:
Zie ook het artikel van mijn NS-collega ir. D.W. Venemans, verantwoordelijk voor het ICM-materieel, ultimo zeventiger jaren:
http://ertms.nl/weg_en_werken_'79/Mater ... elheid.pdf
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Re: de ''2 panto's '' Tram

Berichtdoor YC52000 » 20 aug 2010 19:57

Vandaag onderweg naar Drievliet , zag ik (als ik het goed heb) de 3109 van lijn 15 ri. CS met 2 panto's omhoog

foto is niet erg duidelijk, omdat ik snel camera moest pakken en foto maken :P XD volgende keer beloof ik dat ik mn camera al gereed heb staan :oops: :oops:

Afbeelding
YC52000
 
Berichten: 307
Geregistreerd: 17 jan 2010 19:15

Re: de ''2 panto's '' Tram

Berichtdoor joostvansurksum » 20 aug 2010 21:16

YC52000 schreef:[b]Vandaag onderweg naar Drievliet , zag ik (als ik het goed heb) de 3109 van lijn 15 ri. CS met 2 panto's omhoog

Haha, heel mooi! [respect] Je kan door de ruiten kijken, anders kon iemand nog beweren dat er heel toevallig een tram achter staat, de andere kant op. :P
joostvansurksum
 
Berichten: 283
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Berichtdoor Charles » 18 jun 2011 10:58

...
Laatst bijgewerkt door Charles op 31 okt 2013 16:28, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 899
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: de ''2 panto's '' Tram

Berichtdoor dAb » 02 jul 2012 15:48

Even een up-date van de HTM-foto-site waarop ik (nog steeds) niet kan posten over de nieuwste doch belabberde ontwikkelingen ten aanzien van de in zgn. *containers* geplaatste Feeder-apparatuur voor HTM-stroomvoorziening ter plaatse van de Conradkade achter de Obrechtstraat voorbij het CornerHouse. De SP is terecht actief, en als oud HTM-er schaam ik mij eveneens zeer diep, dat deze transport- en vuilbakken nog steeds als *onderstation* gebruikt worden ... dat kán en mág helemaal niet. :!:
Onderstations behoren in een fatsoenlijke gebouw als (ooit) de Dibbetstraat enz., dus in een behoorlijke behuizing ondergebracht te worden, met noodapparatuur/-batterijen, een (aparte) schakelwacht-telefoon, meetgereedschap, toilet, ventilatie en afscherming inbegrepen, denk bijv. aan alle in de zestiger en zeventiger jaren keurig geplaatste (echt goedgekeurde) speciale HTM-gebouwtjes, o.a. vermeld in het waardevolle werk van Johan Blok en Dick van der Spek: de *Railatlas voor Tramlijnen in Den Haag e.o.* ...
Hier is de link : http://www.htmfoto.net/nieuws/tonen.php ... 2&item=270
T.à.v.: 8-) D.A. Borgdorff = voormalige afd. Trammaterieel & Elektrische Inrichtingen = T & E.I. :shock:
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Vorige

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten