Werkzaamheden tramlijn 11

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Werkzaamheden tramlijn 11

Berichtdoor Roland » 14 sep 2014 18:37

Dat wisselsein is inderdaad verplaatst omdat het binnen PVR stond. Geen idee wat ze bij de halte gaan doen. Die opstelsporen liggen in een boog, dus daar kan je nooit een toegankelijke halte langs bouwen.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Werkzaamheden tramlijn 11

Berichtdoor OVinDelft » 14 sep 2014 20:57

Die hele halte Rijswijkseplein vind ik best zinloos. Voor lijn 11 en 12 zijn er nauwelijks in- en uitstappers en voor 15 heb je niet echt een handige verbinding met de andere tramlijnen, treinen en bussen. Ook overstap 11/12 naar 15 is onhandig. Je kan in dat opzicht beter de keerlus alleen gebruiken als opstelspoor en lijn 15 via de Laakkade en Leeghwaterplein naar HS laten rijden en de halte Rijswijkseplein alleen nog als omleidingsroute gebruiken
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Werkzaamheden tramlijn 11

Berichtdoor willem » 15 sep 2014 15:00

Met de komst van tweerichtingstrams kun je de lijnen 11 en 12 op een kopspoor op het Stationsplein voor HS laten eindigen. Daarvoor moet dan wel de huidige halte worden uitgebreid naar twee sporen, maar het hele lusje via het Rijswijkseplein en de Oranjestraat kan vervallen.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Werkzaamheden tramlijn 11

Berichtdoor Tiktak » 15 sep 2014 17:03

willem schreef:Met de komst van tweerichtingstrams kun je de lijnen 11 en 12 op een kopspoor op het Stationsplein voor HS laten eindigen. Daarvoor moet dan wel de huidige halte worden uitgebreid naar twee sporen, maar het hele lusje via het Rijswijkseplein en de Oranjestraat kan vervallen.


Lijn 12 blijft voorlopig één richtingstram, de opstelsporen op het Rijswijkseplein kunnen als rustplaats gaan dienen,
vanhier uit kan men leeg naar de eerste halte vertrekken naar het Stationsplein (route Oranjelaan - Stationsweg).
Er is ook weleens spraken geweest om lijn 11 te verlengen naar de Binckhorst, maar of dat ooit doorgaat zet ik mijn :?: :?: bij.
Tiktak
 
Berichten: 691
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Werkzaamheden tramlijn 11

Berichtdoor iljitsch » 21 sep 2014 12:09

Waarom moeilijk doen en die halte opheffen?
iljitsch
 
Berichten: 1755
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Werkzaamheden tramlijn 11

Berichtdoor trambestuurder » 24 sep 2014 10:46

Tiktak schreef:
Lijn 12 blijft voorlopig één richtingstram, de opstelsporen op het Rijswijkseplein kunnen als rustplaats gaan dienen,
vanhier uit kan men leeg naar de eerste halte vertrekken naar het Stationsplein (route Oranjelaan - Stationsweg).
Er is ook weleens spraken geweest om lijn 11 te verlengen naar de Binckhorst, maar of dat ooit doorgaat zet ik mijn :?: :?: bij.


Er zal als de Rotterdamsebaan klaar is idd een tram doorgetrokken worden naar Stations Voorburg via de Binckhorst.
Maar of dit lijn 11 wordt is niet helemaal duidelijk
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Werkzaamheden tramlijn 11

Berichtdoor iljitsch » 24 sep 2014 19:46

Maar was lijn 10 niet opgeheven bij gebrek aan belangstelling?

Lijkt me logischer om lijn 15 over de Geestbrug te sturen en dan door de Binkhorst naar CS. Dat sluit ook beter aan op RR en meer treinen, alleen richting Rotterdam is HS beter.

Edit: alleen raakt de Rijswijkseweg dan grotendeels z'n tram kwijt. Je zou lijn 1 daar weer overheen kunnen sturen om dat op te vangen maar dan stopt die niet meer voor HS... Alternatief: stuur 16 vanaf CS via de Binkhorst naar Voorburg. Alleen dan mis je de verbinding Binkhorst - Nootdorp en (met overstap) Binkhorst - Delft.
iljitsch
 
Berichten: 1755
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Werkzaamheden tramlijn 11

Berichtdoor Roland » 25 sep 2014 09:01

trambestuurder schreef:Er zal als de Rotterdamsebaan klaar is idd een tram doorgetrokken worden naar Stations Voorburg via de Binckhorst.
Maar of dit lijn 11 wordt is niet helemaal duidelijk


Dit is al jaren een wens van Haaglanden. Er is echter voorlopig geen financiële dekking voor. De plannen voor deze lijn hangen ook beetje samen met de plannen om van de Binckhorst een woonwijk te maken. Dat zou de belangstelling natuurlijk doen toenemen. Door de crisis liggen deze plannen ook in de ijskast.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Werkzaamheden tramlijn 11

Berichtdoor wattman » 25 sep 2014 13:51

Roland schreef:De plannen voor deze lijn hangen ook beetje samen met de plannen om van de Binckhorst een woonwijk te maken. Dat zou de belangstelling natuurlijk doen toenemen. Door de crisis liggen deze plannen ook in de ijskast.
Vrees dat de oorspronkelijke plannen tot herontwikkeling van de Binckhorst ook niet meer uit de ijskast komen. Het ambitieniveau lag duidelijk te hoog. Dat is behoorlijk naar beneden bijgesteld, zeker wat de inzet van de gemeente betreft.
Zie voor de huidige plannen (uit 2011): http://www.denhaag.nl/home/bewoners/won ... khorst.htm en dan met name het document Gebiedsaanpak Binkchorst.
De gemeente zet nog wel in op verbetering van de bereikbaarheid, en concreet over de tramverbinding wordt dit geschreven:
Langs de Binckhorstlaan wordt geanticipeerd op toekomstige RandstadRailverbinding tussen de stad en station Voorburg, welke op lange termijn verder doorgetrokken kan worden richting de A4/Vlietzone en Delft.
Op het eerste gezicht lijkt me dit nog te slaan op het omleggen van een tot Randstadrail gepromoveerde lijn 1 via de Binckhorst. Het gebruik van het begrip "Randstadrail" lijkt me niet meer te passen in het huidige R-net gedachtengoed.
http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1090
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Werkzaamheden tramlijn 11

Berichtdoor iljitsch » 25 sep 2014 13:57

Ik ben allang blij als ze ruimte vrijhouden voor een toekomstige tram. Er is niks zo irritant als wanneer na veel vijven en zessen en economisch herstel het mogelijk wordt een lijn aan te leggen maar dat er allerlei prut in de weg zit die net zo makkelijk 20 meter verderop had kunnen staan.

Bijvoorbeeld, als ze er straks achter komen dat het spoor tussen CS en ternoot/beatrixlaan toch eigenlijk viersporig moet worden dan gaat dat niet door omdat de KB het spoor ingebouwd heeft.
iljitsch
 
Berichten: 1755
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Vorige

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten

cron