Parallelweg

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Parallelweg

Berichtdoor Lijn 999 » 01 mei 2014 18:12

-----
Laatst bijgewerkt door Lijn 999 op 13 sep 2018 12:05, in totaal 1 keer bewerkt
Lijn 999
 
Berichten: 69
Geregistreerd: 01 maart 2014 08:19

Re: Parallelweg

Berichtdoor hharry » 01 mei 2014 20:32

Lijn 999 schreef:Ik ontdekte vandaag dat de Parallelweg veranderd is in een eenrichtingweg...
En dat er op meerdere plekken werkzaamheden plaatsvinden op lijn 11.
Leuk voor het museum, die kunnen nu geen ritten meer maken :cry:
werk-in-uitvoering.jpg


Ze kunnen toch nog de andere kant op richting Hobbemaplein.
hharry
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 20 jan 2010 22:38

Re: Parallelweg

Berichtdoor JoopS » 01 mei 2014 22:13

Er zijn voldoende PCC's op Zichtenburg gestald zodat gedurende de maand mei vanaf het Tournooiveld museumritten gemaakt kunnen worden. Zie verder de site van het HOVM en voor foto's van de PCC's de site van Wim van Es.
JoopS
 
Berichten: 63
Geregistreerd: 16 okt 2013 12:16
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Parallelweg

Berichtdoor xCookiesolax » 02 mei 2014 16:32

hharry schreef:
Lijn 999 schreef:Ik ontdekte vandaag dat de Parallelweg veranderd is in een eenrichtingweg...
En dat er op meerdere plekken werkzaamheden plaatsvinden op lijn 11.
Leuk voor het museum, die kunnen nu geen ritten meer maken :cry:
werk-in-uitvoering.jpg


Ze kunnen toch nog de andere kant op richting Hobbemaplein.


Nee, de tramhaltes Hoefkade en Hobbemaplein worden aangepast voor tramlijn 11. Dit baanvak is dus ook gestremd.
Er staan inderdaad een aantal PCC's in remise Zichtenburg.
xCookiesolax
 
Berichten: 445
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: Parallelweg

Berichtdoor hharry » 21 mei 2014 19:48

Ik zag vannavond om ±18u vanuit de trein, dat er een GTL in de richting van de Hoekade op de nieuwe sporen stond.
hharry
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 20 jan 2010 22:38

Re: Parallelweg

Berichtdoor Roland » 22 mei 2014 09:17

Gisteren werd er proefgereden voor het spoor en de beveiliging van het complex TTHS.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 837
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Parallelweg

Berichtdoor OVinDelft » 22 mei 2014 16:34

Zijn ze nu eigenlijk ook bezig met het stationsplein? Zover ik weet niet, maar dat betekent dus dat er straks weer een buitendienststelling zit aan te komen. :roll:
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Parallelweg

Berichtdoor xCookiesolax » 22 mei 2014 16:53

OVinDelft schreef:Zijn ze nu eigenlijk ook bezig met het stationsplein? Zover ik weet niet, maar dat betekent dus dat er straks weer een buitendienststelling zit aan te komen. :roll:

De eerste fase omvat de herinrichting van het brede deel van de Stationsweg en de openbare ruimte op het Stationsplein (het gebied tussen tramsporen en
noordwestelijke gevelwand. Tevens worden in de eerste fase, om het inzetten van het nieuwe brede Avenio-trammaterieel op lijn 11 (volgens planning 3e
kwartaal 2014) mogelijk te maken, de huidige halteperrons op het Stationsplein aangepast.

De tweede fase omvat de reconstructie van de sporen, tramhalte en de herinrichting van het resterende deel van de openbare ruimte (start juli 2015).
Voor de aanleg van de traminfrastructuur is voor HS een buitendienststelling voorzien van circa 4 maanden, eind 2014. De tramhalte HS ligt in deze periode op de Rijswijkseweg (bij het Strijkijzer).

Bron: Projectbeschrijving Integrale herinrichting Stationsplein, brede deel Stationsweg e.o. van de gemeente Den Haag
xCookiesolax
 
Berichten: 445
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: Parallelweg

Berichtdoor xCookiesolax » 28 mei 2014 21:18

Op het stationsplein is men nu bezig om een halte te maken. Deze halte is voor trams richting tramtunnel HS.
De halte wordt gebouwd tegenover de huidige halteperron voor de trams richting centrum. Weet iemand hier meer over?
xCookiesolax
 
Berichten: 445
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: Parallelweg

Berichtdoor dAb » 28 mei 2014 21:54

xCookiesolax schreef:Op het stationsplein is men nu bezig om een halte te maken. Deze halte is voor trams richting tramtunnel HS.
De halte wordt gebouwd tegenover de huidige halteperron voor de trams richting centrum. Weet iemand hier meer over?

Het gaat duidelijk allemaal buiten de HTM en ons om beste CookieSolax, en U bent klaarblijkelijk meestal nog veel beter op de hoogte geïnformeerd over de onnatuurlijke gang van zaken dan wij, de voormalige oudere deskundigen.
Soms lijkt het er weleens op dat U bij de huidige HTM of Gewest werkt als insider, en dáár ben ik U uiteraard zeer erkentelijk voor. Als er iemand die rare gang van zaken kan toelichten en/of oplossen, ook bijvoorbeeld inzake de bizarre, want volslagen onnodige, afbraak van de Valkenboskadebrug, met die absurde planning en totaal verknipte tram-vervoerlijnen in vervanging door ver heen afgeleide busvormige autootjes, in plaats van het voordien immer en altijd doorrijden van alle HTM-tramlijnen (desnoods over blokjes) bij railvernieuwing, dan bent U het wel die het kan zeggen en het nu enige jaren onverklaarbare kan verklaren. In afwachting op uw altijd vriendelijke uiteenzettingen, verblijf ik waar ik ben met gepaste achting » :shock: D.A. Borgdorff - e.i. 8-)
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Re: Parallelweg

Berichtdoor WKZH5A » 28 mei 2014 23:30

xCookiesolax schreef:
OVinDelft schreef:Zijn ze nu eigenlijk ook bezig met het stationsplein? Zover ik weet niet, maar dat betekent dus dat er straks weer een buitendienststelling zit aan te komen. :roll:

De eerste fase omvat de herinrichting van het brede deel van de Stationsweg en de openbare ruimte op het Stationsplein (het gebied tussen tramsporen en
noordwestelijke gevelwand. Tevens worden in de eerste fase, om het inzetten van het nieuwe brede Avenio-trammaterieel op lijn 11 (volgens planning 3e
kwartaal 2014) mogelijk te maken, de huidige halteperrons op het Stationsplein aangepast.

De tweede fase omvat de reconstructie van de sporen, tramhalte en de herinrichting van het resterende deel van de openbare ruimte (start juli 2015).
Voor de aanleg van de traminfrastructuur is voor HS een buitendienststelling voorzien van circa 4 maanden, eind 2014. De tramhalte HS ligt in deze periode op de Rijswijkseweg (bij het Strijkijzer).

Bron: Projectbeschrijving Integrale herinrichting Stationsplein, brede deel Stationsweg e.o. van de gemeente Den Haag


Idd, in de eerste fase wordt dit uitgevoerd, de huidige halteperrons zijn al aangepast, de perrons zijn een stuk smaller, dus van het spoor af, om de nieuwe trams te laten rijden. Wel is dat lijn 11 pas eind 2014 (ik hoop op de datum van de nieuwe jaardienstregeling) met de nieuwe trams gaat rijden. De rest van de beschrijving klopt wel.

xCookiesolax schreef:Op het stationsplein is men nu bezig om een halte te maken. Deze halte is voor trams richting tramtunnel HS.
De halte wordt gebouwd tegenover de huidige halteperron voor de trams richting centrum. Weet iemand hier meer over?


Deze halte wordt gebouwd om tram 11 en 12 daar te laten stoppen, de huidige halte op de Stationsweg wordt (waarschijnlijk binnenkort) afgebroken vanwege de herinrichting. Deze halte blijft t/m de tweede fase van de herinrichting.
WKZH5A
 
Berichten: 188
Geregistreerd: 21 jan 2013 19:19

Re: Parallelweg

Berichtdoor trambestuurder » 29 mei 2014 09:22

xCookiesolax schreef:Op het stationsplein is men nu bezig om een halte te maken. Deze halte is voor trams richting tramtunnel HS.
De halte wordt gebouwd tegenover de huidige halteperron voor de trams richting centrum. Weet iemand hier meer over?


Dit is een tijdelijke Halte zodat daar de lijnen die nu nog voor de belasting halteren daar kunnen halteren.
Dan kunnen ze aan die zijden werkzaamheden verrichten te gevolgen van de herinrichting Stationsplein
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21


Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten

cron