Wanneer voor het laatst geen omleidingen?

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Wanneer voor het laatst geen omleidingen?

Berichtdoor iljitsch » 19 aug 2014 20:26

Ik vroeg me af wanneer voor het laatst alle trams de normale route reden.

Momenteel rijdt 12 niet en is 3 gesplitst vanwege de valkenbosbrug. Tot deze maand reed 11 om vanwege werkzaamheden aan de Conradkade. Tot december was de bosbrug een jaar uit de roulatie, en daarmee moesten 17 en ik geloof nog wat lijnen omrijden. Dan zijn we ondertussen al bij 2012.

En in de toekomst: zodra 3 en 12 weer gaan rijden moet 9 eraan geloven. Er moet ook nog vanalles bij HS gebeuren en de Rijswijkseweg en hoornbrug. Gaat alles in 2015 weer de normale route rijden of gaat dat nog langer duren?
iljitsch
 
Berichten: 1756
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Wanneer voor het laatst geen omleidingen?

Berichtdoor OVinDelft » 19 aug 2014 20:35

Als de nieuwe planning wél volgens planning loopt zou de Hoornbrug volgend jaar dicht moeten gaan om vervangen te worden door een nieuwe brug waarbij ook meteen de Haagweg-Rijswijkseweg geheel op de schop gaat En verder zullen er vast nog genoeg andere werkzaamheden op het programma staan voor het project "RandstadRail", wat straks wel rondrijdt met R-Net trams. :roll:
Zolang er op de lijnen 1, 9, 11, 15/17 geen Avenio's rijden gaat het nog wel even duren wat de werkzaamheden betreft vrees ik.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Wanneer voor het laatst geen omleidingen?

Berichtdoor willem » 19 aug 2014 20:40

De omleiding van lijn 11 vanwege die kademuur is net voor Kerst 2010 ingegaan. Of er die maand nog andere omleidingen zijn geweest weet ik niet. Ervan uitgaande dat dat niet het geval was zijn er dus ruim 3,5 jaar altijd een of meerdere omleidingen geweest, de nog komende omleidingen niet meegeteld.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Wanneer voor het laatst geen omleidingen?

Berichtdoor iljitsch » 19 aug 2014 20:50

Heeft 11 echt vier jaar omgereden? Ik meen me te herinneren dat het eerste deel af was en dat-ie toen weer een tijdje de gewone route gereden heeft. Maar ik kan me vergissen, ik woon pas sinds mei 2012 weer in Den Haag.
iljitsch
 
Berichten: 1756
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Wanneer voor het laatst geen omleidingen?

Berichtdoor xCookiesolax » 19 aug 2014 22:46

De 11 heeft niet zolang omgereden. Vorig jaar voor de zomervakantie (2013) werd er begonnen aan het stuk Newtonstraat - Loosduinseweg. Daarvoor was er een periode van een jaar (zomer 2012 tm zomer 2013) waarop tramlijn 11 de normale route reed. Hiervoor was men de kademuur tussen de Laan van Meerdervoort en de Newtonstraat aan het vervangen. Er zat dus wel een kleine pauze tussen.

Wat betreft de omleidingen. Tramlijn 9 gaat dit najaar voor een deel buiten dienst. Tramlijn 17 zal ook een tijdje niet door Rijswijk gaan rijden i.v.m. het aanpassen van de haltes, verplaatsen van enkele masten en het verleggen van twee á drie bochten (o.a. de bocht bij de Volmerlaan). Tramlijn 11 is nu qua omleidingen klaar, al moet men de halte Jacob Catsstraat en het nieuwe stationsplein nog wel realiseren. Tramlijn 15, tja het drama met de Rijswijkseweg en de Hoornbrug is al bekend. In de eerste fase was het volgensmij de bedoeling om deze tram via de route van tramlijn 1 te laten rijden tussen de Bierkade en Broeksloot. Het spui wordt recht getrokken, bij 't Zieken wordt er een kademuur vervangen en de Spuibrug gaat vervangen worden. Dit betekend dat alles in 2015 via de Weteringkade gaat rijden. Dezelfde omleiding die nu voor tramlijn 9 gepland staat zal ook in het najaar van 2015 plaats gaan vinden. Voorlopig zijn de werkzaamheden nog lang niet klaar want om tramlijn 1 gereed te maken voor de Avenio zal het tracé Kurhaus - Kneuterdijk & Hoornbrug - Delft Tanthof nog op de schop moeten. Vooral tramlijn 1 heeft op heel veel plekken het probleem dat de sporen te dicht op elkaar liggen. Kijk maar eens goed naar de Scheveningseweg of naar de omgeving Van der Slootsingel. Ook dit project zal dus lang duren. Tegen de tijd dat ze echt klaar zijn is de Avenio alweer gedateerd. :mrgreen:
xCookiesolax
 
Berichten: 445
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: Wanneer voor het laatst geen omleidingen?

Berichtdoor OVinDelft » 20 aug 2014 00:57

Willem,
Je hebt het over de Van der Slootsingel, maar hebben ze laatst niet in heel Delft-zuid de sporen vervangen? Daarbij hebben ze dus niet de sporen uit elkaar gelegd? :roll: :twisted:
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Wanneer voor het laatst geen omleidingen?

Berichtdoor xCookiesolax » 20 aug 2014 09:49

Willem?
Het vervangen van de sporen in de omgeving van Delft Zuid was ik even vergeten, mijn excuses :mrgreen:
xCookiesolax
 
Berichten: 445
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: Wanneer voor het laatst geen omleidingen?

Berichtdoor OVinDelft » 20 aug 2014 12:03

Oeps zat namen door elkaar te gooien. :oops:

De sporen zijn vervangen maar ik weet niet of ze ook verder uit elkaar zijn gelegd of alleen vernieuwd.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft


Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 40 gasten

cron