Vernieuwen tramsporen kruising Lijnbaan en Prinsegracht

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Vernieuwen tramsporen kruising Lijnbaan en Prinsegracht

Berichtdoor Slagathor » 27 okt 2014 10:57

iljitsch schreef:
Chris schreef:Wat ik dan wel weer heel raar vond is dat de lijnen 6 en 7 steeds zo achter elkaar aan reden... Als ze toch beiden om de tien minuten rijden waarom dan niet vijf minuten achter elkaar???

Dat is blijkbaar standaard bij de HTM.

2 en 4 zitten ook maar twee minuten achter elkaar en dan ~ 10 minuten niks. Van de zomer zag ik ook continu twee stuks lijn 9 letterlijk vlak achter elkaar rijden. Uiteraard de eerste overvol en de tweede halfleeg.

Ik snap hier niks van. Heeft iemand een verklaring?

Overigens had ik vanmiddag 6 vanaf halte De La Reyweg omdat 7 net weg was, dat was wel zo'n 5 minuten wachten. Wel stonden er toen 3 trams in 2 minuten op het bord.


Bij de tramhalte Lorentzplein is dit ook heel erg frappant: de 1, 16 en 17 staan soms in file aan het perron en vervolgens komt er 10 minuten lang niks opdagen. Ik heb dit herhaaldelijk bij HTM en het Stadsgewest kenbaar gemaakt, maar er wordt niets mee gedaan. Er zal wel een reden voor zijn, zeker.
Avatar gebruiker
Slagathor
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 20 jul 2011 10:17
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Vernieuwen tramsporen kruising Lijnbaan en Prinsegracht

Berichtdoor Tiktak » 27 okt 2014 12:07

Dit is toch mooi, een overstaphalte waar je gelijk in de juiste tram kan stappen, van hier uit gaat de tram (stad uit) ieder zijn eigen route.
Tiktak
 
Berichten: 691
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Vernieuwen tramsporen kruising Lijnbaan en Prinsegracht

Berichtdoor Slagathor » 27 okt 2014 14:10

Tiktak schreef:Dit is toch mooi, een overstaphalte waar je gelijk in de juiste tram kan stappen, van hier uit gaat de tram (stad uit) ieder zijn eigen route.


Ooit wel eens geprobeerd over te stappen naar de tram die vóór de jouwe staat? Dat lukt je dus echt niet. :D
Avatar gebruiker
Slagathor
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 20 jul 2011 10:17
Woonplaats: 's-Gravenhage

Vorige

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten