Pagina 1 van 1

lijn 29

BerichtGeplaatst: 05 okt 2014 18:18
door hharry
Het valt mij op dat er veel wagens van lijn 29 van en naar de remise rijden via lijn van en naar Scheveningen. Dat kost toch geld? Is dit voor de aflossing?

Re: lijn 29

BerichtGeplaatst: 05 okt 2014 18:22
door iljitsch
Er is waarschijnlijk geen ruimte bij de andere remises, en die liggen ook niet echt op de route van 29...

Maar ik ben inderdaad wel benieuwd naar hoeveel al die "geen dienst" ritten kosten. Als je erop let zie je dat het er erg veel zijn.

Een remise bij 't centraal station zou wat dat betreft handig zijn. :-D

Re: lijn 29

BerichtGeplaatst: 05 okt 2014 18:26
door Chris
Valt me tegenwoordig sowieso op dat er heel veel leeg heen en weer gependeld wordt... Lijkt wel of de aflos een nieuwe tram krijgt ipv die van zijn of haar voorganger... En niet alleen lijn 29!

Re: lijn 29

BerichtGeplaatst: 05 okt 2014 21:09
door OVinDelft
Ik zie dat de laatste tijd inderdaad veel. Regelmatig midden op de dag leeg van Delft Tanthof naar Scheveningen of vice-versa. Echt onbegrijpelijk dat.

Re: lijn 29

BerichtGeplaatst: 07 okt 2014 09:18
door trambestuurder
dit is inderdaad voor de aflossing
Het is een kostenbesparing richting het rijdendpersoneel zodat ze geen looptijd hebben, wat de overige kosten zijn is blijkbaar niet van belang
daarnaast worden de bewoners rond de remise stapelgek van al die in en uitruk bewegingen die van die naar 282 zijn gegaan ipv de 140

Re: lijn 29

BerichtGeplaatst: 07 okt 2014 09:21
door trambestuurder
OVinDelft schreef:Ik zie dat de laatste tijd inderdaad veel. Regelmatig midden op de dag leeg van Delft Tanthof naar Scheveningen of vice-versa. Echt onbegrijpelijk dat.


leeg vanaf Delft tanthof dat is mij niet bekend, dit moet dan of een leswagen zijn of een storingswagen
We rukken louter alleen leeg in vanuit Wateringen (16) Nootdorp (15) Vrederust (29) Grote kerk (29)
de rest neemt gewoon passagiers mee tot aan het eindpunt en rukt dan pas in

Re: lijn 29

BerichtGeplaatst: 07 okt 2014 10:41
door little john
woon zelf in delft tegen de winkelcentrum de hoven aan maar zie met regelmaat lege trams rijden (buiten dienst) en zoals eerder al aangehaald word vind ik het ook vreemd vooral om dat richting den haag leeg rijden.

Re: lijn 29

BerichtGeplaatst: 10 okt 2014 19:42
door trambestuurder
little john schreef:woon zelf in delft tegen de winkelcentrum de hoven aan maar zie met regelmaat lege trams rijden (buiten dienst) en zoals eerder al aangehaald word vind ik het ook vreemd vooral om dat richting den haag leeg rijden.


Zoals ik al zei, ik kan geen dienst in mijn boek vinden waarbij er vanaf Delft Tanthof wordt ingerukt dus dit moeten dan of les of storingsvoertuigen zijn.
Iets wat wel regelmatig voorkomt is dat we erg te laat aankomen bij het eindpunt en dan idd vanaf Tanthof leeg tot het station rijden, maar dan rijdt er meestal een ander voertuig kort achter die wel op tijd aan kwam.
Verder kan ik me niets anders voorstellen

Re: lijn 29

BerichtGeplaatst: 10 okt 2014 22:34
door iljitsch
Ik zag eind van de middag een 29 driehoeken bij 't zuiderpark.

Re: lijn 29

BerichtGeplaatst: 11 okt 2014 09:13
door willem
trambestuurder schreef:Iets wat wel regelmatig voorkomt is dat we erg te laat aankomen bij het eindpunt en dan idd vanaf Tanthof leeg tot het station rijden, maar dan rijdt er meestal een ander voertuig kort achter die wel op tijd aan kwam.

Scheelt dat leeg rijden op zo'n relatief kort stuk al zoveel tijd dat je daarmee een vertraging hebt weggewerkt? Uiteindelijk scheelt het alleen het in- en uitstappen van de reizigers.

Re: lijn 29

BerichtGeplaatst: 11 okt 2014 09:38
door wattman
Mijn waarnemingen als regelmatige passagier op lijn 1: een vertraagde wagen gaat alleen nog meer vertraging oplopen, en neemt in feite de passagiers op die normaal de achterganger zou krijgen. De achterganger gaat daarentegen inlopen. Bijv. als een lijn 1 vanuit Tanthof ca 4 minuten te laat aankomt aan Delft station kun je er vanuit gaan dat op de Scheveningseweg de achterganger er al (vrijwel leeg) achterhangt. Vandaar dat ik deen vertraagde tram vaak voorbij laat gaan in Delft. Kwa tijd scheelt het weinig, en je hebt in de regel dan geen probleem om nog een zitplaats te vinden.
Overigens valt het alleemaal reuze mee op die lijn. Zag afgelopen week wel drie wagens dicht achter elkaar drie wagens richting Tanthof. De eerste zette de passagiers aan het station over op de achterganger en ging leeg door.. De aanwezigheid van beveiligers is dan wel handig om de tram snel leeg te krijgen, zag ik.

Re: lijn 29

BerichtGeplaatst: 12 okt 2014 12:14
door trambestuurder
wattman schreef: Zag afgelopen week wel drie wagens dicht achter elkaar drie wagens richting Tanthof. De eerste zette de passagiers aan het station over op de achterganger en ging leeg door.. De aanwezigheid van beveiligers is dan wel handig om de tram snel leeg te krijgen, zag ik.


Kan best kloppen, er stond toen een defecte bovenleidingswagen bij broekpolder waardoor lijn 1 via Ypenburg naar Nootdorp moest en vanaf daar via de route van lijn 19 naar Delft, en als je dan al vertraagd bent dan loopt dit idd alleen maar op.
Helaas konden we de calamiteitenboog Ypenburg niet gebruiken omdat deze nog steeds opgekald ligt. had zeker 6 minuten gescheeld in de vertraging