Trams wachten op CS hoog?

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Trams wachten op CS hoog?

Berichtdoor willem » 05 jan 2015 19:14

Dit zijn de nieuwe R-net borden, die werken anders.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Trams wachten op CS hoog?

Berichtdoor iljitsch » 06 jan 2015 17:28

Vandaag van Leidseveen naar huis via CS tussen 16 en 17 u. Wederom haalden we tijd in tussen Beatrixkwartier en CS ondanks een rood sein omdat er een 6 voorlangs moest. Op CS even blijven kijken, en daar arriveerden veel trams met 2 op het bord, sommigen met 1 of 0. Haltertijd, gemeten van deuren open tot wegrijden, waren tussen de 30 en 45 seconden behalve een 6 die een volle minuut nodig had.

Het lijkt erop dat legere trams sneller rijden dan volle, en om 16 u rijden er al wel redelijk veel en zijn ze niet al te vol, terwijl tegen 17 u ze voller beginnen te worden en in/uitstappen langer gaat duren. Ik ben benieuwd of in/uitstappen met de Avenio straks sneller wordt.

Typisch overigens dat de ingekorte RR3 tot De Savornin Lohmanplein links stopt en de gewone rechts, moet je als reiziger dus wel even doorhebben.
iljitsch
 
Berichten: 1756
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Trams wachten op CS hoog?

Berichtdoor wattman » 06 jan 2015 21:12

iljitsch schreef:Haltertijd, gemeten van deuren open tot wegrijden, waren tussen de 30 en 45 seconden behalve een 6 die een volle minuut nodig had.

Ik heb naar aanleiding van dit topic vandaag in een lijn 1 in de ochtendspits de tijden opgenomen. Dan kom ik op halteringstijden van ca 15 seconden op een rustige halte, 25 seconden op het HS en halte Centrum en als uitschieter 30 seconden voor de Brasserskade met een grote groep uitstappers voor het ROC Mondriaan. In alle gevallen geen kaartverkoop of vragen aan de bestuurder waargenomen.
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1091
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Vorige

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten