Toekomstige remise Zuiderweg

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Toekomstige remise Zuiderweg

Berichtdoor Tiktak » 13 mei 2015 20:27

Mijn vraag is hoeveel tramvoertuigen moeten er geplaats worden in de nieuwe remise, wat ik neem aan dat de nieuwe remise een stallingsruimte wordt voor de eerste serie dienstwagens om de lijndienst te aanvatten, de overige dienstwagens zullen vast uitrukken van uit Scheveningen en Zichtenburg 1 en 2
Laatst bijgewerkt door Tiktak op 14 mei 2015 20:16, in totaal 1 keer bewerkt
Tiktak
 
Berichten: 691
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Toekomstige remise Zuidweg

Berichtdoor iljitsch » 13 mei 2015 21:27

Voor 15 en 19 is het natuurlijk veel makkelijker om op Zuidweg gestald te worden dan op Zichtenburg, dat scheelt flink wat lege kilometers.

Ik vraag me ook af hoe dat moet gaan zonder dak. Dan moet er wel een heel stevig hek staan dat goed beveiligd is tegen overheenklimmen om vandalisme te voorkomen. Aan de andere kant staan treinen ook hun hele leven buiten en is een groot plat dak toch al snel duur omdat het flink wat regen of sneeuw moet kunnen dragen.
iljitsch
 
Berichten: 1756
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Toekomstige remise Zuidweg

Berichtdoor grizzler » 14 mei 2015 07:17

Pas de titel eens aan. De Zuidweg bestaat niet.
Avatar gebruiker
grizzler
 
Berichten: 149
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:20
Woonplaats: Scheveningen (Noord)

Re: Toekomstige remise Zuidweg

Berichtdoor willem » 14 mei 2015 07:36

De straat in Rijswijk heet Zuiderweg, maar de Zuidweg bestaat wel: die ligt in Zoetermeer.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Toekomstige remise Zuiderweg

Berichtdoor Tiktak » 14 mei 2015 20:19

@ Willem,
Foutje, ik heb het aangepast :oops:
Tiktak
 
Berichten: 691
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Toekomstige remise Zuiderweg

Berichtdoor trambestuurder » 15 mei 2015 13:12

Tiktak schreef:Mijn vraag is hoeveel tramvoertuigen moeten er geplaats worden in de nieuwe remise, wat ik neem aan dat de nieuwe remise een stallingsruimte wordt voor de eerste serie dienstwagens om de lijndienst te aanvatten, de overige dienstwagens zullen vast uitrukken van uit Scheveningen en Zichtenburg 1 en 2


Hier zullen ongeveer 44 voertuigen gestald gaan worden van zowel en dan zowel GTl als Avenio en Citadis

Vanuit deze remise zal de exploitatie van de lijn 1+15+19 gedaan worden
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Toekomstige remise Zuiderweg

Berichtdoor iljitsch » 15 mei 2015 17:19

Betekent dit dan dat Scheveningen gesloten wordt?
iljitsch
 
Berichten: 1756
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Toekomstige remise Zuiderweg

Berichtdoor willem » 16 mei 2015 08:18

De lijnen 9, 11 en misschien 17 worden toch ook uit Scheveningen gereden?
Waarschijnlijk blijven een aantal diensten van lijn 1 uit Scheveningen gereden worden. Door de lengte van die lijn is het handiger om aan beide einden te kunnen beginnen. Dan ben je een aantal hele vroege, c.q. hele late ritten kwijt.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Toekomstige remise Zuiderweg

Berichtdoor xCookiesolax » 31 mei 2015 20:43

iljitsch schreef:Betekent dit dan dat Scheveningen gesloten wordt?

Ik gok dat Remise Scheveningen verbouwd gaat worden en plaats zal bieden voor een deel de exploitatie van tramlijn 1, heel tramlijn 9, heel tramlijn 11 en een deel van tramlijn 16. Tramlijn 1 kan namelijk gebruik maken van de eventuele remise Zuiderweg en Scheveningen. Tramlijn 16 van remise Scheveningen (Statenkwartier) en remise Zichtenburg 1 (Wateringen).

De kans op verbouwing is nu wel groter aanwezig het zwarte pad ongeschikt is verklaart als stallingslocatie.
xCookiesolax
 
Berichten: 445
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: Toekomstige remise Zuiderweg

Berichtdoor iljitsch » 31 mei 2015 21:07

Wat moet er verbouwd worden dan? Zo oud is die remise toch niet?

En wat is nu het plan met Lijsterbesstraat?
iljitsch
 
Berichten: 1756
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Toekomstige remise Zuiderweg

Berichtdoor Tiktak » 31 mei 2015 22:36

iljitsch schreef:Wat moet er verbouwd worden dan? Zo oud is die remise toch niet?

En wat is nu het plan met Lijsterbesstraat?


Zoals te lezen valt bij de topic Uitbreiding remise Zichtenburg, wordt de remise Lijsterbesstraat gesloten en de remise Scheveningen op geknapt of gesloten.
Persoonlijk denk ik dat de remise Scheveningen gewoon open blijft, want een paar jaar geleden is hier de gehele wisselstraat vernieuwd.
Tiktak
 
Berichten: 691
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Toekomstige remise Zuiderweg

Berichtdoor OVinDelft » 18 jun 2015 16:40

Op de website van de gemeente Rijswijk is nu een pagina met allerlei documenten over de remise Zuiderweg verschenen: http://www.rijswijk.nl/zuiderweg

Ook dit nieuwe kaartje staat ertussen: http://www.rijswijk.nl/sites/default/fi ... neel_2.pdf
Hier het oude kaartje van Roland: viewtopic.php?f=7&t=442&start=20#p7174
Het valt me op dat er op de nieuwe versie een extra onderhoudsspoor staat gepland, maar nog opvallender is dat de verbindingsboog vanuit Delft verdwenen is. Dat lijkt me een foutje neem ik aan?
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Toekomstige remise Zuiderweg

Berichtdoor Roland » 19 jun 2015 06:53

Ik vermoed ook dat het een foutje is. Dit is denk ik puur een praatplaatje. Ik heb de laatste stand van zaken niet echt meer kunnen volgen.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Toekomstige remise Zuiderweg

Berichtdoor trambestuurder » 23 jun 2015 08:50

OVinDelft schreef:Op de website van de gemeente Rijswijk is nu een pagina met allerlei documenten over de remise Zuiderweg verschenen: http://www.rijswijk.nl/zuiderweg

Ook dit nieuwe kaartje staat ertussen: http://www.rijswijk.nl/sites/default/fi ... neel_2.pdf
Hier het oude kaartje van Roland: viewtopic.php?f=7&t=442&start=20#p7174
Het valt me op dat er op de nieuwe versie een extra onderhoudsspoor staat gepland, maar nog opvallender is dat de verbindingsboog vanuit Delft verdwenen is. Dat lijkt me een foutje neem ik aan?


Was het niet een wens van Haaglanden (nu MRDH) om lijn 1 via ypenburg te laten rijden zodat de sporen langs de vliet niet meer nodig zijn ?
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Toekomstige remise Zuiderweg

Berichtdoor Sjoerd » 23 jun 2015 12:56

trambestuurder schreef:Was het niet een wens van Haaglanden (nu MRDH) om lijn 1 via ypenburg te laten rijden zodat de sporen langs de vliet niet meer nodig zijn ?


Dat kunnen ze wel wensen, maar het lijkt mij niet verstandig; daardoor wordt de reistijd van lijn 1 tussen Delft en Den Haag langer, wat reizigers kan kosten. Bovendien wordt Ypenburg al prima bediend met de lijnen 15 en 19.
Sjoerd
 
Berichten: 62
Geregistreerd: 14 mei 2013 13:24
Woonplaats: Alphen a/d Rijn


Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten