Tramnetwerk en keermogelijkheden

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Tramnetwerk en keermogelijkheden

Berichtdoor Lijn 999 » 28 mei 2015 12:50

-----
Laatst bijgewerkt door Lijn 999 op 13 sep 2018 12:41, in totaal 1 keer bewerkt
Lijn 999
 
Berichten: 69
Geregistreerd: 01 maart 2014 08:19

Re: Tramnetwerk en keermogelijkheden

Berichtdoor willem » 28 mei 2015 16:54

Bij de keerdriehoek aan de Krakeelpolderweg staat dan weer niet zo'n paal.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Tramnetwerk en keermogelijkheden

Berichtdoor Roland » 28 mei 2015 18:18

Die zou er wel moeten staan of hij is weggehaald. Toen een paar jaar geleden de spoorvernieuwing getest moest worden, maar de Irenetunnel eruit lag hebben we hier gedriehoekt en met behulp van zo'n paaltje de VRI aangevraagd.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Tramnetwerk en keermogelijkheden

Berichtdoor trambestuurder » 03 jun 2015 00:54

wattman schreef:Keerdriehoek Nieuwe Duinweg wordt al jaren niet meer gebruikt. Uit eigen waarneming weet ik dat dat keren aldaar nog wel eens lastige toestanden kan opleveren. Van een ontsporing aldaar weet ik niets en ik zie ook geen sporen in het asfalt. Lijn 1 wijkt inderdaad uit naar Statenkwartier bij stremmingen. Driehoeken bij de Eisenhowerlaan / World Forum heeft volgens mij nooit plaatsgevonden, lijkt me feitelijk ook lastig.

Over keerdriehoek Kanaalweg (Badkapel): hier heeft in elk geval nog dit jaar lijn 9 gekeerd tijdens de CPC-loop.


Klein foutje want dat moet net anders om zijn.

Kanaalweg is bij de Scheveningeseweg (lijn 1) en deze wordt niet meer gebruikt

en de Nieuwe Duinweg (badkapel) is bij lijn 9 en wordt elk jaar gebruikt bij de CPC loop

Driehoeken Eisenhowerlaan is niet mogelijk omdat hier een spoor mist, je zou hier dus 4x een kruising moeten oversteken om evt in de juiste richting te staan als scheveningen niet bereikbaar is.
Om die reden wordt er du door gereden naar statenkwatier
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Tramnetwerk en keermogelijkheden

Berichtdoor grizzler » 07 jun 2015 15:58

trambestuurder schreef:Driehoeken Eisenhowerlaan is niet mogelijk omdat hier een spoor mist, je zou hier dus 4x een kruising moeten oversteken om evt in de juiste richting te staan als scheveningen niet bereikbaar is.

Driehoeken kan daar alleen niet als je uit Scheveningen komt en weer terug wilt. Vanuit de stad zou het een kwestie zijn vanaf de bestaande halte van lijn 1 'achteruit' (don't start...) de Eisenhowerlaan op en dan vanaf de gewezen halte daar gewoon rechtsaf.
Om die reden wordt er du door gereden naar statenkwatier

Lijkt mij eerder vanwege het vele verkeer.
Avatar gebruiker
grizzler
 
Berichten: 149
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:20
Woonplaats: Scheveningen (Noord)

Re: Tramnetwerk en keermogelijkheden

Berichtdoor iljitsch » 27 jun 2015 16:53

Ik reed net door de Duinstraat en daar zag ik deze:

Afbeelding

:-)

Ik zag daar ook dat 1 tot Plein 1813 reed. Op de site van de HTM staat verder dat 15 "zijn rondje door het centrum" niet kan rijden zodat-ie maar tot halte Schedeldoekshaven rijdt. Betekent dat dat 15 daar driehoekt?
iljitsch
 
Berichten: 1755
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Tramnetwerk en keermogelijkheden

Berichtdoor willem » 27 jun 2015 19:04

Lijn 15 rijdt vanaf de Schedeldoekshaven een rondje via de Kalvermarkt en draait dus door een lusje te rijden. Dat is te zien op het bijgevoegde kaartje op de website.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Tramnetwerk en keermogelijkheden

Berichtdoor iljitsch » 27 jun 2015 19:27

O, dus het Spui is alweer open voor tramverkeer?
iljitsch
 
Berichten: 1755
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Tramnetwerk en keermogelijkheden

Berichtdoor joostvansurksum » 27 jun 2015 19:37

Voor wat ik begrepen heb voor een deel wel, als ik de zomerdienst-folder van de HTM moet geloven. De wisselstraat Schedeldoekshaven rechtsaf naar Spui v.v. zou al vernieuwd zijn of in ieder geval weer in gebruik. Het stuk Spui richting Bierkade zal voorlopig niet gebruikt worden vanwege de vernieuwingen van brug en kademuur.

Zou er overigens vandaag een tijdelijke onderbreking geweest zijn i.v.m. de veteranendag misschien?
joostvansurksum
 
Berichten: 281
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: Tramnetwerk en keermogelijkheden

Berichtdoor WKZH5A » 27 jun 2015 19:47

Ik weet niet wat iljitsch precies bedoelt, als hij het over vandaag heeft (dus de Veteranendag), dan reden lijn 1, 15 en 17 tot aan halte CS/Schedeldoekshaven en driehoekt bij Wijnhavenkwartier.

Als je over omleidingen voor vanaf 4 juli bedoelt, dan rijden lijn 15 en 16 na halte CS/Schedeldoekshaven verder via Kalvermarkt, Spui en Schedeldoekshaven (lijn 15 andersom) weer terug naar Weteringplein. Dat betekent dat vanaf 4 juli het Spui/Schedeldoekshaven weer opengesteld is voor het tramverkeer. Dat heb ik volgens mij al een keer gezegd bij een ander forumonderwerp.

Dus nog 7 dagen wachten hoe het in het praktijk gebeurt.
WKZH5A
 
Berichten: 188
Geregistreerd: 21 jan 2013 19:19

Re: Tramnetwerk en keermogelijkheden

Berichtdoor joostvansurksum » 27 jun 2015 20:40

Thanks voor de correctie WKZH5A, ik had de folder niet meer bij de hand en zat een weekje te vroeg,
joostvansurksum
 
Berichten: 281
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Vorige

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten