Vreemde omleidingen 6, 11, 12

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Vreemde omleidingen 6, 11, 12

Berichtdoor iljitsch » 01 jul 2015 23:18

Tram 6, 11 en 12 omleiding Hobbemaplein.

Tram 6 rijdt in beide richtingen van Leyenburg naar halte Tienhovenselaan. Dan via route tram 4 naar halte Brouwersgracht. Vervolgens van halte Grote Markt naar Leidschendam. Tram 11 en 12 rijden tussen Station Hollands Spoor en halte Hobbemaplein. Tram 11 daarna via een omleiding (route tram 3 en 17) naar Statenkwartier. Tram 12 daarna naar halte De la Reyweg en vervolgens van halte Cartesiusstraat naar Duindorp.


https://www.htm.nl/reisinformatie/melding/?id=2262

Mijn eerste gedachte was: ze willen niet door de Schilderswijk vanwege rellen. Maar daarvoor hoeft 11 niet over de route van 3 en 17 te rijden. Verder zag ik een 12 op de route van 11 richting HS bij de Loosduinseweg en twee 11en richting HS over de route van 12 op de Beeklaan.

???

Voorschot op de aanstaande omleiding ofzo?
iljitsch
 
Berichten: 1755
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Vreemde omleidingen 6, 11, 12

Berichtdoor Admin » 02 jul 2015 02:28

Euhmm, Schilderswijk, Hobbemaplein? Zowel 6, 11 en 12 komen op dat traject dus relschoppers tegen :roll:

HTM heeft geleerd van dergelijke "acties" na het oppakken van de 'grote' PKK leider door hun aartsvijand Turkije eind vorige eeuw, waarbij voor HS een aantal trams werd gesloopt door deze "demonstranten". Met personeel en reizigers er nog in! :evil: Ik was getuige (buiten de tram, dat wel) van de ware aard van deze lieden. :evil: Mag duidelijk zijn dat men daarmee alle sympathie mijnerzijds volledig kwijt is :roll:
Admin
Site Admin
 
Berichten: 737
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Vreemde omleidingen 6, 11, 12

Berichtdoor iljitsch » 02 jul 2015 08:57

Dat verklaart de omleiding van 6. Maar 11 en 12 reden volgens de info wel via het Hobbemaplein (en dus langs het politiebureau aan de De Heemstraat) maar daarna reed 11 een andere route.

Maar misschien dat die info niet klopte en dat 11 en 12 via elkaars route verder gingen richting Scheveningen bij de Delftselaan zoals bij de aanstaande werkzaamheden, dit zou verklaren waarom ik 11 op 12 en 12 op 11 tegenkwam. Tussen de Wouwermanstraat en het Hobbemaplein kan niet gekeerd worden dus 11 en 12 zouden dan tussen HS en Delftselaan niet rijden neem ik aan... (9 bedient t/m Wouwermanstraat.)
iljitsch
 
Berichten: 1755
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Vreemde omleidingen 6, 11, 12

Berichtdoor WKZH5A » 02 jul 2015 11:25

Ik was op De Heemstraat en op de Paul Krugerlaan/Delftselaan en daar zag ik dat lijn 11 en 12 tot de halte Delftselaan rijden en dan over de route van lijn 11 of 12 rijden naar Scheveningen/Duindorp. Ik weet niet of ze reizigers meenemen, want drie trams lijn 11, die op lijn 12 reden, waren helemaal leeg. Ze waren dus niet aan elkaar gekoppeld.

Lijn 6 reed na halte Grote Markt via MCH en Monstersestraat naar Delftselaan.

Er waren ook nog twee trams van lijn 11 of 12 op het Rijswijkseplein, deze trams plus de inrukkende trams moesten via de Jan Hendrikstraat en de Loosduinseweg naar remise LB omrijden, want op de Paul Krugerlaan/Hobbemaplein/De Heemstraat kwamen geen inrukkende trams langs ivm rellen.

Maarja, laat maar op hopen dat er vanavond weer geen rellen is, want ik heb geen zin in rondvliegende helikopter, vuurwerkbommen en abnormale gillende mensen. (Info over rellen: gister waren er nieuwe rellen op de Vaillantlaan, tramhaltes en een theater werden zwaar vernield, ik begrijp echt niet dat er mensen daar om moeten juichen. De mensen van de nieuwe abri's moeten nu ongeveer 10 abri's repareren.)
WKZH5A
 
Berichten: 188
Geregistreerd: 21 jan 2013 19:19

Re: Vreemde omleidingen 6, 11, 12

Berichtdoor iljitsch » 02 jul 2015 12:42

Ja, relschoppen is ook een goede manier om de politie te laten zien dat ze bepaalde groepen ten onrechte op de huid zitten...

En ik vind die helikopter ook aardig irritant, nu met het warme weer met de ramen open, en dat terwijl ik verderop in Regentes/Valkenbos woon.

Maar er klopte dus niks van de mededeling op htm.nl. Ik zou bijna terug gaan verlangen naar htm.net.
iljitsch
 
Berichten: 1755
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Vreemde omleidingen 6, 11, 12

Berichtdoor cornepronk » 10 jul 2015 13:53

iljitsch schreef:Maar er klopte dus niks van de mededeling op htm.nl. Ik zou bijna terug gaan verlangen naar htm.net.


Ik ben het helemaal met je eens. Op htm.net had je tenminste nog een mooiere lijnennetkaart en de site was beter vormgegeven.
De nieuwe site vind ik in de stijl van een app, dus niet erg praktisch.
Tenslotte had je bij htm.net nog lijnkleuren en nu is alle tram + RandstadRail gelijk getrokken en de bussen ook.
cornepronk
 
Berichten: 49
Geregistreerd: 26 sep 2011 04:39


Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten