Route instructieritten/proefritten

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Route instructieritten/proefritten

Berichtdoor WeKra » 05 sep 2015 01:15

Hallo!

Zo nu en dan zijn er 'testritten' met nieuwe sollicitanten die beoogen trambestuurder te worden. In het sollicitatieproces is een testrit om te zien of er wat feeling met het rijden e.d. Ik vroeg me af, (omdat ik binnenkort deze testrit heb :)) of daar een vaste route voor is vanaf Zichtenburg. En klopt het dat daarvoor de pekeltrams worden ingezet? Of wordt er gekeken wat het beste uitkomt, zowel voor route als tram?

Ik ben benieuwd!

Groet,

WeKra
WeKra
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 26 okt 2014 22:01
Woonplaats: Rijswijk

Re: Route instructieritten/proefritten

Berichtdoor Chris » 07 sep 2015 11:24

Ik vind het wel heel vreemd dat een sollicitant een tram mag rijden... Mochten ze je al willen hebben zal er toch eerst een Medische en Psychische keuring moeten zijn en men heeft ook een simulator. Je gaat toch niet zomaar meteen met mensen de straat op? Aparte procedure!
Chris
 
Berichten: 499
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Re: Route instructieritten/proefritten

Berichtdoor WeKra » 07 sep 2015 14:28

Oh, nee hoor; voor de goede orde het proces:

Sollicitatie bij uitzendbureau (mobiwerk, consolid). Daar een gesprek, allerlei soorten reactie- en iq-testen. De resultaten daarvan gaan naar een psycholoog die een rapport en advies schrijft, en op basis daarvan een uitnodiging voor gesprek bij HTM. Als die naar wens is, dán pas de rijtest en als die in orde is de laatste medische keuring.

Dus voordat je met een tram de weg op gaat zijn ze allang op de hoogte van je psychologische- en reactievaardigheden.
WeKra
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 26 okt 2014 22:01
Woonplaats: Rijswijk

Re: Route instructieritten/proefritten

Berichtdoor trambestuurder » 17 sep 2015 13:21

Chris schreef:Ik vind het wel heel vreemd dat een sollicitant een tram mag rijden... Mochten ze je al willen hebben zal er toch eerst een Medische en Psychische keuring moeten zijn en men heeft ook een simulator. Je gaat toch niet zomaar meteen met mensen de straat op? Aparte procedure!


Is een standaard procedure Chris

Je krijgt eerst een klein onderzoek om te zien of je geschikt bent, daarna een intake gesprek met de vestiging waar je ingedeeld gaat worden (uitzendkrachten is dat ZB) en dan krijg je onder begeleiding van een instructeur een proef rijles om te zien of je er gevoel voor hebt.
Als dat allemaal goed is gegaan dan krijgt je een groot onderzoek en een psychologisch.
Als dat allemaal in orde is ga je de opleiding in.

@ WeKra

Er is geen standaard route, en ja er wordt hier meestal de Pekeltram voor gebruikt.
Deze staan overigens allemaal in Vestiging Scheveningen dus vanuit daar zal je waarschijnlijk je proefrit krijgen (of al hebben gehad)
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Route instructieritten/proefritten

Berichtdoor WeKra » 20 sep 2015 23:01

Nou, die volgorde klopt dus niet helemaal. Ik ben inmiddels in de laatste stap.

-> Sollicitatie bij uitzendbureau
-> Gesprek en reactie- en concentratietesten
-> Rapport naar Psycholoog
-> Dan op gesprek bij HTM
-> Dan medische keuring
-> Dan pas de testrit.

Ik heb volgende week mijn proefrit pas, dus heb alle eerdere stappen al doorkomen. Nu de allerlaatste... Dán pas aangenomen worden. Pff!
WeKra
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 26 okt 2014 22:01
Woonplaats: Rijswijk

Re: Route instructieritten/proefritten

Berichtdoor Chris » 21 sep 2015 21:09

Voor niks gaat de zon op!
Succes bij de laatste stap!
Chris
 
Berichten: 499
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Re: Route instructieritten/proefritten

Berichtdoor trambestuurder » 22 sep 2015 00:03

WeKra schreef:Nou, die volgorde klopt dus niet helemaal. Ik ben inmiddels in de laatste stap.

-> Sollicitatie bij uitzendbureau
-> Gesprek en reactie- en concentratietesten
-> Rapport naar Psycholoog
-> Dan op gesprek bij HTM
-> Dan medische keuring
-> Dan pas de testrit.

Ik heb volgende week mijn proefrit pas, dus heb alle eerdere stappen al doorkomen. Nu de allerlaatste... Dán pas aangenomen worden. Pff!



Na de testrit krijg je nog een groot onderzoek alvorens je daadwerkelijk in opleiding gaat.
Althans dat wat 10 jaar geleden nog zo.
Voor dit onderzoek moet je naar Amersfoort of Eindhoven

Maar Succes met je testrit ;)
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Route instructieritten/proefritten

Berichtdoor WeKra » 27 sep 2015 10:25

Ook daar is niets meer van waar, Trambestuurder. Inmiddels heb ik afgelopen woensdag de testrit gehad en ik ben aangenomen. Geen moelijke testen of gesprekken meer. Begin oktober begint mijn opleiding!
WeKra
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 26 okt 2014 22:01
Woonplaats: Rijswijk


Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten