Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor PAV » 13 aug 2017 20:12

wattman schreef:Als extra lijn 1 zag ik nog een wagen met Den Haag Centrum in de display, geen idee hoe zo'n tram is gekeerd.

Via Spui-Schedeldoekshaven-CS-Tournooiveld-Kneuterdijk of andersom?
PAV
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 18 jan 2010 01:15
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor Chris » 13 aug 2017 21:00

Wat ik begreep zijn de extra's het volgende gaan doen:
- Lijn 1: Na Rijswijkseplein leeg naar station Voorburg.
- Lijn 9: Na CS rondje centrum zoals ook de dagelijkse Avenio's het doen.
- Lijn 11: Na HS/Leegwaterplein naar 's Gravenmade en daar driehoeken.
HTM doet elk jaar hun best om alle bezoekers goed aan en af te voeren. Grote complimenten voor al het personeel die dit mogelijk maakt! [respect]
Mochten er mensen aanvullingen of verbeterpunten op de routes van de extra wagens dan verneem ik dat graag hier1 ;)
Chris
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor joostvansurksum » 13 aug 2017 21:14

Lijn 1 was vrijdagavond ook versterkt. Stond bij de Herenstraat in Rijswijk daarop te wachten, kwam er een tot mijn verrassing vanuit Voorburg de Haagweg op draaien. In Voorburg hadden ze ook extra trams standby staan en ingezet.

Edit: Chris was me al voor. ;-)
joostvansurksum
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor hharry » 13 aug 2017 21:57

Mogen er dan Avenio's keren op 's-Gravenmade? Als ik dan lees dat er extra's op lijn 11 daarheen doorrijden.
hharry
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 20 jan 2010 22:38

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor xCookiesolax » 14 aug 2017 11:30

hharry schreef:Mogen er dan Avenio's keren op 's-Gravenmade? Als ik dan lees dat er extra's op lijn 11 daarheen doorrijden.

Zou heel goed kunnen dat de extra's van lijn 11 GTL's waren.
xCookiesolax
 
Berichten: 445
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor Chris » 14 aug 2017 22:44

Extra's waren allemaal GTL. Avenio mag niet naar 's Gravenmade!
Chris
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor iljitsch » 26 okt 2017 21:10

Gisterochtend fietste ik vanaf station Voorburg richting Rijswijk en een lijn 1 ging dezelfde kant op. Ik zag 'm niet stoppen bij de haltes maar er stonden ook geen mensen dus dat zegt niet zo veel.

Vandaag rond 14 uur zowel een GTL als een AV voor station LvNOI, en op een gegeven moment reed die Avenio ineens de verkeerde kant op. Kon niet zien hoe ver, ik neem aan niet helemaal terug de LvNOI op... Er staan trouwens regelmatig GTLs met "sorry geen dienst" of "INSTRUCTIE" bij station Laan van NOI.

En verbeeld ik het me of zijn de koplampen van de GTLs sinds niet al te lang geleden ineens een stuk feller?
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor trambestuurder » 28 okt 2017 00:45

iljitsch schreef:Gisterochtend fietste ik vanaf station Voorburg richting Rijswijk en een lijn 1 ging dezelfde kant op. Ik zag 'm niet stoppen bij de haltes maar er stonden ook geen mensen dus dat zegt niet zo veel.

Vandaag rond 14 uur zowel een GTL als een AV voor station LvNOI, en op een gegeven moment reed die Avenio ineens de verkeerde kant op. Kon niet zien hoe ver, ik neem aan niet helemaal terug de LvNOI op... Er staan trouwens regelmatig GTLs met "sorry geen dienst" of "INSTRUCTIE" bij station Laan van NOI.

En verbeeld ik het me of zijn de koplampen van de GTLs sinds niet al te lang geleden ineens een stuk feller?


In de ochtendspits rijden er 2 extra's op lijn 1 die beginnen bij Station Voorburg, in de middagspits rijden er ook twee extra maar die gaan dan niet verder dan Halte Waldorpstraat/station Hollandsspoor

Er wordt zowel op GTL als Avenio Instructie gereden maar er staan nu ook voertuigen die gebruikt worden voor het werkoverleg.
Vanaf Laan van Noi kun je zowel Links als Rechtsaf de Laan van Noi op dus ik snap niet wat je bedoeld met de verkeerde kant op rijden ?

De GTL's zijn sinds enige tijd uitgerust met Ledverlichting en die zijn inderdaad een stuk feller maar geeft de bestuurder ook meer zich in het donker
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 544
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor iljitsch » 28 okt 2017 08:39

Verkeerde kant op = van voor het station terug naar de Wilhelmina van Pruisenweg en de schenkkade.

Hoezo werkoverleg op / voor station LvNOI?
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor Admin » 28 okt 2017 14:28

De locatie voor het station Laa is regelmatig in gebruik voor trainingen met tram relevantie. Enige jaren terug oefenen met hulpdiensten voor het scenario 'persoon onder tram' met GTL en RC, gadegeslagen door een aantal (bekende?) tramhobbyisten. En een toevallig passerende niet-zo-bekende tramhobbyist die dat tafereel vervolgens vastlegde ;) Locatie is ideaal: goed bereikbaar voor tram en auto, voldoende ruimte om voertuigen te parkeren nu het Ministerie weg is en uit-de-weg qua tramexplotatie.
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor René W » 28 okt 2017 19:23

iljitsch schreef:Hoezo werkoverleg op / voor station LvNOI?


Van http://www.haagstramnieuws.org
Op de doordeweekse dagen in de maanden oktober 2017 en november 2017 wordt de 3080 vanuit remise Zichtenburg ingezet om trambestuurders rond te rijden in het kader van WORP (Werk Overleg Rijdend Personeel). Er wordt onder andere gereden via de keerlus bij station Laan van NOI en de keerlus op het De Savornin Lohmanplein. In de A-bak staat een beamer opgesteld en het projectiescherm bevindt zich aan het einde van de A-bak.
gr.
Rene
Avatar gebruiker
René W
 
Berichten: 257
Geregistreerd: 30 jan 2010 16:52

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor René W » 28 okt 2017 19:26

iljitsch schreef:Vandaag rond 14 uur zowel een GTL als een AV voor station LvNOI, en op een gegeven moment reed die Avenio ineens de verkeerde kant op. Kon niet zien hoe ver, ik neem aan niet helemaal terug de LvNOI op... Er staan trouwens regelmatig GTLs met "sorry geen dienst" of "INSTRUCTIE" bij station Laan van NOI.


Iedere keer de 3080?
gr.
Rene
Avatar gebruiker
René W
 
Berichten: 257
Geregistreerd: 30 jan 2010 16:52

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor iljitsch » 02 nov 2017 09:22

Gisterochtend inderdaad de 3080, helaas geen tijd om even te kijken wat er op dat scherm geprojecteerd werd. ;)
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor René W » 03 nov 2017 20:06

iljitsch schreef:Gisterochtend inderdaad de 3080, helaas geen tijd om even te kijken wat er op dat scherm geprojecteerd werd. ;)
IMG_0415.JPG
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
gr.
Rene
Avatar gebruiker
René W
 
Berichten: 257
Geregistreerd: 30 jan 2010 16:52

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor wattman » 18 nov 2017 09:52

Vandaag een opmerkelijke omleiding voor lijn 16 bij de intocht van de Sint. Aangezien de route via de Zoutmanstraat - Jan Hendrikstraat en de lus Kerkplein niet beschikbaar zijn, gaat lijn 16 via lijn 9 naar het Noorderstrand.

Van htm.nl
Tram 16 heeft op 2 momenten een omleiding

Tram 16 rijdt in beide richtingen van halte Centraal Station naar Scheveningen Noorderstrand via de route van tram 9 als de Sint rond 12.50 uur bij de Duinstraat is. Tram 16 stopt niet bij de halten Korte Voorhout tot en met halte Van Boetzelaerlaan.
tram 16 rijdt in beide richtingen van halte Centraal Station naar Scheveningen Noorderstrand via de route van tram 9 als de Sint rond 15.15 uurbij het Koningsplein is. Tram 16 stopt niet bij de halten Korte Voorhout tot en met halte Van Boetzelaerlaan.
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1089
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor willem » 18 nov 2017 15:04

Was de route achter het Congresgebouw langs ook niet beschikbaar? Dan kom je in ieder geval nog in het Statenkwartier. Nu kun je net zo goed al bij Madurodam keren.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor Ype » 19 nov 2017 12:08

Vast en zeker een kortstondige omleiding vanwege de man met de mijter, die ook dit jaar het Statenkwartier niet oversloeg.
Ype
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 22 jan 2010 21:52

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor wattman » 10 dec 2017 19:39

Ik ben benieuwd. Vandaag nog iemand pekeltrams in actie gezien? Ik begreep dat in elk geval lijn 4 werd ingekort tot de lus Leyenburg en dat er problemen waren aan Noorderstrand.
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1089
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor iljitsch » 10 dec 2017 20:03

Hm, zo zouden ze de wissels bij Zichtenburg in dezelfde stand kunnen laten zodat er minder risico is dat ze vast komen te zitten vanwege de sneeuw. Wel jammer voor mensen die op dat laatste stukje wonen, ze zouden om de meeste daarvan te bedienen via de remise kunnen keren.

Ik kan me niet voorstellen dat het is vanwege sneeuwproblemen op het spoor, dat is immers grotendeels vrijliggend zodat er niet ander verkeer sneeuw in kan rijden.
iljitsch
 
Berichten: 1745
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor Chris » 10 dec 2017 23:06

Daarom had NS ook zo veel wisselstoringen... Zeker ook omdat die vrij liggen :)
Chris
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten