Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor PAV » 27 apr 2017 12:25

trambestuurder schreef:Maar goed, in januari is het kaartverkoop op de voertuigen bij de bestuurder verleden tijd, althans niet meer met contant geld en waar kan komen er verkoopautomaten dus wellicht wordt het dan wel beter [respect]


Gezien je trambestuurder bent, ga ik ervan uit dat dit binnen de HTM aan het personeel is gecommuniceerd? En wanneer krijgen de reizigers hier meer info over?

Je hebt het ook over verkoopautomaten. Gaan ze die serieus inbouwen in de GTL's? Of komen er (eerst) pinautomaten in de trams?
PAV
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 18 jan 2010 01:15
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor iljitsch » 27 apr 2017 21:03

Ik hoop niet dat de bestuurder een PIN-automaat krijgt...

Die nieuwe contactloze zonder PIN zijn wel heel handig.

Het trieste is natuurlijk dat die precies dezelfde technologie gebruiken als de OV-chipkaart dus waarom kan je niet gewoon inchecken met je PIN-pas??
iljitsch
 
Berichten: 1757
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor YC52000 » 29 apr 2017 12:35

Ja dat wil ik ook :(

Afbeelding
YC52000
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 17 jan 2010 19:15

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor hharry » 01 mei 2017 19:31

Van Maandag 08.05 t/m 14.05 rijdt lijn 17 met GTL's ivm werkzaamheden wisselcomplex Lorentzplein. Gelezen op de HTM site en gehoord in lijn 17.
hharry
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 20 jan 2010 22:38

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor iljitsch » 01 mei 2017 21:08

Vanwege het gewicht ofzo?

Kunnen alle bestuurders GTL rijden?
iljitsch
 
Berichten: 1757
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor Chris » 03 mei 2017 20:44

iljitsch schreef:Vanwege het gewicht ofzo?
Klopt, laatst is er wel proefgereden op 'blokken' tijdens de spoorvernieuwing op de Kalvermarkt maar dat was op rechte stukken. Hier durft men het kennelijk niet aan.
iljitsch schreef:Kunnen alle bestuurders GTL rijden?
Nee.
Chris
 
Berichten: 501
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor trambestuurder » 04 mei 2017 02:30

Chris schreef:
iljitsch schreef:Vanwege het gewicht ofzo?
Klopt, laatst is er wel proefgereden op 'blokken' tijdens de spoorvernieuwing op de Kalvermarkt maar dat was op rechte stukken. Hier durft men het kennelijk niet aan.
iljitsch schreef:Kunnen alle bestuurders GTL rijden?
Nee.


Het rijden op blokken zoals we op de kalvermarkt deden was geen succes, de blokken verschoven sneller dan normaal en je voelde dit in de tram, vandaar dat nu de keuze is gemaakt om bij het Lorentzplein GTL's in te zetten.

wat dit betekent voor de toekomst als er geen GTL meer is weet ik niet, waarschijnlijk gaat dat het traject er uit of wordt het in een weekend gedaan.

Nee de nieuwe lichting trambestuurder kunnen alleen Avenio rijden, ze zijn dus aangewezen op de oude rotten in het vak ;)
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor PAV » 04 mei 2017 16:55

Ongeveer een halfuur geleden zag ik deze tramfile in de Rijnstraat. Alle vier de lijnen kwamen tegelijk aan en de voorste tram kon ook niet gelijk de hoek om richting Schedeldoekshaven.
20170504_172114.jpg

Ik maak de laatste tijd vaker mee dat er meer trams tegelijk aankomen dan langs het perron passen. Een paar weken voordat de Avenio's gingen rijden op lijn 15 hebben ze nog de hekken die het middenperron afsloten weggehaald, dus ik dacht toen dat ze gelijk lijn 15 en 17 van de middenperrons zouden laten vertrekken. Weet iemand wat de reden is dat dit nog niet zo is, en per wanneer wordt het middenperron wél in gebruik genomen?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
PAV
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 18 jan 2010 01:15
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor iljitsch » 04 mei 2017 20:25

Om totaal onverklaarbare redenen is de HTM er dol op om trams tegelijk te laten rijden en daarna tien minuten of een kwartier niks.
iljitsch
 
Berichten: 1757
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor trambestuurder » 06 mei 2017 13:59

PAV schreef:Ongeveer een halfuur geleden zag ik deze tramfile in de Rijnstraat. Alle vier de lijnen kwamen tegelijk aan en de voorste tram kon ook niet gelijk de hoek om richting Schedeldoekshaven.
20170504_172114.jpg

Ik maak de laatste tijd vaker mee dat er meer trams tegelijk aankomen dan langs het perron passen. Een paar weken voordat de Avenio's gingen rijden op lijn 15 hebben ze nog de hekken die het middenperron afsloten weggehaald, dus ik dacht toen dat ze gelijk lijn 15 en 17 van de middenperrons zouden laten vertrekken. Weet iemand wat de reden is dat dit nog niet zo is, en per wanneer wordt het middenperron wél in gebruik genomen?


Op het middenperron moeten eerst abri's komen vandaar dat deze nog niet in gebruik is genomen, wederom een staaltje achterstallig werk van de gemeente dus.
Maar waarschijnlijk gaat deze met ingang van 1 juli wel gebruikt worden.
Wat de reden was waarom er nu zoveel achter elkaar stonden weet ik niet
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor trambestuurder » 06 mei 2017 14:01

iljitsch schreef:Om totaal onverklaarbare redenen is de HTM er dol op om trams tegelijk te laten rijden en daarna tien minuten of een kwartier niks.


Is een concessie eis van de MRDH om op de stations de trams te gelijk aan te laten komen zodat de passagier die uit de trein komt gelijk kan instappen.
de diensten zijn dus ook hier op aangepast zodat er meestal een tram staat aankomt als de trein binnen is gekomen.
Is krom maar goed dat zijn zo vele dingen die opgelegd worden door mensen die niet weten wat er op straat speelt
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor willem » 06 mei 2017 15:48

Het zal inderdaad met bepaalde aansluitingen te maken hebben. Of die op een trein, of die tussen de tramlijnen onderling.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor Charles » 06 mei 2017 17:59

trambestuurder schreef:Is een concessie eis van de MRDH om op de stations de trams te gelijk aan te laten komen zodat de passagier die uit de trein komt gelijk kan instappen.
En als de trein vertraagd is dan heeft de reiziger gewoon pech?
Ik neem aan dat de tram niet wacht op een vertraagde trein. En hoe weet je of er treinreizigers zijn die aansluitend de tram nemen?
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor iljitsch » 07 mei 2017 14:13

Van de aansluitingstheorie klopt niks, want als ik 's avonds naar mijn huis bij halte De la Reyweg moet met 2 of 4 vanaf CS of met 12 of met een eindje wandelen 11 vanaf HS dan sluiten in beide gevallen beide tramopties buitengewoon slecht aan op de treinen uit Amsterdam en Schiedam. Da's steeds 13 minuten wachten.

En dat verklaart al helemaal niet waarom ze als er versterking nodig is ze twee 9s vlak achter elkaar laten rijden zodat de volste overvol is, de achterste grotendeels leeg en als je ze mist je dan nog altijd 10 min moet wachten in plaats van 5.
iljitsch
 
Berichten: 1757
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor buschauffeur » 07 mei 2017 19:37

Tram 16 rijdt in weekend 13/14 mei en 20/21 mei via route tram 9 tussen Station HS en Loevesteinlaan.
Tussen HS en de Loevesteinlaan rijden bussen.
buschauffeur
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 02 sep 2016 15:49

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor little john » 08 mei 2017 20:15

Vandaag zag ik op lijn 17 centrum - wateringen gtl's rijden.... Heb niet tijd gehad om te staan te kijken om eventuel AV 's zag rijden... Vond het apart na lange tijd weer gtl zien rijden..
little john
 
Berichten: 50
Geregistreerd: 05 apr 2011 10:39

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor xCookiesolax » 08 mei 2017 21:41

little john schreef:Vandaag zag ik op lijn 17 centrum - wateringen gtl's rijden.... Heb niet tijd gehad om te staan te kijken om eventuel AV 's zag rijden... Vond het apart na lange tijd weer gtl zien rijden..

Dit heeft te maken met de werkzaamheden bij het Lorentzplein die de gehele week gaan duren
xCookiesolax
 
Berichten: 445
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor EnglishTramMan » 19 mei 2017 13:56

Onderhoud van het gras bij de Monstersestraat vanmiddag (19/05/2017).
Vraag bij de rijexam: Wie heeft voorrang? ;)
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
EnglishTramMan
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 10 maart 2016 11:02

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor Charles » 22 mei 2017 15:43

EnglishTramMan schreef:Vraag bij de rijexam: Wie heeft voorrang? ;)
Aangezien dit geen openbare weg is, is deze vraag niet van toepassing :lol:
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor lcyerbanga3 » 23 mei 2017 17:45

Ik denk dat ik het weet maar ik wil geen verkeerde dingen zeggen
lcyerbanga3
 
Berichten: 94
Geregistreerd: 08 mei 2016 14:47

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 53 gasten