Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor tetje » 30 jan 2016 11:46

trambestuurder schreef:
wattman schreef: THIMUR

THIMUN..
tetje
 
Berichten: 118
Geregistreerd: 18 jan 2010 19:20

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor iljitsch » 30 jan 2016 12:13

iljitsch schreef:een lijn 12 rijdt heel langzaam van de Regentesselaan de Teijlerstraat in. De bestuurder heeft zijn hoofd uit het raam en kijkt achteruit. Blijkt een auto tussen de kruising en het eerste parkeervak geparkeerd te hebben, en net niet helemaal strak aan de stoep. Ook niet overdreven ver, en het is geen grote auto. Toch gaat de eerste bak er maar met een centimeter of tien speling langs. Maar de middenbak dus niet: nog voor die half voorbij is is de speling nog maar een paar centimeter.

Nu net zelfde verhaal. Misschien toch handig als de gemeente dat stuk straat wit schildert of er een paaltje neerzet.
iljitsch
 
Berichten: 1757
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor tetje » 30 jan 2016 12:40

iljitsch schreef:Nu net zelfde verhaal. Misschien toch handig als de gemeente dat stuk straat wit schildert of er een paaltje neerzet.


Het gaat al zeker 30 al jaar zo met de GTL en ook met de PCC gebeurde dit al...
Een vlak wit schilderen? Daar gaat men toch op stilstaan. (automobilisten en fietsers zijn hetzelfde; de mens :D )
Een paaltje? Dat is voor diverse andere verkeerstechnische redenen weer een gevaar.
tetje
 
Berichten: 118
Geregistreerd: 18 jan 2010 19:20

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor iljitsch » 30 jan 2016 16:26

Of maak er een afgerond stuk stoep van, net als aan de andere kant bij de bocht de beeklaan op. Heb je gelijk ruime voor één of twee fietsnietjes.

Wit schilderen zal geen 100% oplossing zijn, maar het lijkt me sterk dat het niet op z'n minst aanzienlijk zal schelen, want nu ziet het eruit alsof je er gewoon kan parkeren, je moet maar net doorhebben dat er daarna vakken zijn en op die plek niet dan wel het profiel van een GTL uit je hoofd kennen.
iljitsch
 
Berichten: 1757
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor tetje » 30 jan 2016 17:51

iljitsch schreef:.........want nu ziet het eruit alsof je er gewoon kan parkeren, je moet maar net doorhebben dat er daarna vakken zijn en op die plek niet dan wel het profiel van een GTL uit je hoofd kennen.


Of je aan de regels houden, want tot 5 meter van de hoek mag je niet parkeren. http://www.onlinetheorieles.nl/theorieboek/36.html
tetje
 
Berichten: 118
Geregistreerd: 18 jan 2010 19:20

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor Charles » 31 jan 2016 21:23

Je aan de verkeersregels houden? Volgens mij is dat heden ten dage een zeldzaam verschijnsel geworden.
Was zelfs onlangs in het nieuws over het theorie-examen. Daarin werd uitgelegd dat het niet ging om het kennen van de verkeersregels, maar dat slechts het (examen)resultaat telt... Er werd geleerd hoe je bijna foutloos alle vragen kunt beantwoorden door "trucjes" te kennen ipv de verkeersregels.
En dát zie je terug in het verkeersgedrag.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor iljitsch » 31 jan 2016 21:34

Ik geloof niet dat het op die manier halen van het theoriexamen officieel beleid is. :-)

(Iljitsch, die als voornemen voor 2016 heeft om zijn rijbewijs te halen.)
iljitsch
 
Berichten: 1757
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor Charles » 31 jan 2016 22:09

Nee, zo heeft men het nooit bedoeld.
Maar die slimme jongens van de theorie-opleidingen is het gewoon om één ding te doen: scoren met hoge slagingspercentages en dat werkt.

Zelf heb ik in mijn jonge jaren rijles gevolgd en dat ging toen toch heel anders. Ik kreeg zelfs nog "E bij B" er gratis bij :) Heb nog nooit met aanhangwagen gereden maar ik mag het wel gewoon vlgns mijn rijbewijs. En op twee wielen vaderlands wegen onveilig maken mag ik ook al.
Maar met een tram rijden mag ik dan weer niet. Toch een bewijs dat ik niet spoor :lol:
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 892
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor iljitsch » 31 jan 2016 22:14

Ik meen te weten dat je zelfs geen autorijbewijs nodig hebt om trambestuurder te worden...
iljitsch
 
Berichten: 1757
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor YC52000 » 31 jan 2016 23:11

Volgens mij heb je daarvoor toch minimaal een Rijbewijs B nodig... dacht ik zo
YC52000
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 17 jan 2010 19:15

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor trambestuurder » 01 feb 2016 01:04

YC52000 schreef:Volgens mij heb je daarvoor toch minimaal een Rijbewijs B nodig... dacht ik zo


Om trambestuurder te zijn/worden heb je geen Rijsbewijs nodig dus ook geen B,
Hiervoor is een aparte opleiding en daarvoor krijg je dus een rijkaart waarop je bevoegdheden staan welk railvoertuig je mag besturen
Een Rijsbewijs is wel wenselijk maar zolang jij op je opkomst locatie kan komen is er geen probleem ;)
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor YC52000 » 01 feb 2016 09:12

Oh ok, ja ik ben fotograaf dus 'k zou 't niet weten :)
YC52000
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 17 jan 2010 19:15

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor Lijn 999 » 01 feb 2016 10:40

-----
Laatst bijgewerkt door Lijn 999 op 13 sep 2018 14:25, in totaal 1 keer bewerkt
Lijn 999
 
Berichten: 69
Geregistreerd: 01 maart 2014 08:19

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor willem » 01 feb 2016 19:36

trambestuurder schreef:Een Rijsbewijs is wel wenselijk maar zolang jij op je opkomst locatie kan komen is er geen probleem ;)

Als je dan de eerste tram van de dag moet rijden wordt het dus fietsen... ;)
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor iljitsch » 01 feb 2016 20:12

Vertrekken alle trams 's morgens uit de remises of ook van bijvoorbeeld Zoetermeer Javalaan? Da's wel een eindje fietsen als je in Den Haag woont. :-)
iljitsch
 
Berichten: 1757
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor WeKra » 01 feb 2016 22:57

trambestuurder schreef:
YC52000 schreef:Volgens mij heb je daarvoor toch minimaal een Rijbewijs B nodig... dacht ik zo


Om trambestuurder te zijn/worden heb je geen Rijsbewijs nodig dus ook geen B,
Hiervoor is een aparte opleiding en daarvoor krijg je dus een rijkaart waarop je bevoegdheden staan welk railvoertuig je mag besturen
Een Rijsbewijs is wel wenselijk maar zolang jij op je opkomst locatie kan komen is er geen probleem ;)



Desondanks wordt je niet aangenomen als je geen rijbewijs hebt. Immers, met het huidige dienstenpakket moet je met 30% van de diensten wel een of meerdere keren met de dienstauto, dus dan heb je toch echt een rijbewijs nodig. Daarnaast garandeert een rijbewijs een basiskennis. Solliciteren zonder rijbewijs heeft geen zin.
WeKra
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 26 okt 2014 22:01
Woonplaats: Rijswijk

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor iljitsch » 13 feb 2016 16:39

Vandaag ondanks de kou en wind een eindje gaan rolschaatsen tussen Zoetermeer en Rodenrijs. Ik wilde eigenlijk naar halte Oosterheem van lijn 4 in Zoetermeer om vanaf daar langs de HSL te kunnen rollen, maar 2 en 4 reden net voor m'n neus weg en daarna zou het 20 minuten gaan duren voor de volgende 4 kwam. Dus maar 2 en 3 genomen naar Zegwaart of hoe ze dat ook schrijven.

Ik zag nog bij de aflag van de Monstersestraat naar Loosduinseweg een HTM-wagen stoppen. Er stapte een controleur uit die een paar losse stenen controleerde:

Afbeelding

En in Zoetermeer deze trieste aanblik:

Afbeelding

In Rodenrijs aangekomen reed ook net de metro voor m'n neus weg. Toen viel me op dat Laan van NOI op het bord stond als bestemming, en daaronder kwam een mededeling langs dat van 13 februari (vandaag dus) tot 1 juli (!!!) RR E niet verder rijdt dan LvNOI in verband met werkzaamheden bij CS. Ik neem aan dat dat vanwege het nieuwe eindpunt aldaar is, maar wel bizar lang, zeg. Aan de andere kant was dat veel sneller geregeld toen ze van het eindpunt bij station Hofplein overstapten op Rotterdam CS, ook al moesten ze een tijdlang het laatste stuk enkelspoor rijden.

Ik vraag me af hoe die metro gaat keren bij LvNOI. Is daar ergens een overloopwissel? Lijnen 3 en 4 staan toch al vaak te wachten voor ze lijn E kunnen kruisen tussen de netkous en LvNOI, hoop niet dat dit erger wordt.

Maar vandaag kwam ik daar niet achter want vanwege een storing reden we niet verder dan Leidseveen (of hoe je dat ook schrijft) waar een klein leger RETters het publiek van informatie voorzag.
iljitsch
 
Berichten: 1757
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor Tiktak » 13 feb 2016 22:16

Tussen de LvNOI hoog en CS (ret traject) is verleden jaar een overloopwissel aangelegd.
Tiktak
 
Berichten: 692
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor wattman » 31 maart 2016 10:45

Vandaag (31 maart) de 3105 op lijn 1 gezien zonder totaal reclame en zonder wagennummer op de kop.
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1091
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

Berichtdoor iljitsch » 21 apr 2016 21:45

Wat was er nou aan de hand in de tramtunnel eerder vanavond?

Ik reed rond 18.40 u richting Grote Marktstraat, en voor halte Brouwersgracht stonden:

- dubbele 4
- 2
- 4
- 3
- RC sorry geen dienst

En om de hoek nog 2 x 6.
iljitsch
 
Berichten: 1757
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten