Pagina 20 van 61

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 04 jul 2017 17:27
door wattman
Geen straatnaam, maar ook een leuke: er zijn drie haltes "World Forum": bushalte 21, 1x tramhalte op het stilgelegde traject ex-lijn 10, en dan op lijn 1. De nabij de tramhalte World Forum gelegen halte op het stilgelegde tramtraject heet dan weer Johan de Wittlaan.
Zie nog het kaartje voor de omleiding van lijn 16.
https://www.htm.nl/media/493027/platteg ... de-bal.pdf

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 07 jul 2017 13:03
door YC52000
Ging naar CS om mn fiets op te halen.

Er kwam een tram vanuit de Lekstraat richting CS, en ik hoorde een vreemde gebonk getik... of iets wat daarop lijkt.

Zag vervolgens een hele deuk in een wisseltong

Afbeelding

Op de foto lijkt het minder erg trouwens

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 07 jul 2017 19:58
door hharry
tjitte21 schreef:Laan van Nieuw Oost-Indië bijvoorbeeld: halte van lijn 24 in de Theresiastraat en een halte op de Bezuidenhoutseweg voor lijnen 43,44. En ken er nog wel meer


Als er dubbele haltenamen zijn, worden ze op google-maps -noord & -zuid of -west & -oost genoemd.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 07 jul 2017 20:27
door willem
In Amsterdam lossen ze dat op door twee straatnamen te gebruiken. Dan krijg je haltenamen als Laan van NOI/Theresiastraat.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 08 jul 2017 12:10
door lcyerbanga3
Doen ze bij een aantal haltes ook hoor in Den Haag, bijvoorbeeld HS/Rijswijkseplein.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 08 jul 2017 14:18
door iljitsch
hharry schreef:Als er dubbele haltenamen zijn, worden ze op google-maps -noord & -zuid of -west & -oost genoemd.

In de OV9292 app ook.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 26 jul 2017 12:37
door Edwin
De nieuwe rails op de Laan van Hoornwijck ligt thv de halte. Ligt wel erg recht t.o.v. het viaduct. Ik ben nieuwsgierig hoe ze dat aan gaan sluiten. (helaas geen foto's; reed er met de auto langs)

Hoe men het ook gaat doen, het gaat wel allemaal in augustus gebeuren....

Vanaf vrijdag 25 tot en met zondag 27 augustus wordt de trambaan verlegd. Deze komt naast de rijbaan
richting Ypenburg te liggen. In dit weekend rijdt tram 15 (Den Haag CS-Nootdorp) niet. Er worden bussen
ingezet die de route van de tram rijden. Vanaf maandag 28 augustus rijdt de tram weer de normale
dienstregeling

http://www.ypenburg.nu/media/com_form2content/documents/c9/a1994/f96/2017-07%20Facthsteet%20werkzaamheden%20Laan%20van%20Hoornwijck.pdf

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 26 jul 2017 12:50
door joostvansurksum
Edwin schreef:De nieuwe rails op de Laan van Hoornwijck ligt thv de halte. Ligt wel erg recht t.o.v. het viaduct. Ik ben nieuwsgierig hoe ze dat aan gaan sluiten. (helaas geen foto's; reed er met de auto langs)

Het lijkt inderdaad een krappe bocht, maar als je dichterbij staat of vanuit de tram kijkt kan het wel zo aangelegd worden. De tram rijdt (vanuit Rijswijk) het viaduct af en dan meteen met een bocht naar rechts naar beneden, een klein hellinkje af. Het lijkt goed te doen.

Komende weken gaan we het zien. ;-)

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 26 jul 2017 15:38
door pduvekot
Ik kwam er gister in de tram langs en ik vond het ook wel erg krap! Maar dat vond ik ook van de bochten bij de halte Beatrixkwartier en dat gaat al jaren goed. Een tram die van een viaduct afkomt maakt wel snelheid dus ik blijf het spannend vinden...

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 26 jul 2017 21:26
door Edwin
pduvekot schreef:Ik kwam er gister in de tram langs en ik vond het ook wel erg krap! Maar dat vond ik ook van de bochten bij de halte Beatrixkwartier en dat gaat al jaren goed. Een tram die van een viaduct afkomt maakt wel snelheid dus ik blijf het spannend vinden...


Als die tram te hard naar beneden komt en de rails uit schiet, kan'ie gewoon via de andere kant terug.... Voordeel van 2-richting wagens ;)

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 26 jul 2017 21:37
door joostvansurksum
Wat extra verkanting helpt wel voor de snelheid. :mrgreen:

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 27 jul 2017 10:17
door iljitsch
Gewoon extra wieltjes aan de onderkant van de rails, werkt ook goed voor achtbanen!

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 27 jul 2017 13:09
door Edwin
iljitsch schreef:Gewoon extra wieltjes aan de onderkant van de rails, werkt ook goed voor achtbanen!


Bezoekers voor Drievliet hier uitstappen......

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 27 jul 2017 14:39
door Charles
Edwin schreef:
iljitsch schreef:Gewoon extra wieltjes aan de onderkant van de rails, werkt ook goed voor achtbanen!

Bezoekers voor Drievliet hier uitstappen......

En een pendelbusje maakt het geheel compleet.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 28 jul 2017 00:42
door WeKra
Het huidige knikje tussen het viaduct en de halte is ook met vakbaan-snelheid te berijden, alhoewel sterk afgeraden met de Avenio; ging met een GTL wat soepeler. Vermoed dat het nieuwe knikje zelfs nog wat comfortabeler wordt (ten opzichte van de huidige) aangezien het verse spoorstaven zijn.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 09 aug 2017 19:17
door WKZH5A
richard1074; 02 jul 2017 20:35 schreef:Op het CS is nu het middenperron in gebruik. Konden ze daar nu even geen huisje neerzetten tegen de wind ? Je staat dar helemaal open. Men blijft nu staan op de andere perrons en lopen naar het midden op het laatste moment. Niet echt veilig.

PAV; 02 jul 2017 21:19 schreef:Sowieso is alleen het perron aan de ministeriezijde van de Rijnstraat voorzien van abri's en bankjes. Dus de tramhaltes zijn niet bepaald prettige plekken om op je tram te wachten. Voordeel van het halteren aan het middenperron is dat er niet meer zulke lange tramfiles zullen ontstaan. Heb er wel eens 4 trams achter elkaar zien staan. Van iedere lijn een wagen. Dat schoot al helemaal niet op.

Vandaag en morgen zijn/worden 3 nieuwe abri's geplaatst op het middenperron van lijn 17. De abri's worden los geleverd en bij de halte in elkaar gezet. De onderplaat en kabels voor elektra zijn al in eind juni geplaatst.

Het perron aan de ministeriezijde is enkele weken geleden deels heringericht en zijn er een aantal grijszwarte betonnen bankjes geplaatst. Deze bankjes staan achter de huidige abri's. Mogelijk worden de 6 abri's verwijderd en worden de informatievoorziening en/of abri's geplaatst achter de bankjes en gemonteerd op de achterperronbanden. We zullen op korte termijn zien.

Op CS/Schedeldoekshaven richting Centrum zijn 2 abri's definitief verwijderd vanwege herinrichting bij de ministerie en nu een noodhalte is (lijn 12 rijdt daar maar tijdelijk).

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 10 aug 2017 20:24
door wattman
Ik zag die abri's vandaag (men was nog bezig met de afwerking). Ik niet bepaald enthousiast over de plaats waar ze zijn neergezet., n.l. op het smalle deel aan de kant van de Bezuidenhoutseweg. Als ze ook bedoeld zijn voor de passagiers richting Rijswijkseplein had een opstelling dichter bij het viaduct meer voor de hand gelegen, heb je ook meer ruimte. Maar wellicht dat de kabels voor de halteinfoborden in de weg liggen?

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 10 aug 2017 22:20
door WKZH5A
Vanaf de Bezuidenhoutseweg gezien zijn de eerste twee abri's geplaatst in de richting van Korte Voorhout en dan één abri in richting van Rijswijkseplein. Dan is het logisch om zo te plaatsen, gezien de plek waar de trams vaker stoppen. En uiteraard staan de reisinformatiepalen in de weg om de abri's dichter te plaatsen.

Ik had verwacht dat de plaatsing vandaag afgerond zou zijn, maar blijkbaar plaatst het bedrijf slechts 1 abri per dag. Morgen is het werk afgerond. Zonde van de tijd vind ik.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 13 aug 2017 19:28
door iljitsch
Gister naar het vuurwerk met bus 23. We werden nog ingehaald door een lege 23 die vervolgens vast kwam te zitten de bocht de pompstationweg op en het verkeer ophoudend even achteruit moest tot hilariteit van onze chauffeur en een motoragent.

Bij aankomst stond er al een hele rij bussen klaar voor de terugrit op het extra spoor voor het kurhaus. Na afloop ondanks de mensenmassa toch snel bij de bushalte, slim genoeg voor iedere lijn een aparte tijdelijke halte. Wat me wel opviel is nadat er een afgeladen lijn 9 AV vertrok, er daarna een lijn 9 GTL volgde. Blijkbaar had de HTM alles wat nog op eigen kracht de remise of garage uit kon de weg op gestuurd...

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 13 aug 2017 20:07
door wattman
Lijn 11 was ook versterkt met GTL8, o.a. 3057. De reguliere lijn 1 had nog te kampen met een zwaar verstoorde dienstregeling wegens een tweetal stroomstoringen in Delft. In de tussentijd waren enkele wagens uitgewerken via lijn 15 en dan driehoeken aan de Gruttolaan (HTM reisinformatie gaf aan dat lijn 1 naar Nootdorp ging, hetgeen met het nieuwe eindpunt onmogelijk is). Als extra lijn 1 zag ik nog een wagen met Den Haag Centrum in de display, geen idee hoe zo'n tram is gekeerd.