Pagina 24 van 61

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 08 jun 2018 09:25
door Tiktak
Als ze nou het traject Station Moerwijk - Loevesteinlaan AV proof maken, dan is heel Den Haag Zuidwest en Waldeck AV proof
en heeft de HTM hierna geen omkijken meer, behalve het onderhoud.
Dit is dan ook voor lijn 9 een uitkomst als er een omleiding is.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 10 jun 2018 10:26
door wattman
Gisteren (9 juni) reed één van de PCC's van de Touristtram vloot mijn huisje langs de route lijn 19 voorbij, komende vanaf Leidschenveen richting Ypenburg. Altijd aardig om een PCC in deze sector van de agglomeratie te zien.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 11 jun 2018 19:28
door willem
Vandaag reed een Avenio op lijn 19. Voor het eerst dat ik er een op die lijn heb zien rijden.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 12 jun 2018 08:37
door wattman
willem schreef:Vandaag reed een Avenio op lijn 19. Voor het eerst dat ik er een op die lijn heb zien rijden.

Tot nu toe zijn gesignaleerd op lijn 19:
20 mei: 5019
1 juni: 5041
11 juni: 5030

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 13 jun 2018 20:11
door trambestuurder
met ingang van 14-7 zal lijn 19 met Avenio's gereden gaan worden heb ik begrepen.
Dit komt mede doordat de tunnel grote marktstraat dicht gaat omdat de sporen vervangen moeten worden
en dat de Citadis niet door de gravenstraat mag.
lijn 19 rukt dan uit over de route van lijn 15 en die is alleen nog voor de GTL en Avenio vrijgegeven

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 13 jun 2018 21:32
door iljitsch
Mijn eerste gedachte: geen ruimte voor die citadissen op de javalaan of Nedtrain Leidschendam?

Maar vanaf daar kan je natuurlijk niet op lijn 19 komen zonder door de tramtunnel grote marktstraat te gaan, tenzij je wilt driehoeken op het viadukt bij ternoot...

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 13 jun 2018 21:39
door Admin
En dat kan daar niet. Theoretisch kun je aan de tunnelzijde van CS-hoog wel kopmaken, maar dan zit je 2 en 6 aardig in de weg.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 14 jun 2018 06:31
door Ludo
De testen in de nacht van 7 mei en die van 9 mei hebben toch aangetoond dat het mogelijk is om met de regio citadis via de Dedemsvaartweg, lijn 9, TTHS en lijn 15 Nootdorp en dus ook de route van lijn 19 te bereiken. Waarom dit traject dan niet vrijgeven voor in- en uitrukken van randstadrail voertuigen?

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 14 jun 2018 08:50
door Lange_Dre
Waar gaat de HTM die Avenio's voor lijn 19 vandaan halen? Lijn 3 gaat op het Haagse deel ook al tijdelijk met Avenio's rijden, deze zouden gewisseld worden met lijn 9 waar tijdelijk de Regio Citadis van lijn 3 zouden gaan rijden. Of zullen de RC's van lijn 19 naar lijn 2 gaan en de Avenio van lijn 2 naar de 19?

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 14 jun 2018 10:07
door Tiktak
Ook een optie is om lijn 3 over te laten gaan in lijn 4 v.v. met als overstap halte Monstersestraat op lijn 2 en in de spits of drukte een extra AV ( Monstersestraat - LnvNoI laag) in zetten vanaf het opstelspoor Monstersestraat.
Lijn 2 met AV en lijn 6 met GTL
Passagiers van lijn 4 kunnen vanaf Leyenburg ook gebruik maken van lijn 6 met als overstaphalte CS hoog.
Dit scheelt minder voertuigen en bovendien minder trambewegingen in de Jan Hendrikstraat en Gravenstraat.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 14 jun 2018 11:57
door buschauffeur
Tiktak schreef:Ook een optie is om lijn 3 over te laten gaan in lijn 4 v.v. met als overstap halte Monstersestraat op lijn 2 en in de spits of drukte een extra AV ( Monstersestraat - LnvNoI laag) in zetten vanaf het opstelspoor Monstersestraat.
Lijn 2 met AV en lijn 6 met GTL
Passagiers van lijn 4 kunnen vanaf Leyenburg ook gebruik maken van lijn 6 met als overstaphalte CS hoog.
Dit scheelt minder voertuigen en bovendien minder trambewegingen in de Jan Hendrikstraat en Gravenstraat.

Dus dan zou je van Loosduinen naar CS twee keer moeten overstappen?

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 14 jun 2018 13:56
door Lange_Dre
Lijn 3 gaat tijdens de werkzaamheden aan de tramtunnel tussen Loosduinen en CS met Avenio's rijden. Daar moeten *zover ik heb begrepen* de reizigers overstappen op lijn 3 welke naar Zoetermeer rijd. Lijn 4 welke op het Haagse deel met de regio citadis blijft rijden, zal aangezien de regio citadis nog niet langs het oude stadhuis en over het buitenhof mag bij de grote kerk keren. Reizigers van lijn 3 moeten dus 1 keer overstappen en van lijn 4 naar Zoetermeer moeten idd twee keer overstappen.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 14 jun 2018 14:32
door xCookiesolax
Lange_Dre schreef:Lijn 3 gaat tijdens de werkzaamheden aan de tramtunnel tussen Loosduinen en CS met Avenio's rijden. Daar moeten *zover ik heb begrepen* de reizigers overstappen op lijn 3 welke naar Zoetermeer rijd. Lijn 4 welke op het Haagse deel met de regio citadis blijft rijden, zal aangezien de regio citadis nog niet langs het oude stadhuis en over het buitenhof mag bij de grote kerk keren. Reizigers van lijn 3 moeten dus 1 keer overstappen en van lijn 4 naar Zoetermeer moeten idd twee keer overstappen.

Onderstaande plattegrond is ook te vinden op de website van de HTM. Opvallend is dat de bovengrondse halte Grote markt niet op de plattegrond staat vermeldt.

Afbeelding

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 14 jun 2018 20:35
door wattman
Zijn er nu echt werkzaamheden in de Netkous voorzien gedurende die periode, of is het opknippen van lijn 3 en 4 louter een gevolg van het niet kunnen passeren met een Regiocitadis via de Grote Kerk - Gravenstraat route?

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 14 jun 2018 22:12
door Tiktak
Dit wordt een hele strakke planning op LvNoi hoog, overlopen tussen de metro's van de RET.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 15 jun 2018 09:19
door Charles
Opmerkelijk dat lijn 3 wel gewoon door de netkous gaat, waarom lijn 4 niet?
Dat overlopen bij LvNOI hoog is helemaal niet nodig, er kan ook doorgereden worden naar het RET eindpunt. Bij de bouw en aanleg is rekening gehouden met de mogelijkheid om ook RR daar te laten halteren.

Of zie ik het goed dat ook de RET niet verder rijdt dan LvNOI hoog?

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 15 jun 2018 11:01
door Tiktak
Charles schreef:Opmerkelijk dat lijn 3 wel gewoon door de netkous gaat, waarom lijn 4 niet?
Dat overlopen bij LvNOI hoog is helemaal niet nodig, er kan ook doorgereden worden naar het RET eindpunt. Bij de bouw en aanleg is rekening gehouden met de mogelijkheid om ook RR daar te laten halteren.

Of zie ik het goed dat ook de RET niet verder rijdt dan LvNOI hoog?


Dat zie je verkeerd, netkous is stippellijn dus afgesloten. Metro van de RET is als wit/grijs geblokt ingetekend en rijd door naar CS 2 Hoog.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 15 jun 2018 16:02
door Lange_Dre
Weet iemand waarom de HTM de Zoetermeerse kant van lijn 3 en/of 4 niet door laat rijden naar Den Haag CS +2? Het nieuwe eind/begin station van de E lijn was toch zo aangelegd dat de HTM hier ook naar toe kon rijden?

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 16 jun 2018 18:15
door wattman
Lange_Dre schreef:Weet iemand waarom de HTM de Zoetermeerse kant van lijn 3 en/of 4 niet door laat rijden naar Den Haag CS +2? Het nieuwe eind/begin station van de E lijn was toch zo aangelegd dat de HTM hier ook naar toe kon rijden?
Zie dit topic, met de uitleg door Roland
viewtopic.php?f=7&t=132&p=10474#p10474

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 14 jul 2018 20:24
door wattman
Aangetroffen woensdag 11 juli op lijn 1: 3116 met ontbrekend stoeltje in C-bak. De versie zonder dwarsstoeltje in de C-bak kende ik al, deze variant nog niet. Aangezien ik nog zelden in lijn 1 zit, weet ik niet hoe lang dit al rijdt.

Afbeelding