Pagina 25 van 61

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 15 jul 2018 07:58
door vincent95
Wellicht ruimte voor een kaartautomaat?

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 15 jul 2018 12:43
door trambestuurder
wattman schreef:Aangetroffen woensdag 11 juli op lijn 1: 3116 met ontbrekend stoeltje in C-bak. De versie zonder dwarsstoeltje in de C-bak kende ik al, deze variant nog niet. Aangezien ik nog zelden in lijn 1 zit, weet ik niet hoe lang dit al rijdt.

Afbeelding


Op deze plek komen de kaartverkoopautomaten.
deze worden met ingang van 16 juli ingebouwd en zijn dan ook gelijk bruikbaar.
je kan tot eind oktober (zolang het inbouwen duurt) zowel je kaartje bij de bestuurder als bij de automaat kopen, vanaf november verdwijnt het kaartverkoop bij de bestuurder en kan je alleen nog maar je losse kaartjes bij de automaten kopen

KVA%20GTL%20(Klein).jpg

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 15 jul 2018 15:41
door buschauffeur
Het halte Grote Kerk voor lijn 4 is inmiddels al weer buiten gebruik. Te gevaarlijk.

https://www.facebook.com/HTMPersonenver ... 8889205756

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 15 jul 2018 21:27
door YC52000
Zag gisteren een Citadis @ halte Zuiderpark van tramlijn 9 richting Leyweg.
Zag er wel leuk uit.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 16 jul 2018 18:45
door MennoOV
https://ovzoeker.nl/voertuig/HTM:4018
De 4018 verzorgd momenteel ook een dienst op lijn 9.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 16 jul 2018 19:11
door hharry
Ik zag van de week dat de schuifdeur van de B-bak in de 3102 verdwenen was.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 17 jul 2018 07:42
door wattman
hharry schreef:Ik zag van de week dat de schuifdeur van de B-bak in de 3102 verdwenen was.

Dank voor de melding!
Is natuurlijk al jaren een overbodig element in de GTL8.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 17 jul 2018 13:28
door YC52000
Waarom kunnen Citadis en Avenio voertuigen nog niet over de route van lijn 16 naar Wateringen (vanaf de Dedemsvaartweg)?
Moeten de haltes nog worden aangepast?

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 17 jul 2018 16:12
door WKZH5A
YC52000 schreef:Waarom kunnen Citadis en Avenio voertuigen nog niet over de route van lijn 16 naar Wateringen (vanaf de Dedemsvaartweg)?
Moeten de haltes nog worden aangepast?

Avenio wel vanwege in-/uitrukroute voor lijn 17 en eventuele camaliteiten, Citadis is nog niet getest en niet vrijgegeven.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 17 jul 2018 16:29
door MennoOV
MennoOV schreef:https://ovzoeker.nl/voertuig/HTM:4018
De 4018 verzorgd momenteel ook een dienst op lijn 9.


Vandaag zijn de 4022 & 4053 aan de beurt.

De 4053 vertrok om 17:10 te Centraal Station.
De 4022 vertrok om 17:25 te Station HS.
Beide richting Scheveningen.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 18 jul 2018 17:30
door wattman
Voor de fijnproevers, bij de Avenio blijven de interieuraanpassing zich opvolgen.Naast de extra beugels bij de deuren, de vernieuwing van de lussen, en de omgekeerde "eiffeltorens" worden er nu weer twee stangen bijgeplaatst. Het gaat om stangen met een stopknop die zijn geplaatst naast de klapstoeltjes (de rollatorplek) in de C en de D-bak, en gemonteerd aan de zijwand.
De oorspronkelijke situatie, zonder stang, is te zien op dit filmpje over het gebruik van de Avenio met een rollator.
https://www.youtube.com/watch?v=tHCj6GC ... e=youtu.be (zie bijv, sec. 0.54)
Op sec. 1.37 verschijnt in dit filmpje de nieuwe situatie.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 19 jul 2018 18:13
door René W
20180719 03.jpg
20180719 02.jpg
Vandaag de 3057/6 waargenomen met een werkende kaartverkoopautomaat in de C-bak.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 19 jul 2018 21:02
door PAV
Mooi dat die er nu in zit, maar was de bagageruimte waar het dwarse stoeltje staat in sommige voertuigen niet logischer geweest? Dit zit meer in de loop en kan bij veel gegadigden voor een kaartje voor opstopping zorgen zo vlakbij de deur lijkt me.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 20 jul 2018 09:35
door wattman
PAV schreef:Mooi dat die er nu in zit, maar was de bagageruimte waar het dwarse stoeltje staat in sommige voertuigen niet logischer geweest? Dit zit meer in de loop en kan bij veel gegadigden voor een kaartje voor opstopping zorgen zo vlakbij de deur lijkt me.
Was ook mijn eerste gedachte, maar wellicht dat deze locatie handiger is vanwege de aansluiting op de bekabeling. Een vermoeden natuurlijk, want geen idee wat de techniek achter zo'n automaat is.
In het oorspronkelijke ontwerp van de GTL8 was de kaartautomaat ook voorzien in de C-bak aan de deurenkant, maar dan bij het uitstappen direct links van de deurpartij. Vandaar de grote beenruimte bij dat stoeltje. Die ruimte is bij de 3000' en enige tijd gebruik voor de befaamde VIC-kast, waar de VIC's die meereden op de tram hun spullen konden opbergen.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 20 jul 2018 10:50
door PAV
Klinkt logisch.

Ik las ook ergens dat de RegioCitadissen ook nieuwe kaartautomaten gaan krijgen. Is wel handig, want ik zie vaak niet-werkende automaten. Die vervanging zal zeker plaatsvinden wanneer alle GTL's zijn voorzien?

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 20 jul 2018 11:13
door buschauffeur
buschauffeur schreef:Het halte Grote Kerk voor lijn 4 is inmiddels al weer buiten gebruik. Te gevaarlijk.

https://www.facebook.com/HTMPersonenver ... 8889205756


Halte Grote Kerk wordt nu weer wel gebruikt.
HTM op Facebook:
Hallo xxxx, men kan en mag bij noodhalte Grote Kerk in en uitstappen, alleen worden de mensen met kinderwagen en mensen die slecht ter been zijn geadviseerd om bij halte Brouwersgracht uit te stappen. Het kan zijn dat dat nog niet bij alle trambestuurders bekend is. er is in ieder geval vanuit de HTM een memo naar alle bestuurder gestuurd.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 20 jul 2018 15:02
door wattman
M.b.t. de Grote kerk, zover ik het nu kan reconstrueren kwam men er zaterdag 14 juli achter dat de geplaatste noodhalte gevaarlijke toestanden opleverde vanwege de ruimte tussen halte en tram.
De opheffing is uitsluitend via facebook gecommuniceerd (waarbij gesuggereerd werd dat het ontbreken van vasthoudmogelijkheden bij het instappen vanaf straatniveau het probleem was).
Op twitter of de HTM site is zover ik weet nooit een bericht verschenen. Vervolgens is in de loop van dinsdag 17 juli weer toegelaten dat passagiers mee mogen naar de Grote Kerk (aanvullingen zijn welkom)

Opmerkelijk trouwens dat men op die faceboekpagina geen heldere mededeling doet, maar dat je dit ergens moet ontdekken in een discussie van 21 antwoorden.

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 21 jul 2018 00:14
door Chris
Goede waarnemingen Wattman!

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 23 jul 2018 04:10
door trambestuurder
vandaag gezien dat de reiziger totaal niet luistert naar wat er wordt omgeroepen in de tram, terwijl toch om de halte wordt gezegd dat Lijn 4 naar het tijdelijk eindpunt grote kerk gaat en dat als je door wilt rijden bij de
brouwersgracht moet overstappen op lijn 2+3.
komt de tram aan bij de Grote kerk, wilt er een scootmobiel uit, maar dat gaat daar niet :?, en er blijven een hoop reizigers zitten omdat die denken dat hij nog naar Centraal station gaat :o :o Luisteren is er lastig soms hé :mrgreen:

Re: Dagelijkse belevenissen op het tramnet

BerichtGeplaatst: 27 sep 2018 08:21
door iljitsch
Gisteravond in Voorburg zag ik eerst de 2 richting Leidschendam aankomen uit Voorburg en vlak daarachter de 6 uit Mariahoeve, ze moesten zelfs achter elkaar halteren. Maar daarna nog een GTL over de route van 6 "sorry geen dienst". Waarom zou een lege tram naar Leidschendam moeten??

Vanmorgen bij ternoot/oostinje (ik haal ze door elkaar...) kwam er een GTL over de route van 2 richting CS "sorry geen dienst" maar daarna de andere kant op een RegioCitadis naar LvNOI. Bij CS zag ik weer een GTL met 2 erop richting LvNOI gaan.

Is me vrij onduidelijk wat de logica achter dit alles is.