In een brief aan de bewoners meldt projectcoördinator Roel Rentenaar namens de HTM: ‘In tegenstelling tot wat in een anoniem pamflet werd beweerd gaat HTM geen oude trams demonteren en ook geen asbest saneren op de Zuiderweg. Het voertuigenpark van HTM bevindt zich momenteel in een overgangsfase waarbij steeds meer nieuwe stadstrams van het type Avenio worden ingezet ter vervanging van de oude rood-beige trams. In deze fase heeft HTM tijdelijk dringend ruimte nodig om de oude trams op te slaan in afwachting van sloop en demontage elders, dus niet op de Zuiderweg. De trams worden aangeleverd per dieplader gedurende de dag. Deze opslag van oude trams is van tijdelijke aard. HTM wil de trams uiterlijk in 2017 weghalen.’
Met het oog op deze proportionaliteitstoetsing heeft de Staat naar voren gebracht dat HTM het pand recent heeft aangekocht om 40 stallingsplaatsen voor railvoertuigen, een ruimte voor HTM-medewerkers en een werkplaats voor klein onderhoud te realiseren. Naar zeggen van de Staat is HTM bezig met het vervangen van een deel van de oude GTL-trams en heeft zij het pand op korte termijn (oorspronkelijk vanaf januari 2016) nodig voor de opslag van de uit dienst genomen GTL-trams en onderdelen daarvan. Doordat het pand is gekraakt kampt HTM met een stallingstekort. Op de langere termijn zal het pand volgens de Staat gebruikt gaan worden als nieuwe opstellocatie voor trams, deels ter vervanging van een van de huidige tramremises. Met het oog hierop heeft HTM aan diverse instanties opdracht gegeven voor het uitwerken van een ontwerp voor de opstellocatie. HTM en haar opdrachtnemers moeten daarom ongehinderde toegang kunnen hebben tot het pand en het omliggende terrein. Zolang het pand is gekraakt, ligt dit proces stil met vertraging en schade tot gevolg, aldus nog steeds de Staat.
Ook als vanuit de HTM organisatie helder en duidelijk gemaakt wordt dat het om tijdelijke opslag- cq stallingsruimte gaat, dan nog vrees ik dat omwonenden dat verhaal niet willen accepteren.Admin schreef:Het probleem is niet sec de opslag, maar het onware gerucht dat de HTM aldaar trams met asbest gaat slopen. Dát is waar omwonenden blijkbaar tegen ageren
iljitsch schreef:Maar er zijn nog steeds geen GTL-lijnen door Avenio's vervangen, wordt het zo niet wat krap qua GTLs?
wattman schreef:De 3004 stond reeds begin november in de LB, 3037 reed 23 november zijn laatste ritten op lijn 1. Kennelijk kan men nog altijd de diensten rijden met de beschikbare wagens.
René W schreef:Nadat eerder dit jaar de 3018 en 3032 vanuit de opslag naar een recyclingbedrijf zijn overgebracht, is dit in de tweede week van november 2016 ook met de 3030 en 3029 gebeurd.
https://www.flickr.com/photos/113180055 ... 981330415/
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten