Tramlijn 2 - RR

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Tramlijn 2 - RR

Berichtdoor Wouter » 22 apr 2010 15:59

www.haaglanden.nl (22-4-2010) schreef:Tijdelijk RandstadRail-voertuigen op lijn 2

Zijn er veel aanpassingen nodig aan het huidige tracé?
‘Voor het grootste deel voldoen het spoor en de haltes van lijn 2 al aan de RandstadRail-normen. Alleen aan beide uiteinden van het traject is dat nog niet het geval: tussen de halte Valkenboslaan en eindpunt Kraayenstein en tussen de halte Laan van Nieuw Oost-Indië en Leidschendam. De nieuwe voertuigen zijn breder en langer dan de oude trams’
Lees verder op http://www.haaglanden.nl/#1399
Laatst bijgewerkt door Admin op 23 apr 2010 00:49, in totaal 2 keer bewerkt
Reden: Integraal quoten is niet nodig, een verwijzing naar de pagina volstaat. De Admin
Wouter
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 01 maart 2010 18:25

Re: Tramlijn 2 - RR

Berichtdoor Tiktak » 18 jun 2010 08:54

ik heb dit bericht overgenomen van de site van Wim van Es, zodat deze topic up to date blijft.

In de laatste week van juni starten werkzaamheden aan het traject van HTM tram 2 in Leidschendam-Voorburg. Tussen station Laan van Nieuw Oost-Indië en Leidschendam-Noord wordt het traject van tram 2 aangepast zodat er bredere trams op kunnen rijden. De werkzaamheden duren tot eind november.
De meest ingrijpende werkzaamheden vinden plaats op de Mgr. Van Steelaan. Hier worden de sporen tot aan de Hofzichtlaan geheel vernieuwd. De keerlus bij De Haar ondergaat hetzelfde. In de openbare ruimte rond de sporen voert de gemeente ruim twintig extra maatregelen uit om de veiligheid en de doorstroming van het verkeer te verbeteren. De kruising van de Mgr. Van Steelaan met de Koningin Julianalaan krijgt een rotonde waarmee de bereikbaarheid van winkelcentrum Julianabaan sterk verbetert en het verkeer sneller doorstroomt.
Tiktak
 
Berichten: 693
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Tramlijn 2 - RR

Berichtdoor Jeronimo117 » 21 jun 2010 15:16

Er komt geen vervangend bus vervoer tussen Laan van Noi en MCH Antoniushove, want er zijn genoeg alternatieven. Dan snap ik niet zo goed waarom er dan wel bus vervoer in gezet wordt tussen MCH Antoniushove en Dillenburgsingel. Daar kunnen ze dan toch mooi met Lijn 39, die rijdt pal naast lijn 2.

Dat kun je niet van dat andere stuk zeggen. Daar moeten mensen toch ietsje verder lopen voor een halte waar OV stopt. Maar ja, het zijn dan wel de HTM lijnen die daar in de buurt stoppen en bus 39 is geen HTM. Zal dat de reden zijn voor dat stuk wel?
Jeronimo117
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:39

Re: Tramlijn 2 - RR

Berichtdoor David » 21 jun 2010 17:57

Misschien omdat de capaciteit, frequentie en rijtijden van bus 39 niet toereikend zijn? Elk kwartier overdag, na achten elk half uur, laatste bus even na elven. In het weekend de hele dag een halfuursdienst.
David
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:20

Re: Tramlijn 2 - RR

Berichtdoor Tiktak » 21 jun 2010 18:02

Ze kunnen toch ook lijn 19 tijdelijk naar De Haar laten rijden. [perfect] als ze eerst de Mgr. van Steelaan doen.
Tiktak
 
Berichten: 693
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Tramlijn 2 - RR

Berichtdoor Tiktak » 16 jul 2010 07:31

trambestuurder schreef:
willem schreef in de topic Breekdienst:
Is het gedeelte tussen de keerlus en Leidschenhage al langer "randstadrailproof"?

RR kan volgens mij niet op de keerlus Leidschenhage MCH Anthoniushove daar is de ruimte te klein voor.
en daar stopt nu ook lijn 19 dus het wordt daar dan veel te vol.

Dus Lijn 2 of RR 2 gaat gewoon zijn eindpunt krijgen aan Leidschendam Noord hoor, het stuk tussen Leidschenhage en Leidschendam Noord is al RR proef alleen de keerlus moet nog worden aangepast.
Waarschijnlijk komt daar net zo'n keerpunt als in Loosduinen want RR is twee koppig net zoals de toekomstige Tram die de GTL gaat vervangen.

Heb ook gehoord dat lijn 6 zijn eindpunt weer gaat krijgen bij Mariahoeve maar of dit nog door gaat is mijn een raadsel
Tiktak
 
Berichten: 693
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Tramlijn 2 - RR

Berichtdoor Tiktak » 16 jul 2010 07:34

Ik denk eerder zo'n keerlus als in de Uithof
Tiktak
 
Berichten: 693
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Tramlijn 2 - RR

Berichtdoor YC52000 » 16 jul 2010 11:02

eindpunt bij mariahoeve, hmmm, , is dat dan tot Aegonplein??, dat zou super zijn, maar hoe wil men dan vanaf daar naar Leidschendam
YC52000
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 17 jan 2010 19:15

Re: Tramlijn 2 - RR

Berichtdoor Jeronimo117 » 16 jul 2010 12:40

Ten eerste moet er is duidelijk gemaakt worden dat tramlijn 2 gewoon tramlijn 2 blijft, maar dan met een ander voertuig en geen RR2. RandstadRail is toch iets anders wat voor lijn 2 totaal niet aan de orde komt.

En als goed is krijgt lijn 2 straks een tilltrack aan Leidschenhage, MCH Anthoniushove en gaat lijn 6 en 19 door naar L'dam Noord. I.v.m. de bouwplannen al daar waar dan geen plek meer is voor een keerlus.
Jeronimo117
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:39

Re: Tramlijn 2 - RR

Berichtdoor Roland » 16 jul 2010 17:33

RandstadRail is verder alleen nog een politieke naam, die nog wel 10 jaar nodig heeft om er uit te slijten. Ze hadden het net zo goed "breed materieel lijn 2" kunnen noemen, maar om mij onbekende reden is het hele verbredingsproject "Netwerk RandstadRail" (NRR) genoemd.

De keerlus Antoniushove zou ook in het project van lijn 2 zitten, deze is er echter uitgehaald omdat alles zo goedkoop mogelijk moest. De plannen voor een tailtrack daar zijn doorgeschoven naar een later stadium in het NRR project. De huidige keerlussen van lijn 2 blijven ook gewoon keerlussen, ze worden alleen geschikt gemaakt voor breed materieel.

Waar eerst trouwens bij elk eindpunt tailtrack werd geroepen is men toch wel van het prijskaartje geschrokken. Er komen dan opeens dure zaken als spoorbeveiliging om de hoek kijken. Veel keerlussen zullen daarom nog wel blijven.

Geschikt maken voor breed materieel houdt ook in geschikt maken voor zwaar materieel. Veel constructies kunnen de aslasten van nieuw zwaar niet aan, zoals de poerenconstructie op de mgr. v. Steelaan. Nieuw materieel eist of spoor op beton of in ballast
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 837
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Tramlijn 2 - RR

Berichtdoor Jeronimo117 » 20 jul 2010 14:58

Een vraagje, als lijn 2 vanaf de andere kant open gebroken wordt (Fahreinheitstraat - KraayenStein v.v.), hoe gaat tramlijn 2 dan rijden als tram richting Leidschendam en tot hoever zal de pendelbus 2 gaan rijden? In verband met de beperkte keermogelijkheden op beide lijnen? Ik zie de bus nog niet zo snel keren op de 7-sprong en tram 2 vanaf CS heeft ook niet zoveel mogelijkheden meer om te keren zonder een lange stuk te hoeven rijden op een andere traject. Wie weet daar meer?
Jeronimo117
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:39

Re: Tramlijn 2 - RR

Berichtdoor Tiktak » 21 jul 2010 09:07

Jeronimo117 schreef:Een vraagje, als lijn 2 vanaf de andere kant open gebroken wordt (Fahreinheitstraat - KraayenStein v.v.), hoe gaat tramlijn 2 dan rijden als tram richting Leidschendam en tot hoever zal de pendelbus 2 gaan rijden? In verband met de beperkte keermogelijkheden op beide lijnen? Ik zie de bus nog niet zo snel keren op de 7-sprong en tram 2 vanaf CS heeft ook niet zoveel mogelijkheden meer om te keren zonder een lange stuk te hoeven rijden op een andere traject. Wie weet daar meer?


Het grootste gedeelte is al RR geschikt gemaakt ( kerk Loosduinen naar Kraayenstein v.v)
Het gedeelte kerk Loosduinen naar de Volendamlaan zou wel als eerste gedaan worden, dan kan
lijn 2 voorlopig gebruik maken van de keer driehoek op de Volendamlaan, de volgende fase is dan
Volendamlaan naar Capitol v.v. en het mij meest voorhand liggende idee om lijn 2 via de Apeldoornselaan
naar de keerlus van het Leyenburg Ziekenhuis te laten rijden, tussen de Loosduinsekade en de Escamplaan
is de loopafstand gemakkelijk (mits men gezond is) te overbruggen.
Dus een pendelbus Leyenburg Ziekenhuis naar Kraayenstein is dan geen probleem.

Maar hou niet aan mij vast, het is van mij slechts een gedachte idee.
Tiktak
 
Berichten: 693
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Charles » 09 aug 2010 16:39

...
Laatst bijgewerkt door Charles op 31 okt 2013 17:18, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 899
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Tramlijn 2 - RR

Berichtdoor René W » 09 aug 2010 20:32

misschien als onderstel van een bak / container om zodoende materialen te vervoeren?
gr.
Rene
Avatar gebruiker
René W
 
Berichten: 257
Geregistreerd: 30 jan 2010 16:52

Re: Tramlijn 2 - RR

Berichtdoor Tiktak » 10 aug 2010 21:01

@ Charles

Ik heb een foto gevonden in de Haagse beeldbank identificatie nummer 0.38253
ik zelf krijgt de foto hier niet op, maar voor u is het misschien interresant om te
zien hoe deze lorie's werden gebruikt ( onder de bak van de firma van Eck)

Vriendelijke groet
Tiktak [perfect]
Tiktak
 
Berichten: 693
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Charles » 10 aug 2010 21:55

...
Laatst bijgewerkt door Charles op 31 okt 2013 17:19, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 899
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Tramlijn 2 - RR

Berichtdoor dAb » 10 aug 2010 22:16

Charles schreef:Bedankt Tiktak voor de info. Zag trouwens ook Dieseltinus op die opname :)
Weer een beetje wijzer geworden ;)

Ja mooie herinnring TikTak aan de H41 rijdend boven de opgebouwde parkeergarage (die nu alweer geheel is afgebroken) en dan wel ná de ramp met zo'n ongeremde naar beneden toevende *werkwagenlorrie* (maar nog geen *werktrein* als bij een haven "ergens" in een Noordelijke provincie).
Op de HTMfot.net-site schreef ik al eerder over deze motorlorrie:
dAb schreef:De motorlorrie H41 heeft hier nog niet de deuk in een van de (op de onderste foto zichtbare) hydraulische pijpen voor de hefbrug opgelopen. Die werd op Prinsjesdag 16 September 1975 (tijdens werkzaamheden aan ophanging van de bovenleiding) op de helling van Den Haag CS naar het Centrum, veroorzaakt door het opvangen van een andere (onberemd) naar beneden rijdende werkwagen, waarmee een vrij ongelukkige uitloop richting Spui werd voorkómen. Tot de revisie in 1988-89 voor het HTM-jubileum is die deuk in de hefleiding (op dit front) bijna 13 jaar zichtbaar gebleven. Op de (aangekoppelde) haspellorrie H43 moet nog een rijdraad-haspel voor de draagkabel en/of bovenleiding worden geplaatst ... meer nog: de masten langs het Zuiderpark zijn overal lichtgrijs geverfd, want de groenere milieukleur kwam pas gedurende de 80-er jaren in zwang.

Enfin: 8-) D.A. Borgdorff :shock:
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Re: Tramlijn 2 - RR

Berichtdoor trammelant » 11 aug 2010 18:46

Was toevallig vandaag op de Mgr van steelaan in voorburg,ze waren flink bezig met die nieuwe rotonde daar.....wordt die Mgr v steelaan dadelijk tot aan de spinozalaan een vrije BUS/TRAM baan of niet .......weet iemand dat? :? ......,,vroegah,, maakte bus 23 een gekke knik na de stoplichten en dan ging hij in de bocht de rijbaan weer op ,dus tussen het andere verkeer zeg maar.
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Tramlijn 2 - RR

Berichtdoor Roland » 03 sep 2010 18:51

Eind dit jaar zal keerlus Aegonplein (Mariahoeve) worden opgelapt. hier zal lijn 6 gaan keren als de keerlussen Dillenburgsingel (lente 2011) en Antoniushove (herfst 2011) worden aangepakt.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 837
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Tramlijn 2 - RR

Berichtdoor YC52000 » 09 sep 2010 22:08

Roland schreef:Eind dit jaar zal keerlus Aegonplein (Mariahoeve) worden opgelapt. hier zal lijn 6 gaan keren als de keerlussen Dillenburgsingel (lente 2011) en Antoniushove (herfst 2011) worden aangepakt.



aww dat vind ik echt vet,, ,, !!!!!!!AEGONPLEIN KEERLUS RULES !!!!!!!!!! al hadden ze de halte Aegonplein beter Station Mariahoeve moeten noemen,, want de huidige halte station mariahoeve light 999999999999999 km van het station verwijderd
YC52000
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 17 jan 2010 19:15

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron