Ja, die put kun je niet zien als deelgebied, het is echt één put waar regen zich verzamelt. Een deel is overigens ook grondwater dat zich via allerlei kieren een weg omhoog baant, renovatie zou ook dat probleem kunnen aanpakken, maar nooit compleet oplossen. Maar aanleg/renovatie is slechts een eenmalige uitgave, een veel grotere kostenpost is onderhoud. En daar is in de loop der jaren best wel op beknibbeld en dat kan niet anders dan gevolgen hebben voor de staat van onderhoud van dergelijke objecten.
Wat mogelijk wel zou kunnen is een enkelspoor constructie, waarbij de 'brug' over de tunnel tijdelijk in 2 richtingen bereden wordt. Dit moet uiteraard wel beveiligd worden, maar da's tegenwoordig ook de kosten niet. Alternatief is een hulpspoor in de Parallelweg zoals bij de aanleg, maar daar kleven nogal wat bezwaren aan qua exploitatie: de Parallelweg is natuurlijk best druk en 2x de verkeersstroom in tegenrichting oversteken levert de nodige vertraging op. Het kan allemaal wel, maar tegen welke prijs? Soms is het gewoon goedkoper om lijnen op te heffen of in te korten gedurende de werkzaamheden. Lijn 11 kan met z'n Avenio's keren op het middenspoor bij de halte Wouwermanstraat, lijn 12 kan gebruik maken v/d keerdriehoek v/h HOVM terwijl lijn 9 tussen HS en Scheveningen rijdt. Oh nee, dat kan nu niet meer, omdat door kortzichtigheid de benodigde boog is verdwenen
Nou ja, dan kannie nog tenminste tussen Vrederust en Zuiderpark z'n baantjes trekken, doorgaande reizigers kunnen dan overstappen op 16. En dan op 1 om in Scheveningen te komen...