Pagina 3 van 5

Re: WERKZAAMHEDEN HS

BerichtGeplaatst: 24 aug 2017 21:55
door Admin
Ah, dat had ik niet zo begrepen. Dus de grote fout blijft helaas in stand :(

Re: WERKZAAMHEDEN HS

BerichtGeplaatst: 24 aug 2017 22:47
door OVinDelft
Op deze website zijn ook een aantal foto's en documenten over dit project te vinden: http://www.haagsetrams.com/infra/hollands-spoor-2017/

Re: WERKZAAMHEDEN HS

BerichtGeplaatst: 23 okt 2017 11:30
door Tiktak
Het is rustig omtrent de werkzaamheden, ik denk dat ze nu wel in de afbouwfase zijn.

Re: WERKZAAMHEDEN HS

BerichtGeplaatst: 24 nov 2017 09:43
door EnglishTramMan

Re: WERKZAAMHEDEN HS

BerichtGeplaatst: 24 nov 2017 09:52
door EnglishTramMan
Gezien op 9 November

Re: WERKZAAMHEDEN HS

BerichtGeplaatst: 24 nov 2017 19:30
door hharry
Dat is erg fijn dat de werkzaamheden maandenlang gaan uitlopen. Die 24 weken waren al lang, en nu nog meer weken erbij. Het lopen van de halte Waldorpstraat naar HS gaat me wel snel af, maar er komen ook nog een paar minuten wachttijd bij de voetgangerslichten.

Re: WERKZAAMHEDEN HS

BerichtGeplaatst: 25 nov 2017 13:34
door Slagathor
En nou maar hopen dat het niet gaat sneeuwen want dan is de ellende helemaal niet meer te overzien.

Re: WERKZAAMHEDEN HS

BerichtGeplaatst: 27 nov 2017 20:05
door PAV
Weet iemand ook wat dit voor gevolgen heeft voor de ingangsdatum van de nieuwe dienstregeling?

Re: WERKZAAMHEDEN HS

BerichtGeplaatst: 27 nov 2017 21:04
door Chris
De nieuwe jaardienst is dit jaar al na de zomer ingegaan in de MRDH regio. Dat had te maken met de ingebruikname van de Hoekselijn als metrolijn. Maar die is ook pas in april klaar...
Er veranderd dus verder niks in december. HTM zit alleen met langere omleidings routes en extra kosten. Maar vooral de reiziger is in dit verhaal de dupe natuurlijk!

Re: WERKZAAMHEDEN HS

BerichtGeplaatst: 27 nov 2017 21:06
door PAV
Juist ja. De huidige jaardienst blijft dus van kracht. Het is wel feest in de MRDH met al die uitlopende projecten... :mrgreen:

Re: WERKZAAMHEDEN HS

BerichtGeplaatst: 27 nov 2017 22:01
door hharry
bovenop de 24 wekendurende omleiding gaan er nog zeker 7 of 8 bijkomen.
Wie gaat de rekening betalen?

Re: WERKZAAMHEDEN HS

BerichtGeplaatst: 28 nov 2017 17:32
door trambestuurder
PAV schreef:Juist ja. De huidige jaardienst blijft dus van kracht. Het is wel feest in de MRDH met al die uitlopende projecten... :mrgreen:


Er gaat wel degelijk iets veranderen in de dienstregelingen ondanks dat de werkzaamheden uitgelopen zijn.
het huidige pakket kan dus niet van kracht blijven.

Er komt eerst een overgangspakket van 18 dec t/m 22 dec, daarna komt er een kerst dienstregeling van 23 dec t/m 6 januari, daarna een tijdelijk aangepast dienstenpakket tot 28 januari

ook kan het huidige pakket niet van kracht blijven omdat lijn 19 vanaf 18 dec door gaat rijden naar Delft Station wat invloed heeft op de hoeveelheid voertuigen

Al met al gaat er dus een hoop veranderen ondanks dat de werkzaamheden (waar de HTM niets aan kan doen) zijn uitgelopen.

Re: WERKZAAMHEDEN HS

BerichtGeplaatst: 28 nov 2017 17:34
door trambestuurder
hharry schreef:bovenop de 24 wekendurende omleiding gaan er nog zeker 7 of 8 bijkomen.
Wie gaat de rekening betalen?


Zou gewoon uit het potje OV moeten komen, de bovenleidingsmasten waar het hier om gaat zijn 20 jaar oud en zijn ivm betonrot niet meer veilig

Re: WERKZAAMHEDEN HS

BerichtGeplaatst: 28 nov 2017 18:07
door PAV
trambestuurder schreef:Zou gewoon uit het potje OV moeten komen, de bovenleidingsmasten waar het hier om gaat zijn 20 jaar oud en zijn ivm betonrot niet meer veilig

Ik had de indruk dat het om nieuw geplaatste masten ging, maar het zijn dus de oude bovenleidingmasten waarvan de funderingen het hebben begeven? Dan zou het gewoon uit het onderhoudspotje moeten komen inderdaad.

Re: WERKZAAMHEDEN HS

BerichtGeplaatst: 30 nov 2017 22:58
door trambestuurder
PAV schreef:
trambestuurder schreef:Zou gewoon uit het potje OV moeten komen, de bovenleidingsmasten waar het hier om gaat zijn 20 jaar oud en zijn ivm betonrot niet meer veilig

Ik had de indruk dat het om nieuw geplaatste masten ging, maar het zijn dus de oude bovenleidingmasten waarvan de funderingen het hebben begeven? Dan zou het gewoon uit het onderhoudspotje moeten komen inderdaad.


Nee het zijn inderdaad de ouder bovenleidingmasten die op de flay over staan waar de lijnen 9+11+12 gebruiken van maken, deze zijn inmiddels 20 jaar oud en zijn door betonrot uit het fundament los gekomen en scheef komen te staan.

23795191_2029765270643842_1453285407909303363_n.jpg
DSC02411a.JPG

Re: WERKZAAMHEDEN HS

BerichtGeplaatst: 02 dec 2017 08:25
door Tiktak
Ik ben benieuwd hoe dan de toestand is van de gehele viaduct, als hier al betonrot wordt waargenomen dan zou het zomaar kunnen dat het hele viaduct is aangetast.

Re: WERKZAAMHEDEN HS

BerichtGeplaatst: 04 dec 2017 04:18
door Chris
Volgens mij heet dit geen betonrot maar heeft iemand een flinke miscalculatie gedaan over de kracht die de bovenleidingpalen moeten dragen met de nieuwe constructie van de bovenleiding ter plaatse...

Re: WERKZAAMHEDEN HS

BerichtGeplaatst: 04 dec 2017 19:46
door hharry
Hoelang gaat het dan duren voordat het klaar is? Of moet er weer een aanbestedingstraject begonnen worden dat weer een paar maanden duurt?

Re: WERKZAAMHEDEN HS

BerichtGeplaatst: 05 dec 2017 08:00
door Roland
Er hoeft niets aanbesteed te worden, maar er zijn wel onderdelen in bestelling dat kost ook tijd.

Re: WERKZAAMHEDEN HS

BerichtGeplaatst: 07 dec 2017 10:08
door EnglishTramMan
Ik neem aan dat ze deze hele stuk eruit willen hakken en opnieuw maken.
DSC02513 - kopie.JPG