Lange_Dre schreef:
Punt was juist dat trams van 2.55 en breder niet door meerdere straten van de lijnen 6, 12 en 16 konden rijden. Avenio’s door schuiven betekend ook dat die straten of routes aangepast moeten worden.
Er wordt gezegd dat de trams 2,55 breed zouden worden, maar het zou mij niets verbazen als ze weer 2.55 breed worden. De Avenio zou in eerste instantie ook 2,65 breed worden (werden uiteindelijk 2,55).
Als het kaartje van omroep west klopt gaat lijn 16 maar tot het centrum rijden waardoor de route tussen centrum en het Statenkwartier traploos worden, iets zegt mij dat de kans groot is dat de nieuwe lijn 28 welke electrisch gaat worden tegen die tijd de route van lijn 16 gaat overnemen richting het Statenkwartier en dan door naar Scheveningen...
Ik ben wel benieuwd hoe ze het met lijn 6 en 12 willen gaan doen.
Of het nu 2.40 ; 2,55 of 2.65 mtr wordt de straten moeten toch wel aangepast worden dus op dat gebied zie ik het probleem niet.
routes worden niet aangepast, alleen de straten waar ze doorheen rijden worden anders ingericht waarbij in sommige straten de parkeerplaatsen zouden gaan verdwijnen ( zoutmansstraat, Om en Bij ) voor de overige straten is er nauwelijks een probleem.
dubbelparkeren kun je geen rekening mee houden, dat blijf je in elke vorm dan ook houden
de Kaart van West klopt niet, er blijft gewoon een tram rijden naar statenkwatier, of dit in de toekomst lijn 16 is dat is nog een punt der discussie omdat er ook een schaalsprong OV is waarbij lijn 16 naar Leidschendam gaat rijden
maar dat is voor latere zorg.
Je gevoel voor bus 28 klopt, dat worden idd electrische bussen en die gaan rijden tussen Centraal Station en ZuiderstrandTheater en in de spits naar Station Voorburg dus deze gaat niet de route van lijn 16 overnemen wat jou vermoeden is
Misschien moet je een zoeken naar de vergardering die de Gemeente heeft gehad over het OV waar dit ruimschoots aan bod kwam, daar werden de knelpunten benoemd met de mogelijke oplossingen