iljitsch schreef:Dus dat zal zeker aanzienlijke aanpassingen vragen bij bijvoorbeeld Om en Bij, Teijlerstraat / De Gheijnstraat, Paul Krugerlaan, Zoutmanstraat, Prins Hendrikplein, Stuyvesantplein.
iljitsch schreef:2,65 m is wel bizar, da's 10 cm breder dan de Avenio's die juist NIET op lijnen 1, 6, 12 en 16 ingezet worden. (En 30 cm breder dan de huidige GTLs.) Dus dat zal zeker aanzienlijke aanpassingen vragen bij bijvoorbeeld Om en Bij, Teijlerstraat / De Gheijnstraat, Paul Krugerlaan, Zoutmanstraat, Prins Hendrikplein, Stuyvesantplein.
trambestuurder schreef: Wel eens over nagedacht dat ze deze trams in kunnen gaan zetten op de lijnen waar nu de Avenio op rijdt zodat de Avenio op de lijnen 1+6+12+16 gaan rijden ??????
er wordt hier een beetje te zwart gedacht merk ik
Lange_Dre schreef:
Punt was juist dat trams van 2.55 en breder niet door meerdere straten van de lijnen 6, 12 en 16 konden rijden. Avenio’s door schuiven betekend ook dat die straten of routes aangepast moeten worden.
Er wordt gezegd dat de trams 2,55 breed zouden worden, maar het zou mij niets verbazen als ze weer 2.55 breed worden. De Avenio zou in eerste instantie ook 2,65 breed worden (werden uiteindelijk 2,55).
Als het kaartje van omroep west klopt gaat lijn 16 maar tot het centrum rijden waardoor de route tussen centrum en het Statenkwartier traploos worden, iets zegt mij dat de kans groot is dat de nieuwe lijn 28 welke electrisch gaat worden tegen die tijd de route van lijn 16 gaat overnemen richting het Statenkwartier en dan door naar Scheveningen...
Ik ben wel benieuwd hoe ze het met lijn 6 en 12 willen gaan doen.
iljitsch schreef:Wat is het voordeel dat de tram onderaan smaller is? Dat helpt je niks met palen langs het spoor en het passeren van een tram uit de andere richting.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten