iljitsch schreef:Overigens heeft mijn zus die al meer dan 25 jaar niet meer in Den Haag woont het idee dat alle trams weer andere nummers hebben en andere routes rijden iedere keer dat ze in de stad is.
Brecht schreef:Ik hoorde vandaag van mijn broer die in een zijstraat van de FRED woont dat hij van een van de werknemers die aan de vernieuwing van het 'laatste' deel van de FRED werken heeft gehoord dat bij het verwijderen van het asfalt en de bestaande tramrails ook nog oude tramrails tevoorschijn kwamen uit de tijd dat er dubbelspoor (tot 1965?) lag richting Kanaalweg, via een stukje Frankenslag en Scheveningsweg.
buschauffeur schreef:Terras bijna geramd door tram op Prins Hendrikplein
Het had weinig gescheeld of een tram van de HTM was eerder deze week keihard in botsing gekomen met een terras dat tijdelijk op de tramrails mocht staan op het Prins Hendrikplein.
Over het plein rijdt al langer dan 1,5 jaar geen tram in verband met werkzaamheden in het Zeeheldenkwartier. Omdat de terrassen van Gastropub Van Kinsbergen en Grand Café Victoria deze week niet op het middenplein kunnen staan, omdat daar vanaf morgen het Zeeheldenfestival plaatsvindt, kregen zij toestemming om tijdelijk hun tafeltjes, bankjes en stoeltjes op de tramrails te zetten. "Dit is uitvoerig besproken met de gemeente. De tram zou niet rijden en dit was ook besproken met de HTM", vertelt horecabaas Patrick Eller van Van Kinsbergen.
Toch ging het bijna mis. "Tijdens de opbouw van het Zeeheldenfestival hoorde ik opeens grote paniek omdat de eerste tram in 1,5 jaar door het terras wilde."
Grote frustratie
De terraseigenaar, die al langer klaagt over de overlast door de werkzaamheden en een gemeente die te weinig rekening houdt met de belangen van de ondernemers op het plein, weigerde vervolgens het terras te verplaatsten. "Ik was echt zo boos. We hadden alles prachtig klaar staan en dan moeten we opzij van de HTM? Ik had er na 1,5 jaar ellende even geen zin meer in en weigerde te vertrekken. Tot grote frustratie van de bestuurder. Maar echt ik was er helemaal klaar mee. En onze gasten op het terras en omwonenden ook. Na een uur is de tram teruggereden."
"Bureaucratie kan je maar op één manier stoppen. Hou je poot stijf", besluit Aller. "Die tram heeft onze hele wijk kapot gemaakt. Als het zo lang heeft geduurd, waarom dan precies tijdens zo’n event juist dat proefrondje rijden? Dan snap je echt de emotie niet in onze wijk. Die tram in z’n achteruit was mijn overwinning..."
https://dagblad070.nl/den%20haag%20%26% ... Uk6M1L11OU
iljitsch schreef:De kabels liggen normaliter onder de stoep. Da's makkelijker dan onder het asfalt. En dichter bij de huizen waar ze naartoe moeten.
Ik probeer me te herinneren hoe lang het bij mij voor de deur open lag toen het riool vernieuwd werd... niet idioot lang, dacht ik. Maar ja, dat is een woonstraat met simpel stenen als bestrating want daar hoeven geen bussen en vrachtwagens overheen. (Hoewel er af en toe wel eens één verdwaalt.)
Maar wat je bij dit soort dingen eigenlijk altijd ziet is dat er soms dagenlang niks gebeurt. Volgens mij nemen die bouwers teveel klussen tegelijk aan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten