xCookiesolax schreef:Uit het artikel begrijp ik dat remise Scheveningen wordt verbouwd en dat men met name nog in het zuiden van het netwerk op zoek is naar een nieuwe locatie. Op dit moment zijn alle nieuwe trams bestemd voor de lijnen 1, 6, 12 en 16, Ik kan me echter voorstellen dat in de toekomst de stadstrams gemixt zouden kunnen worden ingezet op alle lijnen (m.u.v. Zoetermeer) net zoals nu nog steeds gebeurd met de 3000 en 3100 serie.
xCookiesolax schreef: Op dit moment zijn alle nieuwe trams bestemd voor de lijnen 1, 6, 12 en 16, Ik kan me echter voorstellen dat in de toekomst de stadstrams gemixt zouden kunnen worden ingezet op alle lijnen (m.u.v. Zoetermeer) net zoals nu nog steeds gebeurd met de 3000 en 3100 serie.
willem schreef:De GTL's r(e)(ij)den zeer comfortabel. Zeker in vergelijking met de ZGT's uit Rotterdam die uit dezelfde jaren '80 kwamen.
En de zitplaatsen waren ook in orde en zaten prima.
Voor die tijd was het kwalitatief dik in orde en een van de beste tramseries uit hun tijd.
YC52000 schreef:Kunnen we niet gaan voor een GTL kopie met lage instap
Met het oog op het nieuwe materieel dat de HTM wil bestellen worden de mogelijkheden onderzocht van een lagevloertram. Dit type tram bestaat al enige jaren in het buitenland en sinds begin 1987 wordt in Amsterdam praktijkervaring opgedaan met de GVBA 886 met een (in eigen beheer gebouwde) middenbak met lage vloer. Deze proefnemingen werken kennelijk aanstekelijk en in januari 1988 wordt dan ook bij de HTM begonnen met de bouw van een model op ware grootte van een middenbak voor een eventuele lage instap tram. Als deze "C-bak" na enkele maanden in ruwbouw voltooid is, wordt het project echter al weer stopgezet en dus niet afgebouwd. De bak, die de HTM niet in gebruik neemt, functioneert hierna nog enige tijd als opslagruimte voor de stoffeerderij. Op vrijdag 13 oktober 1989 wordt de bak tenslotte in de werkplaats gesloopt. De foto van de middenbak met de lage vloer is afkomstig uit het in 1993 uitgegeven boek "Haagse Trams (Het Haagse Trammaterieel van 1864 tot heden)", geschreven door Johan Blok.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten