WeKra schreef:
Tot 16 november is het nog niet mogelijk om plaatjes en dergelijke te verspreiden, maar daarna kan ik meer laten zien. Het is in elk geval om te smullen.
Het is in elk geval zo dat de configuratie overeen komt met de randstadrail. Het geshopte overzicht hierboven is wel accuraat, behalve dan dat de panto op de C bak zit. Ook aan gehandicapten/rolstoelen/kinderwagens is gedacht en voldoende ruimte voor.
Dit doet mij ook wel denken aan de configuratie van de Regio Citadis, echter dan wel geheel laagvloers en met een enkele instapdeur tussen de bestuurders cabine en voorste wielen. Waardoor het aantal in en uitgangen op 5 komt, vergelijkbaar met de Avenio's:
In Rostock De driedelige, krijgen ze van dit type eenrichtingsvoertuigen van 32 meter lang en 2,65 meter breed. Ze bieden plaats aan 221 passagiers, waarvan 75 zitplaatsen. Volledig gelijkvloers, met een ruim interieur. En zullen daar vier ruime multifunctionele ruimtes krijgen. Nu krijgt Den Haag 2 richtingstrams, zullen wellicht iets langer worden (max 35 meter). Door de deuren aan twee zijdes zullen er voor Den Haag wellicht wat zitplaatsen opgeofferd worden.