De PCC werd bediend middels stuurstroom, waardoor vanuit de voorste cabine meerdere wagens aangestuurd konden worden. In theorie zou dit oneindig moeten zijn, in de praktijk zit er natuurlijk wel een limiet op het aantal wagens. Bij de HTM waren 2-wagen stellen de norm op drukke lijnen (bv lijn 6). Het nadeel van een electrisch bediende tram is het enorme stroomverbruik en de PCC was geen uitzondering. Hierdoor waren 3-wagen trams feitelijk onmogelijk omdat de stroomvoorziening v/d HTM op de meeste plaatsen niet genoeg prik kon leveren. Pas later, toen de stroomvoorziening sowieso al verzwaard moest worden omdat de trams steeds langer werden en er ook meer gingen rijden, waren 3-wagen trams mogelijk op het HTM net.
In 1993 gingen de HTM PCC's met pensioen en om dat te vieren werden dus een aantal ritten met een 3-wagen tram gereden, aangevuld met meer traditionele 2-wagen- en solo trams. Locaties zijn oa remise Zichtenburg-zoals-het-gebouwd-is (dus voor de verbouwing voor de Randstadrail wagens), de Meppelweg, de slinger Dierenselaan-Steijnlaan bij De la Reyweg, de boog Delftselaan-De Heemstraat, de halte bij de Scholstraat-Prins Mauritslaan (lijn 11), de Van Boetzelaerlaan en het Stationsplein bij HS. Allemaal plekken waar in 30 jaar best veel veranderd is.
Dit kanaal is van/wordt geassocieerd met Erik de Zwart, bekend van radio en TV. Runt met z'n entourage ervaren radio-rotten ook een spoorse museumorganisatie, maar ik weet van een insider dat dat
niet hun sterkste kant is