Pagina 1 van 1

Aanbesteding stadsbus Den Haag

BerichtGeplaatst: 10 mei 2012 18:22
door willem
Eind april sloot de inschrijvingstermijn van de aanbesteding van de stadsbus in Den Haag. Er hebben twee partijen ingeschreven:
- HTM in combinatie met Qbuzz (HTMbuzz)
- Veolia

Op 22 mei wordt de uitslag bekend. Het is toch spannend wie volgend jaar de bus in Den Haag mag gaan rijden.

Re: Aanbesteding stadsbus Den Haag

BerichtGeplaatst: 24 mei 2012 13:35
door trambestuurder
Het is inmiddels HTM-Buzz geworden

Re: Aanbesteding stadsbus Den Haag

BerichtGeplaatst: 24 mei 2012 13:42
door Tiktak
Dus een nieuw bedrijf, vaarwel HTM bus

Re: Aanbesteding stadsbus Den Haag

BerichtGeplaatst: 24 mei 2012 21:44
door willem
Je kunt het ook zien als voortzetting van de HTM. Die drie letters staan niet voor niets in de naam van het nieuwe bedrijf.

Re: Aanbesteding stadsbus Den Haag

BerichtGeplaatst: 25 mei 2012 01:24
door Admin
Gezien de reacties elders is dat alleen maar voor de show Willem... :roll:

Re: Aanbesteding stadsbus Den Haag

BerichtGeplaatst: 25 mei 2012 21:06
door willem
Opvallend is het vrij grote prijsverschil met Veolia. Dat geld moet ergens vandaan komen en dat is in dit geval waarschijnlijk vanuit de winsten die op het railvervoer gemaakt worden. Maar ik ken noch de boekhouding van de HTM, noch de inhoud van de offerte dus eigenlijk valt er niets over te zeggen.

Eigenlijk wel jammer dat Veolia niet heeft gewonnen. Zij rijden al het streekvervoer en dan had er, waar mogelijk, een integratie tussen stad en streek kunnen ontstaan. Wellicht bezuinigt dat zodat pijnlijker maatregelen achterwege kunnen blijven. Een buslijn naar Kijkduin wordt hier in Delft al gemist sinds lijn 129 om zeep geholpen is.

Re: Aanbesteding stadsbus Den Haag

BerichtGeplaatst: 24 jul 2012 20:24
door hharry
RET buslijn 40 rijdt niet zo vaak (1xpu op za/zo) van Delft naar Rotterdam. Ik weet niet hoe dat vroeger met WN129 was.

Re: Aanbesteding stadsbus Den Haag

BerichtGeplaatst: 24 jul 2012 21:21
door willem
Lijn 129 had een halfuurdienst over de hele lijn (Kijkduin-Rotterdam). Tussen Kijkduin en Wateringen werd dit aangevuld tot een kwartierdienst. In de ochtendspits reden er vanwege de TU nog wat extra ritten tussen Delft en Rotterdam (of omgekeerd). 's Avonds en in de weekeinden was er een uurdienst. Op zaterdagmiddag werd er tijdens enkele uren ook een halfuurdienst gereden.