Pagina 1 van 1

HTMbuzz

BerichtGeplaatst: 19 apr 2013 21:49
door Haef
Waarom rijden er nog steeds (lage) 1000 met het HTM logo ipv HTMbuzz ??
Afgelopen weken gespot 1006 t/m 1011

Re: HTMbuzz

BerichtGeplaatst: 25 apr 2013 18:35
door robert55
Voor de nieuwe concessie zijn minder bussen nodig, in principe zijn er zelfs te veel aardgas bussen. HTMbuzz neemt alleen het aantal af dat genoeg zou moeten zijn voor de normale exploitatie. Kennelijk vallen er toch meer 'eigen' wagens uit. De aardgas bussen voldoen wel aan de concessie eisen en mogen dus worden ingezet, de Ambassador mogen alleen op tramvervangend vervoer worden ingezet

Re: HTMbuzz

BerichtGeplaatst: 03 mei 2013 20:29
door René W
De 1001 / 1012 en de nog resterende Diplomats zijn nog van HTM. Deze worden ingezet bij vervangende tramdiensten. De 1001/1012 worden ook uitgeleend aan htmbuzz.

BerichtGeplaatst: 07 jun 2013 13:08
door Charles
...

Re: HTMbuzz

BerichtGeplaatst: 07 jun 2013 20:19
door wattman
Charles schreef:. Het wachten daarop duurde ongeveer 10 minuten waarop de chauffeur aan de centrale fijntjes meldde dat ie dus vertraging opliep en of ze daar dan rekening mee wilden houden. Goh, zouden die mensen van de centrale dit niet zelf kunnen bedenken?


Geen idee over het meedenken op de CVL. Ik vind het wel interessant om te zien hoe in verschillende steden wordt omgegaan met het verschijnsel 'vertraging'. Bijv. in Antwerpen zijn zeker op een zaterdag de vertragingen zo algemeen dat de 'Dispatching' al snel trams via een tusseneindpunt laat keren om de zaak op orde te krijgen. Verder is er een controleur op straat die actief bezig is met bijsturing na incidenten.
Het meest relaxt lijkt het personeel hiermee om te gaan in Parijs. Niet zo vreemd in een stad waar je als chauffeur de kans loopt weer eens 30 minuten stil te staan vanwege een demontratie. Het is voor de hobbyist grappig om dan plotseling allerlei "barré" diensten (doorstreepte lijnummers - voor verkorte ritten) op straat te zien. Een hoop chauffeurs hebben er daar ook geen probleem mee om wachtend voor een stoplicht nog even de deur te openen voor een passagier. Wellicht dat de eindpuntrust daar nog zeer ruim is.

Re: HTMbuzz

BerichtGeplaatst: 07 jun 2013 20:27
door willem
In Belgie valt op dat de rijtijden wat aan de krappe kant zijn. Daardoor ontstaan snel vertragingen en/of gaat de chauffeur nogal gehaast rijden. Dat werkt tussentijds keren in de hand.

Re: HTMbuzz

BerichtGeplaatst: 08 jun 2013 09:36
door trambestuurder
wattman schreef:
Charles schreef:. Het wachten daarop duurde ongeveer 10 minuten waarop de chauffeur aan de centrale fijntjes meldde dat ie dus vertraging opliep en of ze daar dan rekening mee wilden houden. Goh, zouden die mensen van de centrale dit niet zelf kunnen bedenken?


Geen idee over het meedenken op de CVL.

Charles @ Wattman

Wij hebben helaas geen mee denkende CVL, bij vertraging mogen we het dus zelf uitzoeken wat meestal betekend dat je pauze naar de knoppen gaat.

Behalve op Koninklijke Randstadrail denken ze mee, maar zelfs dat gaat nooit goed :mrgreen:

En de optie Kort keren kennen ze bij de HTM ook, maar ze begrijpen alleen de term kort keren nog niet omdat je dan meestal langer onderweg bent dan als je de normale route rijdt omdat
je dan naar een ander eindpunt moet rijden :lol:

Al met al is het soms een lachertje bij onze CVL ( ligt er aan wie er achter de tafel zit)

Re: HTMbuzz

BerichtGeplaatst: 16 feb 2014 19:49
door little john
is het niet zo dat Q Buzz alweer uit is gestapt uit de concessie en dat htm zelfstandig de concessie uitvoert?

Re: HTMbuzz

BerichtGeplaatst: 17 feb 2014 19:38
door willem
Ja, dat klopt. De NS is eigenaar van Qbuzz en heeft tegelijk de HTM overgenomen. Langs twee wegen waren ze daardoor eigenaar van HTMBuzz (via de HTM en via Qbuzz). Toen zijn de aandelen weer overgegaan naar de HTM, dat voor de helft van de NS is.
Eigenlijk kan de naam HTMBuzz wel weer veranderd worden in gewoon HTM.

Re: HTMbuzz

BerichtGeplaatst: 17 feb 2014 20:15
door little john
Gemeente heeft nog steeds meerdheids belang van 50.3 % (meen het dat het ns 49,7% heeft) NS heeft HTM nog niet overgenomen
maar zal niet lang duren ivm hooftkantoor al verhuist is richting CS toe naast kantoor van NS
straks nog samen voegen smelten overige aandelen over nemen ...
en ns bespaart geld en heeft strak gelijnd organisatorische bedrijf waar ze weining aan hoeven te veranderen ...

Re: HTMbuzz

BerichtGeplaatst: 17 feb 2015 17:12
door Lange_Dre
Ik zag afgelopen week op ovinnederland.nl een foto van de 840 in Groningen. Vandaag heb ik de 840 zelf daar zien rijden. Ik hoop dat de HTM de stad Groningen het verkennen is, zodat ze het van Qbuzz kunnen overnemen. [respect] Want echt wat maakt Qbuzz er toch vaak een puinhoop van daar.

Maar goed even serieus, weet iemand meer :?: