Drie VDL Citea bussen voor HTM Specials

Voor alles wat met de HTM bussen te maken heeft

Drie VDL Citea bussen voor HTM Specials

Berichtdoor Kort88 » 30 jul 2013 22:05

Ik las elders op internet dat HTM Specials drie nieuwe Citea's van VDL heeft gekocht.
Ik heb een beetje op internet gezocht en kon alleen de volgende foto vinden. Weet iemand er meer over?
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:HTM_Citea30BBX9-III.JPG
Kort88
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 17 apr 2013 09:55

Re: Drie VDL Citea bussen voor HTM Specials

Berichtdoor OVinDelft » 30 jul 2013 23:58

Op digitalebus.nl staat deze reportage: http://www.digitalebus.nl/actueel/2013/ ... /index.htm
Jammer dat de Den Oudsten nu echt verleden tijd zijn. Overigens blijf ik het vreemd vinden dat HTM op Schiphol dienst deed in HTM kleuren, logisch dat ze daar nu vanaf stappen. Maar die nieuwe kleurstelling mag ook wel wat beter, en waar is het HTM logo naartoe?
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Drie VDL Citea bussen voor HTM Specials

Berichtdoor Jelmer » 31 jul 2013 18:26

ik ga me afvragen of het wel HTM-Special wagen zijn.
Jelmer
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 23 jul 2013 18:29

Re: Drie VDL Citea bussen voor HTM Specials

Berichtdoor OVinDelft » 31 jul 2013 22:27

Ik heb geen idee, ik dacht dat de Den Oudsten en de 300 serie (ben even kwijt van welk merk die waren) gewoon van de HTM waren. Maar ja, het is ook maar een naam en het is en blijft allebei HTM.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Drie VDL Citea bussen voor HTM Specials

Berichtdoor Kort88 » 31 jul 2013 22:55

De 300 serie waren de Diplomats van VDL Berkhof ;)
En de nieuwe Citea's zijn van HTM Specials, vandaag waren de twee Citea's die al in dienst zijn voorzien van logo en bijbehorende nummers. Ipv HTM stikkers als bij de vorige bussen die op Schiphol reden (op de Mercedes Benz na) staat er op de nieuwe bussen het logo van HTM Specials. De wagennummers die de bussen hebben zijn 3001, 3002, 3003.
Opvallend is dat de HTM/HTMbuzz afstapte van de gele stangen in de bus en voor rode stangen koos. Bij de nieuwe bussen is er weer gekozen voor gele stangen. De stoelen zijn van het type Kiel, zien er luxe uit en zijn in hemels blauw uitgevoerd. Wat verder opvalt is dat er voor donkerdere ramen is gekozen en de bussen geen ZF maar een Vioth versnellingsbak hebben. En waar de HTM in het verleden voor een enkele voordeur koos, is er bij de nieuwe bussen gekozen voor een dubbele voordeur. Wat weer handiger is met grote koffers op Schiphol.

En hoewel de bussen van HTM Specials en voor diensten op Schiphol zijn, beschikken de bussen wel over stopknopjes en is er gewoon een betaal tafel inclusief stempelhouder en eenkaartverkoop plankje.

Er zijn 20+1 zitplaatsen, 1 rolstoel plek en 70 staanplaatsen. Vergeleken met de CNG Man bussen in Den Haag lijken de nieuwe Citea's op Schiphol mij meer geschikt voor de stadsdiensten. De bussen rijden fijn, van mij mogen ze wel geruild wordende een paar Haagse Diplomats of CNG bussen :D
Kort88
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 17 apr 2013 09:55

Re: Drie VDL Citea bussen voor HTM Specials

Berichtdoor robert55 » 01 aug 2013 17:15

maar geen OV-chip reader, en die hebben de Diploats nog steeds wel
robert55
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 20 jan 2010 18:35


Keer terug naar HTM bus

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten