Nachtbus naar Delft

Voor alles wat met de HTM bussen te maken heeft

Nachtbus naar Delft

Berichtdoor OVinDelft » 05 jul 2014 20:37

DEN HAAG - Hoewel Delft wel binnen het vervoersgebied van HTM valt, rijdt het Nachtnet momenteel niet naar Delft. Deze stad is een nachtelijke bestemming met potentie vanwege de relatief grote afstand tot de binnenstad van Den Haag en de grote populatie studenten in Delft.

Stadsgewest Haaglanden stelt voor een nieuwe lijn naar Delft te introduceren voor het Nachtnet. De route van deze lijn moet nog nader worden bepaald. Dit voorstel wordt nader uitgewerkt door HTMbuzz. Het voorstel heeft een neutraal effect op kosten. Veolia maakt geen bezwaar tegen een nachtnet Delft van HTMbuzz.

Bron: http://www.htmfoto.net/nieuws/tonen.php ... 5&item=260

Tussen Den Haag en Delft rijdt natuurlijk al een nachttrein elk uur maar binnen Delft zou het wel handig kunnen zijn om een verbinding met Den Haag te creƫren. Voorgestelde route van mij:
TU wijk - Zuidpoort - station Delft - Phoenixstraat - Wateringsevest - Vrijebanselaan - Brasserskade - Poortweg/Singel (Ypenburg) - Laan van Hoornwijck - Hoornbrug - Haagweg/Rijswijkseweg - Rijswijkseplein - Den Haag CS
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Nachtbus naar Delft

Berichtdoor willem » 06 jul 2014 14:04

En dan wellicht nog een lus door Delft-Zuid erbij.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Nachtbus naar Delft

Berichtdoor OVinDelft » 06 jul 2014 14:48

Is denk ik niet rendabel. Maar dan zou je TU wijk - Kruithuisweg - busbaan Tanthof Oost - route lijn 1 terug naar station Delft kunnen doen.

Wordt ook lastig wat betreft concessies denk ik, want straks gaat Veolia nog zeuren dat ze over hun route rijden.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Nachtbus naar Delft

Berichtdoor xCookiesolax » 06 jul 2014 16:41

OVinDelft schreef:Is denk ik niet rendabel. Maar dan zou je TU wijk - Kruithuisweg - busbaan Tanthof Oost - route lijn 1 terug naar station Delft kunnen doen.

Wordt ook lastig wat betreft concessies denk ik, want straks gaat Veolia nog zeuren dat ze over hun route rijden.


''Veolia maakt geen bezwaar tegen een nachtnet Delft van HTMbuzz.''
Bron: http://honderdprocenthaags.nl/nieuws/tonen.php?datum=20140705&item=260
xCookiesolax
 
Berichten: 445
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: Nachtbus naar Delft

Berichtdoor Jeronimo117 » 06 jul 2014 16:59

Veolia gaat sowieso niet zeuren, want de RET rijdt ook al in het Veolia gebied met de BOB19.
Jeronimo117
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:39

Re: Nachtbus naar Delft

Berichtdoor willem » 06 jul 2014 17:50

En als ze er behoefte aan gehad zouden hebben had Veolia dat allang zelf gedaan kunnen hebben.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Nachtbus naar Delft

Berichtdoor OVinDelft » 06 jul 2014 19:14

xCookiesolax schreef:''Veolia maakt geen bezwaar tegen een nachtnet Delft van HTMbuzz.''
Bron: http://honderdprocenthaags.nl/nieuws/tonen.php?datum=20140705&item=260
Zo... ik zit weer lekker op te letten. :roll:
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1022
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft


Keer terug naar HTM bus

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron