Erasmuslijn

Voor alles wat met Randstadrail te maken heeft

Re: ...

Berichtdoor xCookiesolax » 21 okt 2015 15:25

De reden waarom het deel daar breder is omdat er bij de halte eigenlijk drie perrons komen. Tussen de twee sporen komt een laag perron waar bij nood de Regio Citadis kan halteren.

Afbeelding
xCookiesolax
 
Berichten: 445
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: ...

Berichtdoor Roland » 22 okt 2015 07:13

little john schreef:is er ook een streef data wanneer de eerste metro's op start/eind punt gaan rijden op dit nieuwe halte er wordt gesproken 2016 maar dat is breed begrip namelijk.


Eind juli 2016 zou het proefbedrijf moeten beginnen, eind augustus zou de exploitatie moeten beginnen.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: ...

Berichtdoor iljitsch » 22 okt 2015 08:27

Hoe moet afwisselend spoor 11/12 en CS extrahoog rijden dan werken? Gaan ze voor die proefperiode wissels aanleggen? Of wordt het net als destijds aan de andere kant, waar één spoor op de nieuwe buis naar Rotterdam CS aangesloten was en het andere spoor nog richting station Hofplein ging? Alleen dan is er nog steeds een overloopwissel tussen LvNOI en CS nodig. Maar wellicht ligt die er al, hopelijk op een plek waar de HTM er geen last van heeft.
iljitsch
 
Berichten: 1756
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: ...

Berichtdoor Charles » 22 okt 2015 18:15

iljitsch schreef:Hoe moet afwisselend spoor 11/12 en CS extrahoog rijden dan werken? Gaan ze voor die proefperiode wissels aanleggen?
Dat heeft Roland twee dagen geleden reeds gemeld. KLIK
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 891
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: ...

Berichtdoor iljitsch » 22 okt 2015 18:24

O, dat was mij niet helemaal duidelijk geworden. :-)
iljitsch
 
Berichten: 1756
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: ...

Berichtdoor Tiktak » 22 okt 2015 23:19

Wat ik verwacht dat tijdens het proefbedrijf en een week of wat daarvoor niet verder word gereden tot LvNoi hoog
Voor het proefbedrijf worden de nieuwe sporen van CS 2 hoog waarschijnlijk aangesloten onder het Schenkviaduct op de bestaande
sporen van de E lijn. In feiten valt er niet veel te testen, het is meer dat de bestuurders vertrouwd raken met de op/af rit. De beveiliging
en de seinen zijn in feiten precies het zelfde als in de oude situatie.
Tiktak
 
Berichten: 691
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: ...

Berichtdoor Slagathor » 23 okt 2015 09:20

Volgens de planning van Prorail zou het inschuiven van de viaductdelen "medio 2015" plaatsvinden; ik vraag me af of dat betekent dat men al vertraging heeft opgelopen.

Eventueel winterweer zou ook nog een effect kunnen hebben natuurlijk, maar dat is altijd afwachten.
Avatar gebruiker
Slagathor
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 20 jul 2011 10:17
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: ...

Berichtdoor tetje » 23 okt 2015 11:44

Slagathor schreef:...."medio 2015" plaatsvinden; ik vraag me af of dat betekent dat men al vertraging heeft opgelopen.



Op mijn kalender is het nog steeds 2015...
tetje
 
Berichten: 118
Geregistreerd: 18 jan 2010 19:20

Re: ...

Berichtdoor grizzler » 23 okt 2015 12:37

Dat wel, maar "medio" is alweer een maand of drie voorbij...
Avatar gebruiker
grizzler
 
Berichten: 149
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:20
Woonplaats: Scheveningen (Noord)

Re: ...

Berichtdoor Charles » 23 okt 2015 14:47

Slagathor schreef:Volgens de planning van Prorail zou het inschuiven van de viaductdelen "medio 2015" plaatsvinden; ik vraag me af of dat betekent dat men al vertraging heeft opgelopen.
Niks vertraging. Het inschuiven is inmiddels gedaan :)
Immers, men bouwt nu verder op de plaats waar het spoor komt. Dus valt er niets meer in te schuiven.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 891
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: ...

Berichtdoor willem » 23 okt 2015 18:00

Komen er eigenlijk rechtstreekse roltrappen van de metro naar de stationshal, dus zonder een "overstap" op het busplatform? Dat scheelt weer iets; het is toch een flink eind de hoogte in.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: ...

Berichtdoor Charles » 23 okt 2015 20:25

Afbeelding
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 891
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: ...

Berichtdoor Charles » 29 okt 2015 13:15

Weet iemand hoe de stroomvoorziening is geregeld op dit traject van de metro?
Is dat met stroomrail of wordt het met bovenleiding uitgevoerd?
Bovenleiding is eigenlijk ongebruikelijk op metrolijnen, maar ja het vm Hofpleintracé is nog altijd bovenleiding.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 891
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: ...

Berichtdoor xCookiesolax » 29 okt 2015 14:23

Charles schreef:Weet iemand hoe de stroomvoorziening is geregeld op dit traject van de metro?
Is dat met stroomrail of wordt het met bovenleiding uitgevoerd?
Bovenleiding is eigenlijk ongebruikelijk op metrolijnen, maar ja het vm Hofpleintracé is nog altijd bovenleiding.

Bovenleiding. Dit is namelijk te zien in de artist impressions, daarnaast is het de bedoeling dat de Regio Citadis hier ook naar toe kan rijden tijdens calamiteiten of werkzaamheden.

Alleen de metrolijnen C, D, 50, 53 & 54 rijden naar mijn weten volledig met 3e stroomrail.
xCookiesolax
 
Berichten: 445
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: ...

Berichtdoor iljitsch » 29 okt 2015 14:26

Als het uitwijk voor RegioCitadis van de HTM moet zijn is het wel zo makkelijk als er een bovenleiding zit...

Daarnaast is extra omschakelen naar de stroomvoorziening die op het Rotterdamse metronetwerk gebruikelijk is (weet zo gauw niet hoe dit heet) ook weer extra gedoe. Ik geloof ook niet dat het onder de draad rijden een enorm probleem is voor de metro's, ze doen dit zodra ze bovengronds komen in Rotterdam, lang voordat ze het gezamelijke traject met lijnen 3/4 bereiken bij Leidseveen. (Maar op de overige bovengrondse trajecten in Rotterdam wordt geen bovenleiding gebruikt, tenzij ik me vergis.)
iljitsch
 
Berichten: 1756
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: ...

Berichtdoor willem » 29 okt 2015 17:06

In de Alexanderpolder rijden de metro's ook onder een bovenleiding, maar dat is strikt genomen een tram. Behalve op het laatste stuk naar Nesselande, dan wordt weer overgeschakeld naar derde rail.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: ...

Berichtdoor PAV » 29 okt 2015 18:07

Tussen Laa en Gvc was altijd al met bovenleiding. Sterker nog, het hele stuk van lijn E tot de Kleiweg in Rotterdam is voorzien van bovenleiding. Het zou niet logisch zijn om van Gvc-Laa en eiland met derde rail te maken.
PAV
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 18 jan 2010 01:15
Woonplaats: Den Haag

Re: ...

Berichtdoor Roland » 30 okt 2015 13:49

Derde rail is goedkoper dan bovenleiding, maar als je al bovenleiding hebt is het goedkoper dat te laten hangen zoals op de voormalige Hofpleinlijn. Daarnaast zit je ook nog met een paar overwegen waarbij derde rail minder gewenst is. GVC-LAA blijft bovenleiding omdat de RegioCitadis er ook heen moet kunnen. Daarnaast zou je ook rijdend moeten ombouwen naar derde rail en omgekeerd. Dat laatste vindt de pantograaf minder leuk. Dat is ook de reden dat de derde rail een paar jaar terug is doorgetrokken tot in station Melanchthonweg.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: ...

Berichtdoor Lijn 999 » 04 dec 2015 12:09

-----
Laatst bijgewerkt door Lijn 999 op 13 sep 2018 12:57, in totaal 1 keer bewerkt
Lijn 999
 
Berichten: 69
Geregistreerd: 01 maart 2014 08:19

Re: ...

Berichtdoor Hageneis » 04 jun 2016 12:20

*schop*

Vandaag een uitnodiging in de bus voor een Voorpremière HSE op zaterdag 18 juni van 10.00 tot 15.00.
Stationshal Den Haag Centraal, ingang Anna van Buerenplein op de busvide. Volg de bewegwijzering.
Hageneis
 
Berichten: 13
Geregistreerd: 31 okt 2011 11:41

VorigeVolgende

Keer terug naar Randstadrail

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten