1) Welke raillijnen zijn bij Haaglanden stadsvervoer en welke regiovervoer?
HTM: Tram randstadrail 3 en randstadrail 4 worden sneltrams.
Tram lijnen: 1, 9, 11, 15, 19 worden HOV tramlijnen.
Bus lijnen van de HTM weet ik niet, al denk ik dat lijn 21 en 23 kans hebben om ver Rnet te worden.
RET: Metro lijn A, Metro lijnB, Metro lijnC, Metro lijnD, Randstadrail E.
Veder weet ik het niet al vermoet ik dat buslijn 40 (340)(roterdam-delft ns) ook Rnet gaat worden.
Veolia: 37, 86, 121, 128.
2) Of er voertuigen (bus, tram of RR) in de kleurstelling van RNet aangepast gaan worden?
Ja, de Regio Citadisen krijgen een nieuwe kleur. En de 40 nieuwe trams worden geheel of deels in Rnet kleuren geleverd.
De metros van RET worden ook herspoten of beplakt in Rnet kleuren. Dit zal ook bij de bussen voor de Rnet lijnen van Veolia gebeuren.
2) Worden er haltes aangepast aan RNet uitvoering?
Ik denk dat waar dit mogelijk is wel gaat gebreuren.
3) Zo ja per wanneer? Nee waarom niet?
Tsja, het is en blijft Nederland dus dat weer je nooit, echter is het Rnet in Noord Holland al in bedrijf. In Zuid Holland moeten de routes en plannen eerst nog veder uitgewerkt worden.
Voor meer info kan je naar:
http://ov-bureaurandstad.nl/ gaan.
Overgens ben ik vel tegen stander van het Rnet.
Ik ben van mening dat men beter kan invensteren in meer bussen en trams per uur en een betere service.
Al dat gedoe van alles in 1 kleur, dat vind ik geldverspilling, zeker in tijden van bezuiniging.
Het spreekt elkaar eigelijk heel erg tegen.
Van de ene kant zegt men we zetten het mes in het ov in het kader van bezuinigingen en van de andere kant invensteerd men in het ov om het "hoogwaardig" te maken. Wat heb je aan hoogwaardig vervoer dat niet aansluit op stads ov dat er haast niet meer is?
Nee dat hele Rnet gedoe is zonde van het geld en de tijd...