ONGELUKKEN MET RR VOERTUIGEN

Voor alles wat met Randstadrail te maken heeft

Re: ONGELUKKEN MET RR VOERTUIGEN

Berichtdoor HansW » 09 sep 2016 10:53

Kan er niet geplukt worden van de afgeschreven delen van de 4015 en de 4046?
HansW
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:41

Re: ONGELUKKEN MET RR VOERTUIGEN

Berichtdoor Admin » 09 sep 2016 12:30

Niet zondermeer. Ga er maar vanuit dat de verzekering inmiddels betaald heeft en daarmee zijn de restanten eigendom v/d verzekeraar geworden. Als de wagens nog bij de HTM staan is het wel mogelijk dat delen teruggekocht worden van de verzekeraar, maar dat kan ook aardig in de papieren lopen want die verzekeraar wil zo veel mogelijk van z'n verlies terughalen en zal dus de hoofdprijs rekenen. En da's nog afgezien of de benodigde delen nog wel onbeschadigd op de 4015 en 4046 zitten!

Er zijn wel meer mogelijke oorzaken waarom trams nog niet gerepareerd kunnen worden. Als er een derde partij bij betrokken is die schade heeft kunnen (!!) de verzekeraars in een dispuut komen als het om de schuldvraag gaat. Dan is bewaren van bewijs essentieel, zeker als het voor de rechter moet komen.
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: ONGELUKKEN MET RR VOERTUIGEN

Berichtdoor PAV » 09 sep 2016 17:01

Een tram wordt toch niet ineens eigendom van de verzekeraar? Je vergelijkt het nu naar mijn idee meer met hypotheken, waarbij de bank aanspraak op je huis als onderpand kan maken als je niet aan je betalingsverplichtingen kan voldoen. Of bij faillissement waarbij je bezittingen als waarde dienen om je faillissement af te wikkelen en schuldeisers terug te betalen. Auto's worden na uitkering van schade tenslotte ook geen eigendom van de verzekeraar. Of mijn inboedel wordt ook niet ineens eigendom van mijn inboedelverzekeringsmaatschappij. Je betaalt per slot van rekening premie voor je verzekering en het eventuele verlies bij uitkering is nu eenmaal bedrijfsrisico van de verzekeraar, lijkt me.

Kan je misschien nader toelichten hoe dat zit met trams? Gelden daar andere (wurg)verzekeringsvoorwaarden voor?
PAV
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 18 jan 2010 01:15
Woonplaats: Den Haag

Re: ONGELUKKEN MET RR VOERTUIGEN

Berichtdoor wattman » 10 sep 2016 10:01

1) Ook bij een cascoverzekering voor de auto krijg je bij total-loss alleen de schadevergoeding nadat de restanten aan de verzekeraar zijn overgedragen. Dus inderdaad hij wordt niet plotseling eigendom van de verzekeraar, maar je ontvangt dus geen schadevergoeding zolang hij niet is overgedragen. Nogmaals, het gaat dan dus niet om een auto die hersteld kan worden, maar die "total-loss" is verklaard.
2) Het bewaren van een zwaar beschadigde tram in afwachting van de afhandeling betrof bijv. de 1017. Die tram was bij een aanrijding in 1980 zwaar beschadigd aan de zijkant, ging als eerste 1000 buiten dienst en ging als ik het mij goed herinner als laatste 1000 naar de sloop.
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1089
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: ONGELUKKEN MET RR VOERTUIGEN

Berichtdoor Charles » 06 feb 2017 16:14

Beetje late reactie van mijn kant, kwam nu pas info hierover tegen.
Bert schreef:Ik meen gehoord of gelezen te hebben dat de Raad bij dit ongeval ter plekke was. Weet iemand of zij daadwerkelijk onderzoek hebben gedaan? En zo ja, zijn de rapporten dan openbaar?

Overigens, ik woon vlakbij de plek van het ongeval en maak ook vaak gebruik van lijn 1 en 19 en soms houdt ik ook mijn hard vast ...
Ik ben eens gaan graven, omdat het nu vijf jaar geleden is dat het veerpontje Keereweer werd overvaren door een vrachtschip. En daarbij kwam ik ook de resultaten tegen van de aanrijding tram 1 met tram 19 daar in Delft.
Voor wie het nog niet gevonden en/of gelezen heeft:
link naar lokaal nieuws en hier de link naar de ILT rapportage.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 873
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: ONGELUKKEN MET RR VOERTUIGEN

Berichtdoor Randstadfan » 30 maart 2017 18:14

4045 en 4058 zijn bij het Arnold spoelplein tegen elkaar geschampt. Iemand enig idee hoe dit kon gebeuren en waar de voertuigen verblijven ?

Ook benieuwd, gaan ze nog richting duitsland?
Randstadfan
 
Berichten: 61
Geregistreerd: 14 nov 2012 00:32

Re: ONGELUKKEN MET RR VOERTUIGEN

Berichtdoor Charles » 15 jul 2020 09:39

Ontsporing Leidsenhage. Alleen een beetje gedeukt :)
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 873
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: ONGELUKKEN MET RR VOERTUIGEN

Berichtdoor Charles » 11 jun 2021 18:18

In 1 week tijd 2x haagse taxi vs haagse tram...
5 juni met lijn 11 en 11 juni met lijn 3
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 873
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: ONGELUKKEN MET RR VOERTUIGEN

Berichtdoor xCookiesolax » 09 aug 2021 19:21

Door een ontspoorde tram bij Laan van NOI rijdt metro E een ingekorte route tussen Leidschenveen en Slinge. De HTM keert met lijn 3B en 4B bij het Forepark.
xCookiesolax
 
Berichten: 444
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: ONGELUKKEN MET RR VOERTUIGEN

Berichtdoor iljitsch » 09 aug 2021 20:03

Dat schiet lekker op: lopen van Forepark naar de bewoonde wereld. Kunnen ze niet doorrijden naar Voorburg 't Loo waar je in elk geval nog op 2 kan overstappen en overstappen en overstappen om ergens te komen?

Het viel me trouwens al eens eerder op dat die tramwielen een flens van 3 x niks hebben, daarmee ben je natuurlijk zo ontspoord en je kan ook niet op de flens door kruisingen, dus dat rammelt afschuwelijk, zie bijvoorbeeld Buitenhof of Monstersestraat.
iljitsch
 
Berichten: 1743
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: ONGELUKKEN MET RR VOERTUIGEN

Berichtdoor Stadsbus » 10 aug 2021 01:38

Ging om de 4051 met een makelaars reclame.

Volgens de RET reden er pendelbussen, online waren ze in ieder geval niet te volgen.
Avatar gebruiker
Stadsbus
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 22 mei 2017 16:59

Re: ONGELUKKEN MET RR VOERTUIGEN

Berichtdoor TrambestuurderAdam » 12 aug 2021 09:38

Wat logisch is als ze niet volgens een vooraf vastgestelde dienstregeling rijden... :roll:

Het viel me trouwens al eens eerder op dat die tramwielen een flens van 3 x niks hebben, daarmee ben je natuurlijk zo ontspoord en je kan ook niet op de flens door kruisingen, dus dat rammelt afschuwelijk, zie bijvoorbeeld Buitenhof of Monstersestraat.

Het rammelen gebeurt juist meer als er op de wielflens gereden wordt over kruisingen. De hartstukken zijn dan vaak minder diep dus na elke wielpassage valt het voertuig weer terug in de gleuf, wat dus het gerammel veroorzaakt. De wielflens hoeft dan ook niet extreem lang te zijn.

Daarnaast, een tram loopt niet zomaar uit de rails. Het gebeurt het vaakst bij wissels of zijdelingse aanrijdingen.
TrambestuurderAdam
 
Berichten: 38
Geregistreerd: 24 aug 2011 18:19

Vorige

Keer terug naar Randstadrail

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten