Bakwisselingen RandstadRail

Voor alles wat met Randstadrail te maken heeft

Bakwisselingen RandstadRail

Berichtdoor digitram » 29 jul 2014 22:52

IMG-20140728-WA0001.jpg
Onlangs is de 4046 weer in dienst gekomen. De 4046 was betrokken bij de kop- staart aanrijding op de Meppelweg bij de halte De Rade.
De 4046 klapte op 21 januari 2014 achterop de 4015 botste waarbij beide voertuigen ernstig beschadigd werden.
De 'nieuwe' 4046 is samengesteld uit deze twee voertuigen.
De 4046 heeft nu de A-bak van de 4015 welke gekoppeld zijn aan de C- en de B-bak van de 4046.
Op http://www.haagsetrams.com staat onterecht dat de eerste bakwisseling een feit is.
Dit is niet de eerste bakwisseling want eerder wisselden de 4044 en 4045 al van bak.
De 4044 was ontspoord op wissel 523 richting Monstersestraat op 5 januari 2012.
Een tijdje later kreeg de 4045 een GTL achterop bij de Goudenregenstraat.
Toen de 4045 terugkwam had deze een bak van de 4044.
De 4044 kwam pas later terug.

Mogelijk zijn er zelfs meer bakwisselingen geweest. Vast staat dat dit bij bovenstaande gevallen zeker het geval is.

mvg

Kees
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
digitram
 
Berichten: 49
Geregistreerd: 30 jan 2010 21:21

Re: Bakwisselingen RandstadRail

Berichtdoor Jeronimo117 » 30 jul 2014 17:05

De 4045 heeft alleen de A-kop van de 4044 gekregen en niet de hele A-bak ;)
Jeronimo117
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:39

Re: Bakwisselingen RandstadRail

Berichtdoor Tiktak » 01 aug 2014 16:47

Wat gebeurd er met de overgebleven tussenbak. Is het misschien mogelijk om bij een RR voertuig
een extra tussenbak te plaatsen zodat er meer passagiers vervoerd kunnen worden :?: :?:
Tiktak
 
Berichten: 689
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag


Keer terug naar Randstadrail

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten