Pagina 1 van 1

Bakwisselingen RandstadRail

BerichtGeplaatst: 29 jul 2014 22:52
door digitram
IMG-20140728-WA0001.jpg
Onlangs is de 4046 weer in dienst gekomen. De 4046 was betrokken bij de kop- staart aanrijding op de Meppelweg bij de halte De Rade.
De 4046 klapte op 21 januari 2014 achterop de 4015 botste waarbij beide voertuigen ernstig beschadigd werden.
De 'nieuwe' 4046 is samengesteld uit deze twee voertuigen.
De 4046 heeft nu de A-bak van de 4015 welke gekoppeld zijn aan de C- en de B-bak van de 4046.
Op http://www.haagsetrams.com staat onterecht dat de eerste bakwisseling een feit is.
Dit is niet de eerste bakwisseling want eerder wisselden de 4044 en 4045 al van bak.
De 4044 was ontspoord op wissel 523 richting Monstersestraat op 5 januari 2012.
Een tijdje later kreeg de 4045 een GTL achterop bij de Goudenregenstraat.
Toen de 4045 terugkwam had deze een bak van de 4044.
De 4044 kwam pas later terug.

Mogelijk zijn er zelfs meer bakwisselingen geweest. Vast staat dat dit bij bovenstaande gevallen zeker het geval is.

mvg

Kees

Re: Bakwisselingen RandstadRail

BerichtGeplaatst: 30 jul 2014 17:05
door Jeronimo117
De 4045 heeft alleen de A-kop van de 4044 gekregen en niet de hele A-bak ;)

Re: Bakwisselingen RandstadRail

BerichtGeplaatst: 01 aug 2014 16:47
door Tiktak
Wat gebeurd er met de overgebleven tussenbak. Is het misschien mogelijk om bij een RR voertuig
een extra tussenbak te plaatsen zodat er meer passagiers vervoerd kunnen worden :?: :?: