Nieuwe knoppen

Voor alles wat met Randstadrail te maken heeft

Nieuwe knoppen

Berichtdoor PAV » 25 nov 2016 18:38

Ik zat gisteren in een RegioCitadis op lijn 4 (weet het nummer niet meer). Het viel mij op dat één van de deurpartijen andere knoppen had dan de rest. Ik heb een foto gemaakt, deze zit in de bijlage. Weet iemand hier meer van?
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
PAV
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 18 jan 2010 01:15
Woonplaats: Den Haag

Re: Nieuwe knoppen

Berichtdoor iljitsch » 27 nov 2016 10:16

Nog steeds op kniehoogte?
iljitsch
 
Berichten: 1743
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Nieuwe knoppen

Berichtdoor PAV » 27 nov 2016 11:01

De knoppen zitten gewoon op dezelfde plek.
PAV
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 18 jan 2010 01:15
Woonplaats: Den Haag

Re: Nieuwe knoppen

Berichtdoor buschauffeur » 27 nov 2016 21:22

Ik begreep die oude knoppen ook al niet. Wat is die met de kinderwagen dan?
buschauffeur
 
Berichten: 293
Geregistreerd: 02 sep 2016 15:49

Re: Nieuwe knoppen

Berichtdoor PAV » 27 nov 2016 21:26

Dan blijft de deur iets langer open dan bij de gele knop.
PAV
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 18 jan 2010 01:15
Woonplaats: Den Haag

Re: Nieuwe knoppen

Berichtdoor WeKra » 28 nov 2016 06:32

Bij de Avenio is het zoals onderstaande

De gele knop is een normale deuraanvraag: Wanneer de deuren zijn vrijgegeven en de deur wordt/is ingedrukt, zullen de deuren zich openen en na enkele seconden weer sluiten, mits er niemand tussen het 'oogje' staat.

Die blauwe zorgt ervoor dat de deuren niet meer automatisch dichtgaan, de deuren blijven openstaan. De bestuurder moet dan apart een extra knop (met een kinderwagentje) indrukken om ervoor te zorgen dat deze deur sluit, als hij zich ervan heeft overtuigd dat de deur vrij is.

Persoonlijk vind ik het een pain-in-the-a**, want vaak heb je het niet door dat deze knop is ingedrukt en duurt het halteren (nóg) langer. :? Ik weet dus niet exact of het ook zo in de Citadis is.
WeKra
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 26 okt 2014 22:01
Woonplaats: Rijswijk

Re: Nieuwe knoppen

Berichtdoor PAV » 28 nov 2016 14:22

Bij de Avenio-oefening waar ik destijds bij was, werd bovenstaande ook uitgelegd. Ik meen mij te herinneren (vage herinnering op basis van 'horen zeggen) dat de bestuurder in kwestie ook zei dat bij de Avenio de deur handmatig moet worden gesloten als de kinderwagen/rolstoelknop is ingedrukt, maar dat bij de RegioCitadis de deur langer open blijft voordat hij automatisch sluit.
PAV
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 18 jan 2010 01:15
Woonplaats: Den Haag


Keer terug naar Randstadrail

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron