Meer light rail

Voor alles wat met Randstadrail te maken heeft

Re: Meer light rail

Berichtdoor iljitsch » 10 feb 2018 23:09

Ik had duidelijker moeten zijn: met een tram naar het vliegveld bedoel ik (uiteraard) een randstadrailtram die al bewezen heeft het spoor te kunnen delen met de Rotterdamse metro.

Van de week stond er ook een ingezonden brief in de NRC over uitbreiden van Rotterdam voor vakantievluchten om schiphol te ontlasten. In Lelystad worden nu allemaal voorzieningen aangelegd die in Rotterdam al aanwezig zijn. Wel wordt de baan daar langer, 2700 ten opzichte van ruim 2200 meter.

Natuurlijk geeft zo'n vliegveld overlast voor de omwonenden, maar het voordeel van Rotterdam is dat je zo boven de noordzee zit, waar niemand er last van heeft als er eventueel nog laag gevlogen moet worden (wat volgens mij overigens niet het geval is).

Interessant genoeg is het aantal vliegbewegingen aardig gezakt maar het aantal passagiers is wel veel hoger dan een aantal jaar geleden. Maar ten opzichte van schiphol stelt het natuurlijk weinig voor, met 1,7 vs 63 miljoen passagiers.
iljitsch
 
Berichten: 1743
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Meer light rail

Berichtdoor Bert » 11 feb 2018 15:20

iljitsch schreef:Ik had duidelijker moeten zijn: met een tram naar het vliegveld bedoel ik (uiteraard) een randstadrailtram die al bewezen heeft het spoor te kunnen delen met de Rotterdamse metro.


Dan nog zullen de stations vanaf Forepark tot aan de aftakking naar het vliegveld moeten worden uitgebreid met lage (tram)perrons. Bij Pijnacker Centrum is dat al niet mogelijk.
Nieuw op dit forum; freqente gebruiker van tram 1 & 19, Metro E
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 06 maart 2012 01:09
Woonplaats: Delft

Vorige

Keer terug naar Randstadrail

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron