Kunnen de RR voertuigen (HTM) gekoppeld rijden met de metro?

Voor alles wat met Randstadrail te maken heeft

Kunnen de RR voertuigen (HTM) gekoppeld rijden met de metro?

Berichtdoor YC52000 » 14 dec 2018 17:30

Kunnen de RR voertuigen van de HTM gekoppeld rijden met de RR voertuigen van de RET?

Een vreemde vraag ja, maar ik vroeg het mij opeens af. :D
YC52000
 
Berichten: 300
Geregistreerd: 17 jan 2010 19:15

Re: Kunnen de RR voertuigen (HTM) gekoppeld rijden met de me

Berichtdoor Admin » 14 dec 2018 17:46

Simpel antwoord: nee.

Iets uitgebreider antwoord: beide voertuigen hebben een verschillende hoogte en daarnaast ook nog eens verschillende koppelingen.
Admin
Site Admin
 
Berichten: 728
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Kunnen de RR voertuigen (HTM) gekoppeld rijden met de me

Berichtdoor YC52000 » 14 dec 2018 17:48

Admin schreef:Simpel antwoord: nee.

Iets uitgebreider antwoord: beide voertuigen hebben een verschillende hoogte en daarnaast ook nog eens verschillende koppelingen.


This answer doesn't satisfy me. Maar ik moet er maar mee leren leven. Danku
YC52000
 
Berichten: 300
Geregistreerd: 17 jan 2010 19:15

Re: Kunnen de RR voertuigen (HTM) gekoppeld rijden met de me

Berichtdoor PAV » 14 dec 2018 23:28

Misschien is het antwoord niet bevredigend, maar wel de werkelijkheid. Bovendien heeft het naar mijn idee ook geen meerwaarde om beide voertuigen te koppelen, want zij rijden verschillende trajecten. En op het Haagse deel rijdt de RegioCitadis ook op een andere spanning en een ander beveiligingssysteem dan de metro's op het Rotterdamse deel hebben.

@YC52000: nu ben ik wel benieuwd, waar zou jij de meerwaarde van gekoppeld rijden in zien?
PAV
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 18 jan 2010 01:15
Woonplaats: Den Haag

Re: Kunnen de RR voertuigen (HTM) gekoppeld rijden met de me

Berichtdoor Tiktak » 15 dec 2018 00:05

Ik weet niet of er een hulpkoppeling is, welke stroomloos gekoppeld kan worden tussen de RR en de metro van de RET, dit ivm als er een voertuig op het samenloopdeel
met pech komt te staan. Of word hier de trekstang gebruikt tussen de beide voertuigen ???
Ik denk dat YC52000 dat misschien bedoeld als vraag.
Tiktak
 
Berichten: 689
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Kunnen de RR voertuigen (HTM) gekoppeld rijden met de me

Berichtdoor Roland » 09 jan 2019 12:15

Tiktak schreef:Ik weet niet of er een hulpkoppeling is, welke stroomloos gekoppeld kan worden tussen de RR en de metro van de RET, dit ivm als er een voertuig op het samenloopdeel
met pech komt te staan. Of word hier de trekstang gebruikt tussen de beide voertuigen ???
Ik denk dat YC52000 dat misschien bedoeld als vraag.


Die is er niet, als er pech is dan moet een gelijkwaardig voertuig worden gebruikt om af te slepen. Door koppelingen met 2 verschillende hoogtes met een stang te verbinden ga je ze heel anders belasten dan waarvoor ze ontworpen zijn. Ze worden dan schuin omhoog/naar beneden getrokken.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Kunnen de RR voertuigen (HTM) gekoppeld rijden met de me

Berichtdoor HaagsePeter » 16 aug 2019 21:56

Roland schreef:
Tiktak schreef:Ik weet niet of er een hulpkoppeling is, welke stroomloos gekoppeld kan worden tussen de RR en de metro van de RET, dit ivm als er een voertuig op het samenloopdeel
met pech komt te staan. Of word hier de trekstang gebruikt tussen de beide voertuigen ???
Ik denk dat YC52000 dat misschien bedoeld als vraag.


Die is er niet, als er pech is dan moet een gelijkwaardig voertuig worden gebruikt om af te slepen. Door koppelingen met 2 verschillende hoogtes met een stang te verbinden ga je ze heel anders belasten dan waarvoor ze ontworpen zijn. Ze worden dan schuin omhoog/naar beneden getrokken.

Voor treinen bestaan er wel kleine wagons die verschillend materieel met verschillende koppelingen kunnen verbinden.
(zie ook https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=66815.0 )
HaagsePeter
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 21 jul 2019 12:00


Keer terug naar Randstadrail

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron