Viel mij ook op inderdaad. De eerste week van januari stonden ze wel aan, maar met de oude kaartjes en tarieven. Wel apart dat je nu dus helemaal geen kaartjes meer kunt kopen. Je zou denken dat het de HTM meer oplevert om toch maar even kaartjes volgens de oude tarieven te verkopen in de RegioCitadissen dan helemaal geen kaartjes. Ook staat er wel de melding in het voertuig dat als de automaten het niet doen, je toch een geldig vervoerbewijs moet hebben. Misschien door middel van magie?
Bij de inbouw van kaartautomaten in de GTL stond her en der ook vermeld dat in Q4/2018 ook in de RR-voertuigen een nieuwe automaat (incl. PIN/creditcard) zou komen. Bij de invoering van de nieuwe tarieven is op de schema's met nieuwe tarief- en betaalinformatie op de haltes echter die mogelijkheid vooralsnog niet benoemd voor de RC's, ook niet op termijn.
Ik heb hieromtrent ook via twitter vragen aan HTM gesteld. In eerste instantie in november, toen 2018 nog niet voorbij was. Op mijn vraag of Q4 nog steeds de planning was hiervoor, werd toen bevestigend geantwoord. Toen eind december de nieuwe tariefinfo op de haltes verscheen (zonder melding van PIN/CC in RR) heb ik opnieuw getweet met vragen hierover. Toen werd mij geantwoord dat het wel op de planning staat nieuwe automaten in de bouwen in de 4000'en, maar dat hiervoor (bij het twitterteam) geen concrete planning bekend is.