InnOVatietram

Voor alles wat met Randstadrail te maken heeft

InnOVatietram

Berichtdoor xCookiesolax » 28 jan 2019 16:13

Vanaf 29 januari 2019 gaat de 4014 als InnOVatietram rond rijden over het Haagse tramnet. Ik ben benieuwd naar de plus- en minpunten van de nieuwe indeling en inrichting. Ik snap dat het om een 'pilot' gaat, anders had ik persoonlijk de gele bekleding niet mooi gevonden.

https://www.htm.nl/over-innovatietram/
xCookiesolax
 
Berichten: 444
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: InnOVatietram

Berichtdoor tetje » 28 jan 2019 17:55

Hebben ze die nare klapstoelen verwijderd? Of aangepast dat ze in de spits vast gezet kunnen worden zodat er meer taruimte ontstaat?

Dat zou ik ' innovatie' vinden!
tetje
 
Berichten: 118
Geregistreerd: 18 jan 2010 19:20

Re: InnOVatietram

Berichtdoor PAV » 28 jan 2019 18:21

xCookiesolax schreef:(..)Ik snap dat het om een 'pilot' gaat, anders had ik persoonlijk de gele bekleding niet mooi gevonden.

Die gele bekleding past ook niet binnen de huisstijlen van RandstadRail en R-net, noch de huisstijl van de HTM. Maar voor een proef kun je daar natuurlijk van afwijken.
PAV
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 18 jan 2010 01:15
Woonplaats: Den Haag

Re: InnOVatietram

Berichtdoor willem » 06 feb 2019 14:29

Dat van die huisstijlen is jammer, maar begrijpelijk: het geel ziet er fris en rustig uit. Vraag is natuurlijk wel hoe dat over een tijdje is maar daar hebben we dus deze proef voor.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: InnOVatietram

Berichtdoor PAV » 06 feb 2019 21:31

Mijn ervaring is dat lichte kleuren na verloop van tijd donkerder (lees: vies) worden. Nu wordt donkere bekleding ook vies, maar valt het minder op. Vergelijk ook de gele stoelen in de ICRm met de blauwe stoelen in de ICMm.

Uiteraard moet uit de proef blijken hoe het bevalt, maar de vraag is of het primair om de kleur of primair om het materiaal gaat. Goed in ieder geval dat de HTM nieuwe dingen probeert op basis van onderzoek onder reizigers.

Ik kwam een filmpje tegen op YouTube van de InnOVatietram. In de vluchtigheid zag ik wel dat de (oude) kaartautomaat in de 4014 nog steeds uitgeschakeld is. Misschien was het wel een goed idee geweest om deze InnOVatietram gelijk als eerste RegioCitadis met een nieuwe en volledig functionele kaartautomaat uit te rusten...
PAV
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 18 jan 2010 01:15
Woonplaats: Den Haag

Re: InnOVatietram

Berichtdoor wattman » 08 feb 2019 11:50

PAV schreef:Ik kwam een filmpje tegen op YouTube van de InnOVatietram. In de vluchtigheid zag ik wel dat de (oude) kaartautomaat in de 4014 nog steeds uitgeschakeld is. Misschien was het wel een goed idee geweest om deze InnOVatietram gelijk als eerste RegioCitadis met een nieuwe en volledig functionele kaartautomaat uit te rusten...
Je moet ook niet te veel innovatie gaan verwachten. Interessant was ook dat bij een vraag over de uitgeschakelde automaten in de RC's via Twitter van de klantenservice de tegenvraag kwam "Kun je het wagennummer opgeven?" Ik vraag me ook af hoe er in de praktijk omgegaan wordt met deze situatie bij controle op de vervoersbewijzen. Ik meen toch dat jaren geleden het beleid was dat bij een defecte verkoopautomaat er geen boete wordt opgelegd. Maar de klantenservice scheen te communiceren dat het de verantwoordelijkheid van de passagier om voor een geldig vervoersbewijs te zorgen. Enfin, dat je dit nu ruim een maand zo laat zitten is op zijn zachts gezegd niet optimaal.
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1089
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: InnOVatietram

Berichtdoor PAV » 08 feb 2019 12:19

Gezien het onderwerp van mijn post en de reactie erop, hierover even verder in het topic 'Automaten in RR.

Dan hier weer verder over de InnOVatietram.
PAV
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 18 jan 2010 01:15
Woonplaats: Den Haag

Re: InnOVatietram

Berichtdoor tetje » 09 maart 2019 19:46

tetje schreef:Hebben ze die nare klapstoelen verwijderd? Of aangepast dat ze in de spits vast gezet kunnen worden zodat er meer taruimte ontstaat?

Dat zou ik ' innovatie' vinden!

Helaas, maar eentje verwijderd. Zonde, gemiste kans!
tetje
 
Berichten: 118
Geregistreerd: 18 jan 2010 19:20

Re: InnOVatietram

Berichtdoor xCookiesolax » 15 jul 2020 20:38

De 4014 is voorzien van nieuwe bekleding, een nieuwe vloer, nieuwe stickers en de gele folie is vervangen door grijs. De stoelen zijn zover ik kan beoordelen dezelfde kleur als dat er op dit moment in de 3100'en zit.

https://www.instagram.com/p/CCmYzNbns0t/?igshid=1j64qa60ey9ks
xCookiesolax
 
Berichten: 444
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27


Keer terug naar Randstadrail

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast