Bij de bestuursovereenkomst R-net is een tabel met kleurenpalet bijgesloten. Het kleurenpalet is uitgewerkt in een Handboek R-net. Conform de afspraken in de R-net bestuursovereenkomst dient de Directieraad R-net met de afwijkingen in te stemmen. Het ontwerpbureau FromAtoB dat achter R-net stijl staat, heeft dit voorstel getoetst en goedgekeurd.
(...)
Reeds eerder is geconstateerd, dat meerdere overheden er voor kiezen om af te wijken van het handboek. Dit kan omdat het een inspanningsverplichting betreft en dus juridisch niet afdwingbaar is. Bij een nieuwe bestuursovereenkomst zal dus in ieder geval onderwerp van gesprek moeten zijn hoe hiermee om te gaan en of uniformiteit ook op een andere manier uitgestraald kan worden.
JoopS schreef:De Avenio 5008 zal als eerste de nieuwe kleurstelling krijgen vermoed ik. Daarna alle Avenio's die teruggaan naar de fabriek voor het garantiewerk. Dan is het de beurt aan de nieuwe trams die nog besteld moeten worden. Hierna de Regio Citadis bij de midlife revisie waarbij de koplampen wel in LED uitvoering (zoals bij de botsneus van de Gtl) komen want de huidige "autokoplampen" (halogeen) zijn uit de tijd.
De kleurstelling van de Avenio's was afgeleid van het ontwerp voor bussen waar het donkergrijs alleen het deel onder de zijramen besloeg. Bij bussen is het aandeel rood en grijs vrijwel 50/50 en bij de Avenio overheerst het donkergrijs!
JoopS schreef: Kortom de RC''s kunnen dan weer minstens 15 jaar mee.
Admin schreef:JoopS schreef: Kortom de RC''s kunnen dan weer minstens 15 jaar mee.
Wat natuurlijk het doel v/d exercitie is. Ik verwacht overigens dat, de HTM kennende en gezien de geschiedenis, er over 10-12 jaar een levensduurverlengende revisie aan komt, zodat de oudste wagens potentieel 40 dienstjaren kunnen halen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast