Lijn 4 HMC Westeinde?

Voor alles wat met Randstadrail te maken heeft

Re: Lijn 4 HMC Westeinde?

Berichtdoor René W » 12 aug 2019 19:48

Met ingang van de zomerdienst zijn de lijnen 3K en 4K aan elkaar gekoppeld. Lijn 3K rijdt vanaf het De Savornin Lohmanplein als lijn 3 naar de halte HMC Westeinde (filmt Zoetermeer Centrum) en loopt dan over op lijn 4K naar Lansingerland-Zoetermeer.

Lijn 4K rijdt vanaf Lansingerland-Zoetermeer naar de halte HMC Westeinde (filmt dat ook) en loopt dat over op lijn 3K naar het De Savornin Lohmanplein.

Vlak voor de halte Westeinde verandert de bestemming. Bij stilstand op de halte verandert het lijnnummer.
gr.
Rene
Avatar gebruiker
René W
 
Berichten: 257
Geregistreerd: 30 jan 2010 16:52

Re: Lijn 4 HMC Westeinde?

Berichtdoor Tiktak » 12 aug 2019 20:06

René W schreef:Met ingang van de zomerdienst zijn de lijnen 3K en 4K aan elkaar gekoppeld. Lijn 3K rijdt vanaf het De Savornin Lohmanplein als lijn 3 naar de halte HMC Westeinde (filmt Zoetermeer Centrum) en loopt dan over op lijn 4K naar Lansingerland-Zoetermeer.

Lijn 4K rijdt vanaf Lansingerland-Zoetermeer naar de halte HMC Westeinde (filmt dat ook) en loopt dat over op lijn 3K naar het De Savornin Lohmanplein.

Vlak voor de halte Westeinde verandert de bestemming. Bij stilstand op de halte verandert het lijnnummer.


Wat omslachtig, veranderd het gewoon in RR 5 met film bestemming het eindpunt waarnaar hij naar toe rijd.
Dit is voor iedereen die instapt duidelijker.
Bv. als ik bij het Valkenbosplein naar Zoetermeer West wilt gaan, en de tram filmt 3K met eindhalte HMC Westeinde, zou ik niet in deze tram stappen maar wachten op lijn 3.
Achteraf blijkt dat deze tram toch naar Zoetermeer rijd ( onder een ander lijn nummer ) dan had ik deze tram gewoon kunnen pakken en niet 5 a 10 minuten op de volgende tram
moeten wachten in bv de stromende regen en zware windstoten.

Hoe moeilijk kunnen de denkers bij de HTM doen voor hun broodverdieners (reizigers).
Tiktak
 
Berichten: 689
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Lijn 4 HMC Westeinde?

Berichtdoor HaagsePeter » 16 aug 2019 21:48

Ik las dat bij het omschakelen van 3k naar 4k de OV-chipterminals uitvallen en pas 90 of 120 seconden later weer opstarten. Er zijn klachten van reizigers die bij halte Westeinde niet kunnen uitchecken (zelf heb ik meegemaakt dat bij halte Elandstraat alle terminals al uitvallen).

Om zoiets te voorkomen en om duidelijker te zijn naar klanten zou ik een omnummering naar lijn 5 niet vreemd vinden. Of naar lijn 7 ( 3+4=?)
HaagsePeter
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 21 jul 2019 12:00

Re: Lijn 4 HMC Westeinde?

Berichtdoor willem » 18 aug 2019 10:54

Of het omslagpunt op Centrum West leggen.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 4 HMC Westeinde?

Berichtdoor Chris » 19 aug 2019 20:40

Kom ik weer met het Manchester voorbeeld! Geen lijnnummer maar alleen de bestemming in de bak (zover ie overdag toch al leesbaar is...).
Chris
 
Berichten: 496
Geregistreerd: 23 jan 2010 17:04

Vorige

Keer terug naar Randstadrail

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron