Ype schreef:Wat zou je op een sporenplan willen zien? Alle sporen op het Stationsplein zijn buiten dienst. Een kaartje van de omleidingsroutes staat precies daar waar iedereen het zou zoeken: op de HTM-site (https://www.htm.nl/media/493022/17059htm_mupi_hs_02.pdf).
Roland schreef:- Het toekomstbeeld van de Stationsweg is dat deze tramvrij moet worden. De GTL vereist voorlopig nog even de lus en daarmee ook de extra kruising om met de deuren aan de juiste kant van het perron te komen.
.
Dan moet ik gelijk denken aan Antwerpen Centraal station, al zijn het daar enkel treinen.Roland schreef:Het mooiste was geweest om alle doorgaande lijnen onder de grond te stoppen en lijn 11/12 een halte op het plein te geven. Dat is echter nog wat te duur.
Tiktak schreef:Roland schreef:- Het toekomstbeeld van de Stationsweg is dat deze tramvrij moet worden. De GTL vereist voorlopig nog even de lus en daarmee ook de extra kruising om met de deuren aan de juiste kant van het perron te komen.
.
Was het dan niet logisch geweest om gelijk de sporen weg te halen op de Stationsweg, en dan lijn 12 via de Weteringkade - Lekstraat en daar te haltteren op het derde ongebruikte spoor (als eindhalte). Daarna leeg een rondje centrum naar de eerste halte op de Schedeldoekshaven ( instaphalte ) om via de Lekstraat - Weteringkade naar HS.
Voor lijn 11 gelijk een keervoorziening maken op het Rijswijkseplein.
Hiermee hadden dan de extra kosten die nu moeten worden gemaakt en dadelijk bij opheffing konden worden bespaard.
Roland schreef:- Het toekomstbeeld van de Stationsweg is dat deze tramvrij moet worden. De GTL vereist voorlopig nog even de lus en daarmee ook de extra kruising om met de deuren aan de juiste kant van het perron te komen.
@OVinDelft: in jouw tekening heeft lijn 9 nog wel een probleem Het mooiste was geweest om alle doorgaande lijnen onder de grond te stoppen en lijn 11/12 een halte op het plein te geven. Dat is echter nog wat te duur.
Charles schreef:Dan moet ik gelijk denken aan Antwerpen Centraal station, al zijn het daar enkel treinen.Roland schreef:Het mooiste was geweest om alle doorgaande lijnen onder de grond te stoppen en lijn 11/12 een halte op het plein te geven. Dat is echter nog wat te duur.
Roland schreef:Als ze de lus Oranjelaan - Stationsweg willen opheffen vraag me overigens wel af hoe men van plan is lijn 11/12 dan te laten keren op het Stationsplein tussen alle doorgaande trams door...?
Slagathor schreef:Derde dag van de werkzaamheden en volgens een collega die vanuit Ypenburg normaal met de 15 naar het Centrum komt, is het een crime.
Misschien werkt de overstap op het Lorentzplein op 16 en 17 beter. Anders wordt het lijn 19 naar Leidseveen en vandaar de E of de 3/4.
Dit is allemaal natuurlijk anekdotisch bewijs, maar toch.
Wordt vervolgd...
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten