iljitsch schreef:Als ze nou wat sneller zouden werken...
De snelheid van werken, daar zit het hem niet in. We hebben nou eenmaal een democratie met de bijbehorende lange besluitvorming. Daar gaat de meeste tijd in zitten.
iljitsch schreef:De Avenio zit er een beetje tussenin. Hij zou in principe overal moeten kunnen rijden waar een GTL kan rijden, maar is nooit bedoeld voor het traject naar Zoetermeer. Wel een vreemde beslissing om de Avenio maar een deel van de GTLs te laten vervangen en de beslissing wat voor trams er op de overige lijnen moeten gaan rijden vooruit te schuiven.
Hierin zit nog een nuance. De Avenio moest over dezelfde spoorligging kunnen rijden als de GTL (de RegioCitadis kan dit niet), de breedte moest hetzelfde worden als bij de RegioCitadis (is iets minder geworden). Dus aanpassingen aan infra waren al voorzien. Gezien het leeftijdsverschil tussen de GTL8-I en II in combinatie met de aanpassingen aan de infra is er gekozen om de kosten op deze manier te spreiden. Het is overigens nog altijd mogelijk dat er net als in Rotterdam (citadis 1 en 2, 10 jaar verschil) voor een soort Avenio 2 wordt gekozen.